همردیف

معنی کلمه همردیف در فرهنگ عمید

کسی که با دیگری در یک مقام و پایه قرار دارد.

معنی کلمه همردیف در فرهنگ فارسی

کسی که بادیگری دریک مقام وپایه قراردارد

جملاتی از کاربرد کلمه همردیف

آکادمی علوم افغانستان در تاریخ ۲ فروردین (حمل) ۱۳۴۹ ه‍.خ تأسیس گردید. این اداره مرکز تحقیقات علمی افغانستان بوده و در دههٔ شصت و هشتاد همردیف با دولت افغانستان فعالیت‌های مؤثری انجام داده است.
داوود رمضان‌شیرازی از مدیران اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران او را در عرصه نشر همردیف عبدالرحیم جعفری مؤسس انتشارات امیرکبیر می‌داند.
محوریت بحث نظریه‌های مدیریت کلاسیک دستیابی به حداکثر کارایی در سازمان است. کلاسیک‌ها به سازمان رسمی توجه داشتند و وجود سازمان غیررسمی را مضر می‌دانستند. دیدگاه‌های کلاسیک شامل نگرشی صرفاً مکانیکی به سازمان و افراد بوده‌است. کلاسیک‌ها انسان را همردیف با سایر عناصر تولید می‌دانستند و برایش هویت مستقل قائل نبودند.
همانگونه که فره وشی پرهیزگاران با ستارگان یکی بودند و به عنوان ارواح نیک به حساب می‌آمدند، نزد ارمنیان نیز به عنوان ارواح محافظ یا نگهبان به حساب آمده‌اند و با فرشتگان نیک همردیف محسوب شده‌اند. به همین دلیل به ستارگان و به قبر پدران قسم می‌خوردند و برای ستارگان دعا می‌خواندند. تمامی این‌ها مربوط به پرستش ارواح گذشتگان است که از قدیم باقی مانده‌است.
کامل ترین و مستند ترین [نیازمند منبع] شرح حال سیاسی و ادبی افسر به قلم سید حسن امین رییس انجمن ادبی ایران که پدربزرگش امین الشریعه سبزواری از دوستان و همردیفان وی در جنبش مشروطه بوده است در مرداد ۱۳۸۹ در ماهنامه ی پژوهشی حافظ چاپ شده است.
اریک هابسبام از برجسته‌ترین مورخان عصر ما و از پیشکسوتان تاریخ اجتماعی بشمار می‌رود. او همردیف تاریخ نگارانی همچون ارنست بلوخ، فرناند برودل، لوسین فور، کریستوفر هیل، ژاک لو گوف و بندیکت اندرسون قرار داشت.