همانجا

معنی کلمه همانجا در فرهنگ معین

( ~. ) (ق . ) هم آن جا، آن جا. مق همین جا.

معنی کلمه همانجا در فرهنگ فارسی

هم آنجا آنجا مقابل همین جا٠

معنی کلمه همانجا در ویکی واژه

هم آن جا، آن جا. مق همین جا.

جملاتی از کاربرد کلمه همانجا

سید عبدالحسین لاری در روز جمعه چهارم شوال ۱۳۴۲ قمری (۱۹ اردیبهشت ۱۳۰۳ شمسی) پس از شش سال اقامت در جهرم در همانجا درگذشت و مدفون گردید.
آنتونیو اگرچه به عنوان یک روحانی هرگز ازدواج نکرده بود، ولی فرزندان نامشروع متعددی را از چندین زن داشت. پس از اینکه او چندی خود را در مجمع‌الجزایر آزور پادشاه پرتغال می‌خواند، سرانجام در ۱۵۸۱ با جواهرات سلطنتی پرتغال به فرانسه پناهنده‌شد و در همانجا هم درگذشت.
همانجا خانه کرد و ماند یک چند به یاد رام جانش بود خرسند
دوالده در شهر ریو بوئنو متولد شد. پسر پدرو دوالده و زویلا واسکز بود. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر زادگاهش، تحصیلات متوسطه خود را در لیسئو اپلیکاسیون در سانتیاگو به پایان رساند و از همانجا در سال ۱۹۱۸ فارغ‌التحصیل شد. او سپس در دانشگاه شیلی به تحصیل حقوق پرداخت.
او در سال ۱۹۹۴ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه جانز هاپکینز گرفت و سپس دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در سال ۲۰۰۵ زیر نظر جیتندرا مالیک گرفت. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به عنوان فوق دکترا در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی ماند و از فوریه ۲۰۰۷ تا مه ۲۰۰۸ به عنوان دانشمند پژوهشی در همانجا محقق در یاهو مشغول کار بود. در حال حاضر او در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل است.
مرا دید برجست و یافه نگفت دو گوشم بکند و همانجا بخفت
واکر در ۱۹۶۳ کارشناسی را از کالج همیلتون، نیویورک، دریافت کرد، سپس برای کارشناسی ارشد به بوستون رفت و مدرک خود را در سال ۱۹۶۵ از (کالج بوستون) اخذ کرد. او هنگام تحصیل در کالج همیلتون،در سال ۱۹۸۵، عضو قسمتی از کالج شدکه در پایان تحصیلات چهار نفر را به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا به خدمت می‌گرفت که (از جمله سفیر واکر) یکی از آن نفرات بود. او در ۱۹۶۲به کالج سلطنتی مطالعات دفاعی لندن رفت و درهمانجا فارغ‌التحصیل شد.
گذاریدم همانجایی که میرم بر مداریدم نمی‌خواهم که بر دوش کسی باری ز من باشد
نپذیرفت بد گوهر ازوی، بگفت همانجا بگو آنچه بتوان شنفت
شب رفت کجا رفت همانجای که بود تا خانه رود باز یقین هر موجود
این عارف در هرات زندگی کرد و در همانجا نیز وفات نمود و در گورستان شهر هرات مدفون است.
پس خواند برادر را وز یاس همانجا ماند نی نی که به وی آنجا بود از جهتی معراج
رسول گفت «ایزد، عزّ ذکره، مزد دهاد سلطان معظّم را بگذشته شدن امام القادر باللّه امیر المؤمنین، انار اللّه برهانه، انّا للّه و انّا الیه راجعون. مصیبت سخت بزرگ است، امّا موهبت ببقای خداوند بزرگ‌تر . ایزد، عزّ ذکره، جای خلیفه گذشته‌ فردوس کناد و خداوند دین و دنیا امیر المؤمنین را باقی داراد.» خواجه بزرگ فصلی سخن بگفت بتازی سخت نیکو درین معنی و اشارت کرد در آن فصل سوی رسول تا نامه را برساند. رسول برخاست و نامه در خریطه‌ دیبای سیاه پیش تخت برد و بدست‌ امیر داد و بازگشت و همانجا که نشانده بودند، بنشست. امیر خواجه بونصر را آواز داد، پیش تخت شد و نامه بستد و باز پس آمد و روی فرا تخت‌ بایستاد و خریطه بگشاد و نامه بخواند، چون بپایان آمد، امیر گفت: ترجمه‌اش بخوان تا همگان را مقرّر گردد. بخواند بپارسی چنانکه اقرار دادند شنوندگان که کسی را این کفایت نیست.
هژبر یزدانی از چهره‌های سرشناس و ثروتمند سال‌های پیش از انقلاب، روز ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ در سن ۷۶ سالگی در کاستاریکا درگذشت. وی که از ثروتمندان و صاحبان بزرگ صنایع ایران بود، چند ماه پیش از پیروزی انقلاب به زندان افتاد و پس از پیروی انقلاب با گریز از زندان ابتدا به آمریکا و سپس به شهر سان خوزه در کاستاریکا نقل مکان کرد و در همانجا در سطح گسترده به توسعه صنعت دامداری مشغول شد. بی‌بی‌سی فارسی
عبدالسلام، به تاریخ ۱۲۳۸ ه.ق به دنیا آمده‌است. و در جامع الازهر شروع به یادگیری دروس و علوم دینیه کرد. وی پس از مدتی تحصیل در الازهر، اقدام به تدریس در همانجا نمود و در نهایت به سال ۱۲۶۶ از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و پس از شانزده سال و به درخواست عمویش، به حلب بازگشت. او پس از بازگشت به حلب، در جامع صروی شروع به تدریس نمود و پس از فوت عمویش، مدرس مدرسه رحیمیه شد. در نهایت در سال ۱۳۰۵ ه.ق درگذشت. وی از جانب منتقدانش به نگاه جهت‌دار در امور اختلافی بین شیعه و سنی متهم شده‌است.
همانجا بمان تاج مازندران بدین بارگاه آی چون کهتران
همانجا که از کین شمر شریر شود زینب بی برادر اسیر
خصم دغا هرکجا کرد ز دستش فراز مرگ همانجا به او دست و گریبان رسید