هولی
معنی کلمه هولی در لغت نامه دهخدا

هولی

معنی کلمه هولی در لغت نامه دهخدا

هولی. [ هََ / هُو ] ( اِ ) کره اسبی که هنوز زین نکرده باشند و به هندی آهسته و هموار باشد. ( آنندراج ) ( برهان ) ( انجمن آرا ).
هولی. ( اِخ ) در هندی نام عیدی و جشنی است. ( برهان ) ( آنندراج ). این جشن را در اوائل فصل بهار برپا می کنند. ( فرهنگ عمید ).

معنی کلمه هولی در فرهنگ معین

(هَ ) (اِ. ) کره اسبی که هنوز زین بر پشت آن نگذاشته باشند.

معنی کلمه هولی در فرهنگ عمید

کره اسبی که هنوز زین بر پشت او نگذاشته باشند.

معنی کلمه هولی در فرهنگ فارسی

کره اسبی که هنوز زین نکرده باشند و بهندی آهسته و هموار باشد

معنی کلمه هولی در دانشنامه عمومی

هولی (فیلم ۱۹۴۰). «هولی» ( انگلیسی: Holi ) یک فیلم به کارگردانی عبدالرشید کاردار است که در سال ۱۹۴۰ منتشر شد.
هولی (فیلم ۱۹۸۴). «هولی» ( انگلیسی: Holi ) فیلمی هندی است که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به عامر خان، اوم پوری و نصیرالدین شاه اشاره کرد.
خلاصه داستان: در خوابگاه کالج یک نفر کشته می شود ولی مسئولین به ابن موضوع رسیدگی نمی کنند، اما یک نفر ساکت نمی شیند و این موضوع را پیگیری می کند …

معنی کلمه هولی در ویکی واژه

کره اسبی که هنوز زین بر پشت آن نگذاشته باشند.

جملاتی از کاربرد کلمه هولی

نام این الفبا از واژه اسلاوی «گلاگولیتی» به معنای «صحبت کردن» گرفته شده است. این نام در زبان‌های مختلف به شکل‌های گوناگونی درآمده است، برای نمونه در زبان بلغاری، روسی و مقدونیه‌ای به شکل گلاگولیتسا؛ در زبان صربی و کرواتی به صورت گلاگولیکا؛ در زبان لهستانی به شکل گواگولیکا، در زبان اسلواکی به صورت هلاهولیکا و در زبان اوکراینی به صورت هلاهولیسیا. الفبای گلاگولیتی دارای نزدیک به چهل حرف است. از این میان ۲۴ حرف از حروف یونانی قرون وسطی گرفته شده است که با کاراکترهای خاص این الفبا نشان داده می‌شوند. همچنین حروف Ш، Щ، Ц (تسی، شتا، شا) احتمالاً از نقوش سومری الهام گرفته شده‌اند که سنت سیریل در طی سفر به بلاد خزر با آن‌ها آشنا شده است.
روز اول خود فضولی کرده‌ای وان فضولی از جهولی کرده‌ای
۲۰۱۰ همچنان سال پرکاری برای آرسامس بود، گروه در مارچ همان سال و با دعوت هولی نویز، به دبی بازمی‌گردد و در فستیوالی با شرکت گروه‌های متال از دیگر کشورهای خاورمیانه شرکت می‌کند.
شیخ عبدالله انصاری می‌گوید: محبت در بکوفت محنت جواب داد ای من غلام آنک از آن خود فرا آب داد. مسکین ابن آدم که از ظلومی و جهولی باری که اهل دو جهان ازو بگریختند او در آن آویخت و محنت جاودانی اختیار کرد و شادی هر دو جهانی درباخت. این ضعیف گوید
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال میتو هولیهوک اشاره کرد.
شکر کان طوفان به بیداری نبود سخت هولی بود بیداری نبود
از سال ۱۹۸۳ که اولین آلبوم گروه منتشر شد، آن‌ها تا کنون دو آلبوم اجرای زنده، یک مجموعه، شش موزیک ویدئو و دوازده آلبوم استودیویی را روانه بازار کرده‌اند، که باعث شد گروه چهار بار از گواهی‌نامه انجمن صنعت ضبط آمریکا نشان طلا را دریافت کند و همچنین پنج بار نامزد دریافت جایزه گرمی شود که دو بار موفق به دریافت آن برای آهنگ «چشمان دیوانه» (۲۰۰۷) و «پایان ششم» (۲۰۰۸) گشت.اسلیر در جشنواره‌های مختلفی در سرتاسر جهان از جمله آنهولی آلیانس، میهم و آزفست به اجرا پرداخته‌ است.
اندر جهان فکندی هولی که هیچ شاه از بیم تو برون نکند دست از آستی
یا من هولی سر و سرور یا من هو لی نور و سنا
او کار حرفه ای خود را به عنوان معلم در دانشگاه کلمبیا (۱۹۳۰) با همکاری و استخدام توسط هری هولینگ ورث آغاز کرد. بعداً در تعدادی از دانشگاه‌های دیگر از جمله دانشکده علوم و هنرهای دانشگاه فوردهام (۱۹۴۷) تدریس کرد. او در سال ۱۹۷۹ به عنوان استاد تمام بازنشسته شد و استاد ممتاز شد.
هر چند ضعیف اند ز یاران طلب امداد کآوازهٔ ساز این همه از پهولی تار است
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال میتو هولیهوک، باشگاه فوتبال اهیمه، باشگاه فوتبال آویسپا فوکوئوکا، و باشگاه فوتبال سانتاکروز اشاره کرد.
ال هولیلاه ۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
ستارگان را هولی عظیم رفت به دل چو جرم ماه به چندان خطر پدید آمد
الکساندر هولیکوف (اوکراینی: Олександр Владиславович Голіков؛ زادهٔ ۱۳ نوامبر ۱۹۹۱) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
دیگر سرزمین‌های مهم که در اریادور قرار داشتند عبارتند از: ریوندل، پردیس‌های خاکستری، پادشاهی رها شدهٔ هولین یا اِرِگیون و آنگمار است.
پس فراموشش شود هولی که دید از خری او نباشد این بعید