هفدهمین

معنی کلمه هفدهمین در فرهنگ فارسی

(صفت ) عددترتیبی برای هفده درمرتب. هفدهم .

جملاتی از کاربرد کلمه هفدهمین

در سال ۱۳۹۴، امیری به عنوان تدوین‌گر در مستند زمناکو به کارگردانی مهدی قربان‌پور همکاری داشته‌است که موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله تندیس بهترین فیلم از هفدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۴، تندیس شهید آوینی از نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در سال ۱۳۹۴ و جایزه بزرگ بین الادیان از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سال ۱۳۹۵ شده‌است.
اعتصاب کارگران فولاد اهواز در روز ۱۱ آذر ۱۳۹۷ وارد بیست و سومین روز خود شد. همچنین آن‌ها برای هفدهمین روز در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. در این اعتراض جمعی از دیگر شهروندان شامل زنان و دانشجویان به تجمع کارگران پیوستند. آن‌ها در اعتراض بازداشت کارگران شعارهای حمایتی سردادند.
کوشلر برای فیلم‌های مورورن کالار در ۲۰۰۲ میلادی در پانزدهمین دورهٔ جوایز فیلم اروپا، و کد ۴۶ در ۲۰۰۴ میلادی در هفدهمین دورهٔ جوایز فیلم اروپا نامزد جایزه فیلم اروپا برای بهترین فیلمبردار شد.
آندورا در کوه‌های پیرنه قرار گرفته و ۴۶۸ کیلومتر مربع مساحت دارد. در میان دو کشور فرانسه (از شمال) و اسپانیا (از جنوب) محصور در خشکی است و به آب های آزاد دسترسی ندارد. همچنین آندورا وسعت بسیار کوچکی دارد که در رده هفدهمین کشور کوچک جهان قرار گرفته است.
هشترود(سراسکند)هفدهمین شهر استان آذربایجان شرقی از لحاظ جمعیت و شهری در جنوب شرقی شهر تبریز و غرب شهر میانه است که دارای دو شهر هشترود و نظر کهریزی و دو بخش مرکزی و نظرکهریزی می‌باشد
در روز ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، او برای یک دوره پنج ساله به عنوان یانگ دی‌پرتوان آگونگ مالزی (پادشاه مالزی) انتخاب گردید که دوره تصدی او از روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ شروع شد. در روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴، او تحت عنوان هفدهمین یانگ دی‌پرتوان آگونگ مالزی، سوگند به جا آورد.
در سال ۱۹۷۹، پلگرینی نامه ای به ایوانوئه فرایتزولی، رئیس وقت اینتر نوشت و از او خواست تا به باشگاه اجازه کمک مالی بدهد و در نتیجه به عنوان عضوی از هیئت مدیره اینتر پذیرفته شود. پلگرینی اینتر را در سال ۱۹۸۴ از ایوانوئه فرایتزولی خرید و تبدیل به هفدهمین رئیس باشگاه اینترمیلان شد.