همرس

معنی کلمه همرس در لغت نامه دهخدا

همرس. [ هََ رَ ] ( اِ ) درم و دینار. ( برهان ). برساخته دساتیر است. ( حواشی معین بر برهان ).

معنی کلمه همرس در فرهنگ معین

( ~. رَ ) (ص . ) هم آهنگ ، یک جهت ، متفاوت .

معنی کلمه همرس در فرهنگ عمید

هماهنگ، یک جهت، متقارب.

معنی کلمه همرس در فرهنگ فارسی

هم آهنگ، یک جهت، متقارب

معنی کلمه همرس در فرهنگستان زبان و ادب

{concurrent} [ریاضی] ویژگی دو یا چند شیء هندسی، مانند خط و صفحه، که نقطۀ مشترک دارند

معنی کلمه همرس در ویکی واژه

ویژگی دو یا چند شیء هندسی، مانند خط و صفحه، که نقطۀ مشترک دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه همرس

به‌طور معمولی، یک کارت هوشمند قانونی به یک گیرنده تلویزیون دیجیتال میزبان متصل است، که مجهز به نرم‌افزاری برای همرسانی کلید رمزگذاری شده ۶۴ بیتی «کلمه کنترل» بر روی شبکه رایانه ای، مانند اینترنت است. هنگامی که مشتری این کلید را دریافت کرد، می‌تواند محتوای رمزگذاری شده را رمزگشایی کند و گویی از کارت اشتراک خود استفاده می‌کنند.
هزاران سند فوق محرمانه داخلی آژانس امنیت ملی که در سال ۲۰۱۳ توسط ادوارد اسنودن منتشر شدند در یک «مکان همرسانی پرونده‌ها در شبکه اینترانت آژانس امنیت ملی» نگهداری می‌شدند؛ بنابراین کارمندان آژانس امنیت ملی، به آسانی می‌توانستند آنها را به صورت آنلاین بخوانند. هرکسی با تاییدیه اطلاعات تقسیم‌شده حساس، به آن اسناد، دسترسی داشت. ادوارد اسنودن، به عنوان مدیر سیستم، مسئول جابجایی اسناد بسیار حساسی که به صورت اشتباه در جای نادرست گذاشته شده بودند، به مکان‌های ایمن‌ترِ ذخیره‌سازی بود.
از زمان پیوستن دو متحد دیگر (استرالیا و نیوزیلند) به این اتحادیه اطلاعاتی در ۱۹۵۶ کشورهای دیگر نیز به عنوان «همکار شخص ثالث» به این اتحادیه پیوسته‌اند که اطلاعات خود را با فایو آیز همرسانی می‌کنند.
در ابتدای سال ۲۰۲۱، این ترانه در سکوی همرسانی ویدئو، تیک‌تاک به محبوبیت قابل توجهی رسید، زیرا ستاره تیک‌تاک، جریس جانسون آن را با آکورد خود ترکیب کرد و کاربران در ویدئوهایشان آن را به کار بردند. این ترانه به‌طور گسترده‌ای در میم‌های اینترنتی به کار برده شد. به همین خاطر، این ترانه در رتبه‌بندی ترانه‌های راک بیلبورد، رتبه یک را به دست آورد و تنها ترانه‌ای بود که پس از سال ۲۰۰۰ منتشر شده که به این مقام رسید.
پرکاه کرد کله پرباد خصم را مغزی بهمرساند چنین عاقبت سرش
استل در سال ۱۹۸۰ در همرسمیت در لندن غربی به دنیا آمد. او یکی از هشت فرزند خانواده از مادری سنگالی و پدری از اهالی گرنادا است. آهنگ آمریکن بوی از آلبومی که همراه با کانیه وست خوانده بود، در مارس ۲۰۰۸ به رتبهٔ یک در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا رسید.
گستره کاری این سازمان در چند سال گذشته، بیشتر شده و ماموریت امروز آن، شامل همرسانی علمی گسترده، هم‌کنش‌پذیری سی۴ بین نیروی دریایی پنج ملت می‌شود تا تاثیرگذاری عملیات آنها را بیشتر کند.
آنچه از همرس که بدشان دست رس جمله آوردند بی حیف مگس
همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی در بهبهان و همرسان شدن خبرها در شبکه‌های اجتماعی دسترسی به اینترنت در استان خوزستان با اختلال روبرو شد همچنین نت‌بلاکس در گزارشی از اختلال شدید اینترنت در پنجشنبه از ساعت ۱۰ شب در خوزستان خبر داد.