همکلاس

معنی کلمه همکلاس در لغت نامه دهخدا

هم کلاس. [ هََ ک ِ ] ( ص مرکب ) ( از: هم ، فارسی + کلاس ، فرانسوی ) در فارسی یعنی دو شاگرد مدرسه که در یک پایه از تحصیل اند و مواد درسی آنان مساوی است و به خصوص که در یک اطاق ( کلاس ) درس خوانند.

معنی کلمه همکلاس در فرهنگ عمید

دو یا چند شاگرد که در یک کلاس درس بخوانند.

جملاتی از کاربرد کلمه همکلاس

در حالی که همکلاسی‌های او معمولاً ۲۰٫۰۰۰ مارک آلمان برای کار نهایی خود جمع‌آوری و خرج می‌کردند، امریش موفق شد بودجه ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ مارک (حدود ۶۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا) جمع‌آوری کند.
در دوران جنگ داخلی آمریکا افسران و ژنرال‌های شمالی و جنوبی که بنا به مقتضای زمان با تاکتیک‌های نظامی در مقابل هم صف آرایی می‌کردند همگی از دانش‌آموختگان مدرسه نظامی وست پوینت بودند. آن‌ها در دوران مدرسه افسری در وست پوینت اکثراً همکلاسی‌های سابق و دوستان قدیمی در این مدرسه مدرن نظامی بودند.
در ابتدا کپلند سه روز هفته را تمرین می‌کرد. رینگ تمرین مدرسه اش یک رینگ بوکس ۱۲ در ۱۴ فوتی با کف سخت‌تر از رینگ کشتی معمولی بود. ارتفاع کم سقف و لوله‌های بدون حفاظ ان از انجام حرکت از بالاترین طناب جلوگیری می‌کرد. کپلند بعداً مجبور به حفاری و بهبود تشک کشتی خود شد. همکلاسی‌های او در ان زمان راب اچ وریا، جو ادوارد افسانه ای و سویینگر بودند.
در سال ۱۹۶۹ اوبرلین، دوست و همکلاسی او و تعداد دیگری از رفقایش برای وی مراسم خاکسپاری گرفتند.
وی در نوجوانی برای آموختن موسیقی به شهر تارتو رفت و در مدرسه عالی موسیقی تارتو به سرپرستی هینو الر به تحصیل پرداخت و در سال ۱۹۳۰ با لیندا پیرن همکلاسی خود ازدواج کرد و در سال ۱۹۳۲ فرزندش به دنیا آمد، توبین در تئاتر وانموینه به کار مشغول شد و در این مدت یکی از مشهورترین گروه‌های کر مردان را راه‌اندازی کرد و برای چندین سفر به اجرا به خارج از کشور انجام داد.