هنرپیشگی

معنی کلمه هنرپیشگی در فرهنگ عمید

شغل و عمل هنرپیشه.

معنی کلمه هنرپیشگی در فرهنگ فارسی

( نو ) عمل و شغل هنر پیشه

جملاتی از کاربرد کلمه هنرپیشگی

او در جوانی با خانواده‌اش به امپراتوری روسیه رفت اما به دلیل عدم علاقه‌اش به دولت تزار به کانادا برگشت و به ارتش پیوست و در این هنگام بود که مری پیکفورد را ملاقات نمود و ضمن ابراز علاقهٔ خود به هنرپیشگی، توسط او به هالیوود معرفی شد.
این فیلم با هنرپیشگی شاهرخ خان و کاجول، دو هنرپیشهٔ مطرح سینمای هالیوود ساخته شده‌است و برای ساخت آن، هالیوود و بیش از پنج شرکت سینمایی همکاری کرده‌اند که از بارزترین آن‌ها کمپانی فاکس قرن بیستم را می‌توان نام برد.
انتخاب ثریا برای همسری محمدرضا به وسیلهٔ خواهر بزرگ‌تر شاه، شمس انجام گرفت. شمس در یک مجلس مهمانی در سفارت ایران در لندن که ثریا هم دعوت شده بود، در همان نظر اول او را پسندید و مسئله را با خلیل خان اسفندیاری در میان گذارد. ثریا با آمادگی قبلی برای روبه‌رو شدن با شاه به تهران آمد. ثریا در خاطرات خود می‌نویسد که بزرگ‌ترین آرزوی او پیش از این‌که ملکهٔ ایران بشود، هنرپیشگی سینما بوده و پیش از این‌که برای اولین دیدار با شاه به کاخ سلطنتی برود، با پدرش شرط کرده بود که اگر شاه او را نپسندید یا او از شاه خوشش نیامد، او را به هالیوود بفرستد.
وی فقط به خوانندگی و آهنگسازی اکتفا نکرد بلکه به هنرپیشگی نیز روی آورد و در سریال مسافر نیز به ایفای نقش هنری پرداخت و هنرپیشهٔ اول آن شد.
پس از اتمام کالج، آمیتاب وارد دانشگاه دهلی شد و مدرک لیسانس خود را در رشته علوم کسب کرد. باچان مدتی بعد به کار معاملات محموله‌های دریایی در شرکت کشتیرانی برداندکو روی آورد ولی کمی بعد آن شغل را رها کرد و به کلکته رفت تا آینده خود را در هنرپیشگی جستجو کند.
مهرتاش، کلاس‌هایی برای آموزش تار، فن بیان و هنرپیشگی بنیان گذاشت. او همچنین حدود چهارصد و پنجاه آهنگ برای مناسبت‌های گوناگون ساخت. وی در زمینه نمایشنامه نیز فعالیت داشت و نمایشنامه‌هایی تا پیش از ایجاد جامعه باربد در منازل اجرا می‌کرد، از جمله «بچه سه قلو»، «ابهت الممالک» و «انوشیروان عادل».
او همچنین از جمله نویسندگان نوشتارهای مربوط به تئاتر و نقد تئاتر بود و زمانی نیز مدرس ادبیات نمایشی هنرستان هنرپیشگی تهران شد.
در جکسون‌ویل، فلوریدا زاده شد. مادرش جو و پدرش میشل گرین بودند. در سن ۱۷ سالگی با هدف هنرپیشگی به لس آنجلس فلوریدا نقل مکان کرد. اشلی یک برادر بزرگتر به نام جو دارد که هنوز با والدینش در جکسون ویل زندگی می‌کند.
او در سال یازدهم دبیرستان، ترک تحصیل کرد تا به ادامه فعالیت‌های هنرپیشگی خود بپردازد.