هشداره

معنی کلمه هشداره در ویکی واژه

رویداد یا آستانه‌ای که می‌تواند تعیین‌کنندۀ آسیب‌پذیری یا اعتبار یک فرض باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه هشداره

برچسب ایالات متحده هشدارهایی در مورد افزایش رفتار خودکشی، اختلال افسردگی اساسی و نارسایی کلیه دارد.
دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کبک در ۵ تا ۶ ژوئن به شمال شرقی ایالات متحده سرازیر شد و هشدارهای کیفیت هوا را برای اکثر نیویورک، کانکتیکات و برخی از ایالت‌های اطراف و همچنین ایالت‌های مینه‌سوتا، میشیگان و ویسکانسین در غرب مینه‌سوتا، سبب شد. در ۶ ژوئن یک محقق دانشگاه استنفورد تخمین زد که میزان دود در آسمان نیویورک از سال ۲۰۰۶ تا کنون از حیث وخیم بودن سومین مورد بوده‌است. در شب ۶ ژوئن، شهر نیویورک شدیدترین میزان آلودگی هوا را در بین شهرهای بزرگ دنیا داشت. تا صبح روز ۷ ژوئن به مقام دوم پس از دهلی سقوط کرد. این آمار همچنین بدترین کیفیت هوای شهر نیویورک را از دهه ۱۹۶۰ تا کنون نشان می‌دهد.
برپایه این داستان، شاه شداد به هشدارهای پیامبر قوم هود توجه نمی‌کرد و خداوند شهر را نابود کرده، همه آن را در ماسه و شن مدفون کرده طوری که دیگر اثری از آن باقی نماند. نام شهر ارم پس از ترجمه داستان‌های هزار و یک شب به ادبیات غربی راه پیدا نمود.
به‌طور کلی ما دو نوع زغال داریم. زغال چوب که از کربنی کردن چوب بدست می‌آید و زغال‌سنگ که به صورت یک ماده معدنی در طبیعت وجود دارد. قبل از توسعه روش‌های معدنکاری برای استخراج زغال‌سنگ، زغال چوب تنها ماده کربنی برای احیا به حساب می‌آمد. اما با فراهم شدن امکان کنترل انفجار گاز در معادن و تخلیه آب معدن با پمپ‌های قوی و تهویه مطبوع معادن با کمک مهندسین معدن و همچنین هشدارهای همزمان سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با قطع درختان، استفاده از زغال‌سنگ به‌جای زغال چوب افزایش پیدا کرد. جدول زیر مثال‌هایی از ترکیب شیمیایی انواع زغال‌سنگ وجود دارد.