هم بازی

معنی کلمه هم بازی در لغت نامه دهخدا

همبازی. [ هََ ] ( حامص مرکب ) شریک بودن. همباز بودن. انبازی. شرکت. رجوع به همباز شود.، هم بازی. [ هََ ] ( ص مرکب ) دو کودک که با یکدیگر بازی کنند یا دو حریف که نرد و شطرنج و یا قمار بازند :
به راستی که نه هم بازی تو بودم من
تو شوخ دیده مگس بین که می کند بازی.سعدی.

معنی کلمه هم بازی در فرهنگ معین

(هَ ) (حامص . ) ۱ - انبازی . ۲ - همتایی .، (هَ )(ص . ) ۱ - کسی که با شخص یا اشخاصی دیگر بازی کند. ۲ - هنرپیشه ای که با هنرپیشة دیگر در فیلم یا نمایش نامه ای بازی کند.

معنی کلمه هم بازی در فرهنگ عمید

۱. کسی که با دیگری بازی می کند.
۲. دو نفر که با یکدیگر بازی کنند.

معنی کلمه هم بازی در فرهنگ فارسی

۱- انبازی شرت ۲- همتایی هر دو همبازی و هم قد بودند راه یک مدرسه می پیمودند. ( بهار )

معنی کلمه هم بازی در ویکی واژه

کسی که با شخص یا اشخاصی دیگر بازی کند.
هنرپیشه‌ای که با هنرپیشة دیگر در فیلم یا نمایش نامه‌ای بازی کند.

جملاتی از کاربرد کلمه هم بازی

در تاریخ ششم بهمن ۱۳۴۱ قانون انتخابات در چهارچوب انقلاب سفید اصلاح شد و دستاورد اصل پنجم انقلاب شاه و مردم شرکت زنان در انتخابات در شرایط حقوقی مساوی با مردان بود چه برای انتخاب شدن و چه برای انتخاب کردن بود. زنان چون مردان توانستند در تعیین سرنوشت خودشان برای نخستین‌بار نقشی مهم بازی کنند و حق رای به دست آورند.
جالب آن که این دو بازیگر در فیلم یک ذهن زیبا هم بازی بودند ولی هیچ صحنه مشترکی با هم نداشتند.
شوچنکو در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان امید اصلی اوکراین به میدان آمد و در بازی دوم در پیروزی چهار بر صفر مقابل عربستان سعودی، یک گل به ثمر رساند. او سپس در بازی بعدی مقابل تونس هم به میدان آمد و با به ثمر رساندن یک گل به تیمش کمک کرد که از گروه بالا بیاید. آندری در مرحله یک‌هشتم نهایی در پیرزی اکراین بر سوئیس در ضربات پنالتی شرکت داشت گرچه خود پنالتی اش را گل نکرد. او در بازی اوکراین و ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی هم بازی کرد اما اوکراین ۳–۰ شکست خورد تا از جام حذف شود اما به‌هرحال شوچنکو اولین جام جهانی خود را با به ثمر رساندن دو گل و جای گرفتن در میان هشت تیم برتر به همراه اوکراین با موفقیت به پایان رساند.
در ژوئن ۲۰۰۴ در یک فیلم انگلیسی بازی کرد در کنار بازیگرانی بین‌المللی مثل اسپیریت تراپ، بیل پیپر، لووک مدلی، اما کاتروود و سام تراتون. این فیلم برای اولین بار در ماه اوت سال ۲۰۰۵ پخش شد. آلسو با بازی در صحنه‌ای که باید «گریه» می‌کرد بیش از حد توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت و به خوبی ایفای نقش کرد. این فیلم کلمل مورد بررسی قرار گرفت و به بوکس آفیس بازگشت و به زودی در دی وی دی منتشر شد. در سال ۲۰۰۶ او در درام تاریخی روسیه به نام آنا ویوات هم بازی کرده بود! که فیلم در مورد چرخه‌ای از دربارهٔ سلطنت روسیه ساخته شده بود. او همچنین یک آهنگ برای آغاز فیلم درست کرده بود؛ و فیلم سومش در انتظار در سال ۲۰۰۸ پخش شد.
ابیگیل برسلین در نیویورک متولد ش. مادرش کیم مدیر بود و پدرش مایکل متخصص ارتباطات، برنامه‌نویس و مشاور بود. برسلین دو برادر بزرگتر به نام‌های رایان برسلین و اسپنسر برسلین دارد که آن‌ها هم بازیگر هستند.
او هم بازی ستاره های بزرگی در لیگ ترکیه بود
با معلم چو گشت همبازی طفل بازی بود به هم بازی
در فصل ۱۵–۲۰۱۴ یعنی چهارمین فصل حضور پاتوسی در لوکرن، شماره ۱۰ این تیم به وی اختصاص یافت تا بیش‌از پیش جایگاه و تأثیرگذاری وی در تیم نمایان شود. پاتوسی در این فصل فقط در رقابت‌های لیگ و پلی‌اف‌های آن ۱۲ پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود داد که همین موجب شد با اختلاف بهترین پاسور تیمش و یکی از بهترین پاسورهای فوتبال بلژیک در آن فصل لقب بگیرد. او در این فصل باز هم بازی در لیگ اروپا را تجربه کرد و حتی در ۶ نوامبر ۲۰۱۴ در جریان تساوی ۱–۱ لوکرن مقابل ترابزون‌اسپور برای تیمش گل‌زنی کرد.
بر مژده وصال دگر دل نمی نهم بازی نمیخورم دگر از لهو و لاغ کس
من سری دارم و در پای تو خواهم بازید خجل از ننگ بضاعت که سزاوار تو نیست
او نخستین زنی است که در یک فیلم (یک برگ نو - ۱۹۷۱)، هم کارگردان بود، هم فیلم‌نامه‌نویس و هم بازیگر.