هفته نامه

هفته نامه

معنی کلمه هفته نامه در فرهنگ عمید

مجله ای که هفته به هفته منتشر شود.

معنی کلمه هفته نامه در دانشنامه عمومی

هفته نامه نشریه ای است که به طور مرتب هر هفته یک بار منتشر می شود. از هفته نامه های فارسی می توان به اطلاعات هفتگی ( چاپ تهران ) و سباوون ( چاپ کابل ) اشاره کرد. اکینچی، نخستین روزنامۀ آذربایجانی زبان، به صورت هفته نامه منتشر می گشت.

معنی کلمه هفته نامه در ویکی واژه

settimanale

جملاتی از کاربرد کلمه هفته نامه

اوایل اسفند ۱۳۹۱ شایعه توقیف این هفته‌نامه منتشر شد. سردبیر این مجله خبر توقیف آن را تکذیب کرد ولی گفت آسمان بنا به ملاحظاتی فعلاً منتشر نخواهد شد. این هفته نامه از تیر ۱۳۹۲ بار دیگر انتشار خود را از سر گرفت و این بار نام قوچانی نیز در شناسنامه مجله به عنوان سردبیر ذکر شد.
عبداللهیان کار رسانه ای خود را از سال ۱۳۶۹ با هفته نامه بشیر شروع کرد و از سال ۱۳۸۰ تاکنون سردبیر روزنامه ابرار ورزشی است.وی در سال ۱۳۸۳ به عنوان روزنامه‌نگار برگزیده ورزشی از سوی انجمن نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران ورزشی انتخاب شد.
تحصیلات ابتدایی را در روستا و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شهر خرم‌آباد به پایان برد. وی به مبارازات پنهان و آشکار با رژیم پهلوی و تلاش در جهت برقراری حاکمیت اسلامی روی آورد که در نتیجهٔ دوبار احضار ساواک به تحت تعقیب قرار گرفتن از جانب ساواک قرار گرفت که باعث گردید به زندگی مخفیانه در کنار فعالیت سیاسی اش در شهر خرم‌آباد تا انقلاب ۱۳۵۷ روی بیاورد. آقامحمدی پست‌های مدیریتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، شورای نگهبان، دانشگاه تهران و مدیرعاملی کفش ملی را در سابقه خود دارد. همچنین به عنوان یک روزنامه‌نگار به نقد و نظر بررسی مسائل اجتماعی و اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری پرداخته و صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه افلاک لرستان نیز می‌باشد.
بعد از درگذشت نادر ابراهیمی، هفته نامه شهروند امروز در ویژه نامه‌ای که به زندگی نادر ابراهیمی می پرداخت، نامه‌ای از ابراهیم گلستان به نادر ابراهیمی را منتشر کرد. گفته شد که نادر ابراهیمی نامه‌ای را از طریق احمدرضا احمدی به گلستان فرستاده است و نامه‌ی منتشر شده در ویژه نامه‌ی مذکور، جوابی بر آن نامه بوده است. اما هرگز اصل نامه‌ی نادر ابراهیمی به گلستان جایی دیده نشده و بود و نبود آن زیر سؤال است.
ورودش به عرصه مطبوعات در آبان ماه سال ۱۳۴۳، به دعوت فریدون رهنما با شعر «برف» اتفاق افتاد که در جُنگ طرفه چاپ شد. تا اواخر همین دهه در میان هم‌فکرانش، خوب شناخته شده بود؛ در جزوه شعر (۱۳۴۵، همکاری با اسماعیل نوری‌علا)، اندیشه و هنر (۱۳۴۸)، دفترهای روزن (۱۳۴۶)، مجله خوشه (۱۳۴۶)، مجله بررسی کتاب (۱۳۴۹) و هفته نامه تماشا (۱۳۵۳) مجله رستاخیز جوان (۱۳۵۵ و ۱۳۵۶) و مجله بیدار (۱۳۷۳)، شعر و ترجمه به چاپ سپرد.
پس از تعطیلی هفته نامه‌های شاویق و آستق آرِوِلیان وقفه‌ای حدوداً پانزده ساله در انتشار مطبوعات ارمنی زبان تهران پیش‌آمد.
مردم تخار به فعالیت‌های فرهنگی و نشریه‌ها علاقه زیاد دارند و به ویژه در دو دهه اخیر، انجمن‌های فرهنگی مانند انجمن جوانان تخار، هفته نامه‌ها، ماهنامه‌ها و مجلات بیشتر در این شهر تأسیس شدند. از جمله فعالیت‌های پرشور انجمن جوانان تخار بنیاد یک تحول فرهنگی را در آن شهر گذاشت و بعداً به‌نام کانون فرهنگی جوانان افغانستان به سراسر کشور گسترش یافت.