هوت

هوت

معنی کلمه هوت در لغت نامه دهخدا

هوت. [ هَُ وَ ]( ع اِ ) ج ِ هوتة. ( منتهی الارب ). رجوع به هوتة شود.
هوت. ( اِخ ) از طوایف ناحیه بمپور بلوچستان و مرکب از یکصد خانوار است. ( از جغرافیای سیاسی کیهان ص 100 ).
هوة. [ هَُ وْ وَ ] ( ع اِ ) زمین پست و مغاک. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ). نشیب ژرف.زمین نشیب. ( مهذب الاسماء ). دره. پرتگاه. || مابین آسمان و زمین. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ). || ( مص ) بر بلندی برآمدن. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ). || بلند گردیدن. ( منتهی الارب ). || صدا کردن گوش. ( اقرب الموارد ).

معنی کلمه هوت در فرهنگ فارسی

جمع هوته

معنی کلمه هوت در دانشنامه عمومی

هوت ( به انگلیسی: Hoot ) یک فیلم ساخته شده در سال ۲۰۰۶ بر اساس رمانی از کارل هیسن به همین نام است. ساخته ویل شرینر، در ۵ مه ۲۰۰۶ اکران عمومی خود را آغاز کرد. شرکت های والدن مدیا با امتیاز نارنیا و نیو لاین سینما ( خط جدید سینما ) ، در تولید آن نقش داشته اند. پناهگاه های جغدها در فیلم نشان داده می شود، همراه با موسیقی که به وسیلهٔ جیمی بافت نواخته می شود، تهیه کننده ای که نقش آقای رین، معلم علوم، را در فیلم بازی می کند.
روی ابرهاردت از مونتانا به فلوریدا نقل مکان کرده است و اشتباه گفتار دیگران را همیشه درست می کند. او بیرحمانه شوخی می کند و نسبتاً خسته کننده است تا اینکه آشنایی بیتریس لیپ ( بری لارسون ) را تجربه می کند و برادر ناتنی اش مولت فینگرز ( کودی لینلی ) یک سرکش حسابی است.
در این احوال، یک مدیر عامل فاسد و بی رحم یک کمپانی کلوچه سازی سعی دارد یک خانه کلوچه سازی جدید نزدیک آن ها بسازد. یک مسئله وجود یک گروه لانه های جغدهاست که اگر محل زندگی آن ها تهدید می شد حتماً می مردند.
سه نفر به یک جنگ صلیبی مبادرت می کنند که حیوانات به خطر انداخته شده را نجات دهند. مولت فینگرز به خرابکاری لانه ها ادامه می دهد در حالی که روی با کوشش بسیار سعی دارد جغدها را حفظ کند. در این اثناء، دلینکو ( لوک ویلسون ) یک مأمور پلیس ناشی، برای پیدا کردن کسانی که محل را تخریب کرده اند، اعزام می شود و کرلی ( تیم بلیک نلسون ) یک سرپرست کارگاه بی تجربه، برنامه ساخت را سعی می کند طبق برنامه به جلو ببرد.
نهایتاً سه نفر به افسر دلینکو و بقیه شهر نشان می دهند که جغدها در محل هستند و محل ساختمان تبدیل به یک مرکز نگهداری جغد می شود.

معنی کلمه هوت در دانشنامه آزاد فارسی

طایفۀ بلوچ ایرانی، مرکب از طوایف چادرنشین ناحیۀ بمپور (ایرانشهر) یا بلوچستان مرکزی، متشکل از ۲۴ تیره کوچک و ۱۴۷ خانوار کوچنده. اینان برای سردسیر و گرمسیر بین بلوچستان و خراسان جنوبی حرکت می کنند. گروهی از هوت ها در نزدیکی های هامون جازموریان به سر می برند. اینان از هوت های بمپور (ایرانشهر) جدا شده اند.

معنی کلمه هوت در ویکی واژه

هوت ممکن است ادای متفاوت از صوت باشد و کلمات هوت، سوت، هوپ و هود قرابت نزدیک به یکدیگر دارند. نوعی بازی بچگانه یه‌قل‌دو‌قل در گذشته میان کودکان وجود داشت که اگر کسی زودتر از حریفان به خط پایان می‌رسید علاوه بر اینکه با انگشت سبابه رو زمین خط می‌کشید بر زبان هوت را نیز جاری می‌ساخت تا همه بدانند او برده است.

جملاتی از کاربرد کلمه هوت

جان تو سبک جانب لاهوت سفر کرد تو مانده به صحرای طبیعت ز گرانی
چون شنید این آن شه لاهوت خو گفتشان فالان یا قوم انظروا
به دانش خشم و شهوت زیر پا کن نه بهر نفس خود بهر خدا کن
ارمنیان برای ترک زبانان نشریات مختلفی را چاپ و منتشر ساختند از جمله نویسندهٔ معروف ارمنی، «هاکوپ بارونیا»، مجله‌ای به نام تئاتر و دکتر «هوترجیان» مجلهٔ پزشکی صحت را منتشر کردند. اغلب ناشران، مترجمان و حروفچینان آن دوره نیز از میان ارمنیان بودند.
و گفت: هیچ خواب نیست گرانتر از خواب غفلت و هیچ مالک نیست به قوت تر از شهوت و اگر گرانی غفلت از نبود هرگز شهوت ظفر نیابد.
مقدمشان علی حیدری دان ز حرص و شهوتش دور و بری دان
آن آتش شهوت که چو صاف و ساده است بنگر چه نگاران که از آن آتش خاست
تو در بازار دنیا بازماندی از آن در شهوت و در آز ماندی
دماغ از چاشنی‌های دگر نوش ز لذت کرده شهوت را فراموش
و گفت: هرکه را سخن نه از سر حکمت است عین آفت است. و هر که را خاموشی نه از سرفکرت است آن برشهوت و غفلت است، و هر نظر که نه از سر عبرت است آن همه لهو و زلت است.
در شهوت نفس کافر ببند وگر عاشقی لت خور و سر ببند
الحوض منط‌قه‌ای جغرافیایی در غرب آفریقا است. این منطقه که قبلاً به عنوان بخشی از سودان فرانسه (مالی کنونی) اداره می‌شد، در سال ۱۹۴۴، ظاهراً به میل فرماندار استعماری یعنی لاگرت، به موریتانی فرانسه واگذار شد. این انتقال همچنان پس از استقلال مالی با اعتراض مواجه بود.الحوض در قدیم بارورتر بود، اما اکنون عمدتاً به برهوتی بایر تبدیل شده‌است.