همکاری کردن

معنی کلمه همکاری کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) باکسی در کاری شرکت کردن .

معنی کلمه همکاری کردن در ویکی واژه

collaborare
cooperare

جملاتی از کاربرد کلمه همکاری کردن

آندرانیک در ۲ اردیبهشت ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مسیحی ارمنی در تهران به دنیا آمد. او نخستین گیتارش را در ۱۴ سالگی با چوب ساخت و به گفتهٔ خودش صداهای عجیب و غریب از آن درمی‌آمد. پسرخاله‌های او (سورن، گارنی، روبن) یک گروه موسیقی تشکیل داده و از آندرانیک هم دعوت به همکاری کردند. او نواختن گیتار را در آن گروه آغاز کرد. بعضی وقت‌ها نیز، خود، قطعاتی به زبان انگلیسی اجرا می‌کرد.وی در نوجوانی رشتهٔ موسیقی تحصیل کرده‌است
در طول جنگ یوم کیپور، محمدرضا شاه پهلوی کمک‌هایی را به ارتش مصر در مقابل ارتش اسرائیل به‌عمل آورد. به‌طور تقریبی حدود دو سوم ارتش مصر در جنگ ایران و عراق، با نیروهای مسلح عراق همکاری کردند. همچنین در سال‌های دههٔ ۱۹۸۰، صدها هزار کارگر مصری (بین ۱٫۲ میلیون تا ۵ میلیون تخمین زده شده) در بخش‌های مختلف عراق و از جمله در ارتش آن کشور به کار مشغول بودند.
«نوّاب صفا» در شهریور ۱۳۲۶ همکاری خود را با رادیو تهران آغاز و به عضویّت و دبیری شورای نویسندگان رادیو درآمد و همچنین بر برنامه-های رادیو نظارت می‌کرد. همچنین، مدتی نیز همراه با یاور همدانی از تهران به رشت رفت و تا دو سال با هم در رادیو گیلان همکاری کردند.
مصر از حامیان اصلی شاه ایران پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و از حامیان اصلی عراق در جنگ با ایران بود. به‌طور تقریبی حدود دو سوم ارتش مصر در جنگ با ایران در کنار ارتش عراق همکاری کردند. همچنین در سالهای دهه هشتاد میلادی صدها هزار کارگر مصری (بین ۱٫۲ میلیون تا ۵ میلیون تخمین زده شده) در بخش‌های مختلف عراق و از جمله در ارتش آن کشور به کار مشغول بودند.
همچنین افرادی دیگر که فارغ‌التحصیل برکلی بودند نظیر باتلر لامپسن، چارلز ثاکر و پیتر دویچ نیز با کن تامسون در پروژهٔ جنی همکاری کردند. کن تامسون همچنین مخترع زبان برنامه‌نویسی بی است، زبانی که جد زبان سی به حساب می‌آید. او همین‌طور یکی از خالقان و توسعه‌دهندگان اولیه سیستم‌عامل پلان ۹ از آزمایشگاه‌های بل بود.
اولین نمایش آن در ۱۹ سپتامبر ۱۹۹۳ از کانال ۴ و رادیو بی بی سی ۳ در یک پخش همزمان با یکدیگر همکاری کردند تا بینندگان بتوانند از موسیقی متن استریو آن لذت ببرند. این فیلم به صورت دی وی دی در آلمان و ایتالیا منتشر شده‌است.
مایلز و وارد در اواسط دهه ۲۰ زندگی خود با دیوید تایسون برای تولید اولین آلبوم او به نام آلانا مایلز همکاری کردند. او در سال ۱۹۸۴ در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی بچه‌های خیابان دگراسی ظاهر شد که در نقش یک خواننده مشتاق و مادر مجرد ظاهر شد.
با حضور ژاپنی‌ها در آراکان، مسلمانان آن منطقه علیه ژاپنی‌ها وارد عمل گردیدند و با انگلیسی‌ها همکاری کردند. پس از تسلط مجدد نیروهای انگلیس بر آراکان در ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۸ که میانمار به استقلال رسید اداره امور منطقه عمدتاً به مسلمانان سپرده شده بود، مسلمانان آراکان از محمدعلی جناح رهبر مسلمانان هند، خواسته بودند که آراکان را نیز به عنوان قسمتی از پاکستان بپذیرد. این پیشینه سبب شد که دولت مستقل میانمار، پس از آنکه در ۱۹۴۸ به قدرت رسید به آزار و اذیت مسلمانان به‌ویژه مسلمانان ناحیه آراکان بپردازد.
طولانی شدن مذاکرات باعث شد تا نیروهای ملی به مخالفت پردازند. در پایان شاه و رزم‌آرا (رئیس ستاد ارتش) مقدمات پیشروی نظامی به این استان‌ها را فراهم کرده و قوام را مجبور به همکاری کردند. قوام بعداً تأکید کرد که مخالف این حرکت نظامی بوده و ترجیح می‌داده مسئله از راه گفتگو حل شود.