هو کردن

هو کردن

معنی کلمه هو کردن در لغت نامه دهخدا

هو کردن. [ هََ / هُو ک َ دَ ] ( مص مرکب ) با هیاهو و اشتلم و دروغ و نسبت های ناروا و گاه دسته جمعی ، کسی را بد جلوه دادن و مایه آبروریزی او را فراهم ساختن.

معنی کلمه هو کردن در فرهنگ معین

(هُ. کَ دَ ) (مص م . ) مسخره کردن ، بی آبرو کردن .

معنی کلمه هو کردن در فرهنگ فارسی

( صمدر ) گرم کردن اعضای بدن ( با پارچه یا چیز دیگر ) بوسیل. حرارت نفس رهاکردن .

معنی کلمه هو کردن در دانشنامه عمومی

هو کردن یا هو کشیدن ( به انگلیسی: Booing ) کنشی است که در راستای نشان دادن نارضایتی برای کسی یا چیزی انجام می شود، نحوه انجام آن فریاد کشیدن"هوو!" و حفظ و ادامه دادن صدای "اوو" است. افراد همچنین ممکن است از سمبل های دستی مانند علامت شست رو به پایین نیز استفاده کنند. اگر تماشاگران از اجرا ناراضی باشند، ممکن است با پرتاب اشیا ( میوه ها و سبزیجات فاسد شده ) نیز مخالفتشان را ابراز دارند.
در پارلمان انگلستان، هو کردن به طور رسمی مجاز نیست. ارسکین می اظهار داشت: «اعضا نباید عضویی را که مشغول صحبت است را با شعار دادن، کف زدن، هو کردن یا دیگر اقدامات مشوش کرده یا حرفش را قطع کنند. » با این وجود، در طی سوال از نخست وزیر، تمسخر و شوخی تا حدی رایج است.

معنی کلمه هو کردن در ویکی واژه

مسخره کردن، بی آبرو کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه هو کردن

هو کردن و جنبیدنش از یاد خدا نیست جوش سرش از چوبه‌ى سر جوش حلیم است
اگر حوّا وآدم سهو کردند نه لعبت بازی و نه لهو کردند
بعد از ظهر همان روز، مایک جانسون ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در محکومیت معترضان سخن گفت و خواهان استعفای شفیق شد. برخی از حاضران با صدای بلند او را هو کردند. جانسون در طول سخنرانی خود گفت که در حمله ۷ اکتبر، " نوزادان در اجاق‌ها پخته می‌شدند "، که یک ادعای اثبات نشده است. او بعداً از جو بایدن خواست تا گارد ملی را برای سرکوب اعتراضات مستقر کند. کارین ژان پیر ، سخنگوی کاخ سفید، پاسخ داد که این وظیفه به فرماندار ایالت است، نه رئیس‌جمهور.
های و هو کردند کاین جمهوری است، در قواره از چه او یغفوری است؟