همزی

معنی کلمه همزی در لغت نامه دهخدا

همزی. [ هََ ] ( نف مرکب ) هم زی. دو تن که با هم زیست کنند. ( یادداشت مؤلف ).
همزی. [ هََ م َ زا ] ( ع ص ) ریح همزی ؛ باد سخت آواز. || قوس همزی ؛ کمان سخت دوراندازنده تیر را. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ).

معنی کلمه همزی در فرهنگ معین

(هَ ) (ص . ) هم شأن ، هم رتبه .

معنی کلمه همزی در فرهنگ عمید

هم شٲن، هم رتبه، هم قدر.

معنی کلمه همزی در فرهنگ فارسی

هم شان، هم رتبه، هم قدر
ریح همزی : باد سخت آواز

معنی کلمه همزی در ویکی واژه

هم شأن، هم رتبه.

جملاتی از کاربرد کلمه همزی

این اتحادیه همچنین به عنوان مشاور دولت‌ها و سازمان‌های دیگر در خصوص همه مسائل همزیستی، رواداری و صلح فعالیت می‌کند.
من ایرادی نمی‌بینم که کودکی در جامعه همزیستی که دقیقاً این هدف را دارد، به فرزندی پذیرفته شود. آیا ما ترجیح می‌دهیم بچه‌ها را در خیابان‌ها، که طبق آمار از ۱۰۰۰۰۰ نفر عبور می‌کنند، داشته باشیم؟ ما البته و شاید با همان شدت یا بیشتر در جهت منافع کودک حرکت می‌کنیم.
۱-دما:سویا به عنوان یک گیاه گرمسیری برای فعالیت باکتری همزیست به دمای بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نیاز دارد. وقتی دمای خاک به کمتر از این حد کاهش یابد، تشکیل گره در سویا کاهش می‌یابد و در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد تشکیل گره مختل می‌شود.
با وجود اینکه قوامی‌ها در این دوران قدرت غالب فارس بودند، به دلیل رابطه همزیستی که با انگلیسی‌ها داشتند، در میان مردم به‌طور گسترده‌ای را به عنوان خائن به ملت ایران به‌شمار می‌رفتند. این احساس در کتاب بسیار بحث‌برانگیز ابوالفضل قاسمی به نام «تاریخ سیاه حکومت خانواده‌ها در ایران» بیان شده‌است.
همچنین این گونه مار به عنوان ساکن در بیابان های شرق سینا شناخته شده است و با افعی شاخدار عربی، همزیستی می کند .
شرکت در کنفرانس «مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تأکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب» که توسط الازهر در دسامبر ۲۰۱۴ برگزار شد. وی نماینده جمهوری اسلامی ایران بود و با موضوع «احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی» سخنرانی کرد و بر ضرورت تدوین و نشر سند نفی تکفیر با حضور همه مذاهب اسلامی تأکید کرد.
کاندیا در آن زمان مرکزی برای فعالیت هنری به‌شمار می‌رفت. جایی که فرهنگ‌های شرقی و غربی در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی داشتند. هم چنین ۲۰۰ نقاش فعال در قرن ۱۶ درآنجا سکونت داشتند، در آنجا نقاشان دارای یک صنف سازمان یافته مخصوص به خود بودند که بر اساس مدل ایتالیایی طرح‌ریزی شده بود. از ال گرکو در یکی از سندهای باقی‌مانده از آن دوران به عنوان استاد نام برده شده که به این معنی است که او یکی از استادان صنف نقاشان بوده و احتمالاً کارگاهی شخصی داشته.
برخی شواهد نشان می‌دهند که احتمالاً یوکاریوت اولیه از درون همزیستی یک باکتری در یک آرکی باکتری به وجود آمده‌است و این موضوع می‌تواند ابهامات و تناقضات را رفع کند.