هزینه ۱

معنی کلمه هزینه ۱ در ویکی واژه

مبلغی که برای حمل کالا و خدمات مربوط ‌به آن پرداخت می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه هزینه ۱

برای نمونه، ما دو کشور را در نظر می‌گیریم که دو کالای کارت و مداد را تولید می‌کنند و زمان مشخصی را برای ساخت یک واحد از کالاها استفاده می‌کنند (جدول را ببینید). کشور اول اگر نیروهای خود را تخصیص بدهد برای تولید مداد می‌تواند ۴ مداد درست کند مخارج آن برابر با تولید یک کارت است، اما این کشور همچنین می‌تواند با هزینه یک مداد ¼ کارت درست کند. برای کشور دو نیز همین منطق وجود دارد: اگر کشور دو در تولید مداد تخصص یابد، با هزینه ۱ کارت، می‌تواند ۲ مداد درست می‌کند.
در ۴ فوریه ۲۰۱۰ اولین کنوانسیون ملی حزب چای در نشویل با حضور ۶۰۰ نفر برگزار شد. سارا پیلین کاندیدای معاون ریاست جمهوری برجسته‌ترین سخنران این همایش بود. برخی از احزاب چای، این رویداد را محکوم کردند که دلیل آنها قیمت بلیط چند صددلاری آن و هزینه ۱۰۰ هزار دلاری فرماندار پیشین آلاسکا برای این همایش بود.
در سال ۱۹۷۴ پس از توافقی که بین رئیس‌جمهور آرژانتین – خوان پرون – و رئیس‌جمهور پاراگوئه – آلفردو استروسنر – حاصل شد، شمال شرق کورینتس به عنوان محل احداث سد یاسیره تا برگزیده شد. این سد با هزینه ۱۱ میلیارد دلاری یکی از یزرگترین سدهای تولید برق کشور است.
در ۶ ژانویه ۲۰۱۱ آژانس امنیت ملی، مراسم بزرگی برای ساخت نخستین «مرکز داده ابتکار عمل جامع امنیت سایبری ملی» برگزار کرد که با نام کوتاه «مرکز داده یوتا» شناخته می‌شود. این مرکز داده با هزینه ۱/۵ میلیارد دلار در اردوگاه ویلیامز در ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) جنوب سالت‌لیک‌سیتی و برای پشتیبانی از ابتکار عمل امنیت سایبری ملی آژانس امنیت ملی ساخته شد. ساخت مرکز داده یوتا در مه ۲۰۱۹ پایان یافت.
برخی افراد تلاش دارند بگویند که آیکان هیچگاه قدرت این را نداشته‌است که سیاست خود را تعیین کند برای مثال انتخاب دامنه‌های سطح بالای جدید یا قطع سرویس دهی به طرفهایی که هزینه ۱۸۵ هزار دلاری آیکان را پرداخت نمی‌کنند که در این صورت بیشتر نقش سرپرست فنی را بازی می‌کند. منتقدان می‌گویند که نباید به آیکان اجازه داد قوانین کسب و کار را بر فعالان بازار تحمیل کند و این که تمامی دامنه‌های سطح بالا باید بر اساس انتخاب کاربرانی که زودتر از دیگران به آن می‌رسند اضافه شوند. این بدین معنی است که بازار باید حکم کند چه کسی موفق می‌شود و چه کسی نمی‌شود.