هم‌پوش

معنی کلمه هم‌پوش در فرهنگستان زبان و ادب

{imbricate} [زیست شناسی- علوم گیاهی] ویژگی برگ ها یا ساختارهای دیگری که با یکدیگر هم پوشانی دارند

معنی کلمه هم‌پوش در ویکی واژه

ویژگی برگ‌ها یا ساختارهای دیگری که با یکدیگر هم‌پوشانی دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه هم‌پوش

روش‌های آنارشیست‌ها انواع گوناگونی دارد، اما به‌طور کلی، آن‌ها دو هدف عمده را در پیش می‌گیرند؛ یکی مخالفت با هستهٔ قدرت و دیگری ترویج اخلاق آنارشیستی و انعکاس دیدگاه آنارشیستی در جامعه، وحدت ابزار و معرفی اهداف. می‌توان طبقه‌بندی گسترده‌ای داشت؛ از یک سو گروهی با هدف از بین بردن دولت‌ها و نهادهای ستمگر به صورت انقلابی می‌کوشند و گروه دیگر با هدف تغییر تدریجی جامعه می‌زیند. تاکتیک‌های تدریجی خشونت پرهیز هستند و خشونت را رد می‌کنند و با رویکردی آرام به اهداف آنارشیستی نیل می‌کنند، گرچه گاهی هم‌پوشانی قابل توجهی بین این دو تاکتیک وجود دارد.
یکی از تقسیم‌بندی‌های مفصل شامل ۶ مدل نسبتاً هم‌پوشانی شده‌است: • مدل‌های ریاضی • سامانه‌های مبتنی بر دانش • گرامر • روش‌های تکاملی • سامانه‌های یادگیری • سامانه‌های ترکیبی
دیدگاه نوظهور به این نکته اشاره می‌کنند که فرآیندهای شناختی از شبکه‌هایی تحقق می‌یابند که چندین پایگاه قشری با عملکردهای نزدیک و هم‌پوشانی دارند. یک چالش برای تحقیقات آینده، نقشه‌برداری از مناطق متعدد مغز است که ممکن است بسته به نیازهای کار، به روش‌های گوناگونی با یکدیگر ترکیب شوند.
این استان مساحتی در حدود ۹٬۲۰۰ کیلومتر مربع (۳٬۵۵۱ مایل مربع) دارد. استان اپیروس قسمتی از منطقهٔ تاریخی وسیع‌تر اپیروس است که با آلبانی و یونان امروزی هم‌پوشانی دارد ولی غالباً در قلمرو یونان امروزی قرار گرفته‌است و همان مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهد که منطقهٔ یونانی اپیروس، قبل از اصلاحات مدیریتی ۱۹۸۷ پوشش می‌داد.
تعریف: دو فعالیتی را سازگار می‌گوییم که با یکدیگر هم‌پوشانی نداشته باشند.