هرگونه

معنی کلمه هرگونه در فرهنگ فارسی

(مبهم ) ۱- هرقسم هرنوع : (( هرگونه مطلب ومدعایی که داشتند بانجام مقرون گشت ... ) ) یا ازهرگونه .ازهرقسم : (( ازهرگونه نوازشی وتربیت که دربار. تو بظهور پیوندد عالمیان متعجب بمانند. ) ) یا به هرگونه.بهرقسم باهرنوع :بهرقسم (( و آنچه در آنموضع ماند بهرگونه قازورات وپلیدیها ملوث ومکدر ساختند. ) )

جملاتی از کاربرد کلمه هرگونه

به هر بیست سالی بیایند نیز از آن جا بیارند هرگونه چیز
به گفته گری سیک، یزدی در ادامه در رابطه با «یک حرکت و برخورد مستقیم خارجی» بحث کرد. او تأکید کرد که هرگونه اقدام ارتش به عنوان مخالفت آمریکا با انقلاب تلقی خواهد شد. او عنوان داشت که خمینی می‌خواهد به ایران بازگردد تا به ناآرامی‌ها پایان دهد و از این گفت که دولت بختیار از نظر خمینی غیرقانونی است. یزدی به جز اشاره به پیام زیمرمن، توضیح دیگری در رابطه با این ملاقات نداده‌است.
آمبرلا پس از این رخداد دیگر آن نیروی نظامی قدرتمند خود را نداشت، شکست‌های پی‌درپی در پروژه‌هایش و بازگشت تفکرات مردم از شرکت، دیگر دلیلی را برای حمایت دولت‌ها و سازمان‌های جهانی برایش باقی نگذاشت. آمبرلا خیلی زود گناهکار شناخته شد و توسط دولت آمریکا از ادامهٔ هرگونه فعالیتی منع شد. عمده سهام این شرکت در سرتاسر جهان مصادره گشت و مهم‌ترین اهرم شرکت (یعنی ثروت) برای ادامهٔ نفوذش در جهان از بین رفت.
همی داد پاسخ ز هرگونه کوش پدر را به آواز نرم و به هوش
ز هر پیشه ای مردم آورد نیز ببخشیدشانن ساز و هرگونه چیز
شنیدیم هرگونه از هرکسی که دارید بهره ز دانش بسی
دل کوش از آن چهره شد ناشکیب همی داد هرگونه او را فریب
فدراسیون فوتبال مصر نیز برای جلوگیری از هرگونه بهره‌برداری از تجمعات در استادیوم‌ها و با توجه به غیبت بسیاری از مربیان و بازیکنان لیگ فوتبال این کشور را تعطیل اعلام کرد.
حبس خانگی یا حصر خانگی یا بازداشت خانگی از نگاه حقوقی یعنی حوزه آزادی یک شخص توسط صاحبان قدرت محدود به خانه یا محل سکونت او شود. معمولاً در این شرایط هرگونه سفر، ملاقات با دیگران، ابراز عقیده یا ارتباط با دنیای خارج از خانه ممنوع یا بسیار محدود می‌شود. بازداشت خانگی به عبارتی جایگزین خفیفی برای بازداشت در زندان است.
بدان نامداران لشکرش نیز فراوان فرستاد هرگونه چیز
کسانی که نیرنگ سازند نیز بیاورد و داد او ز هرگونه چیز
بدادش بسی گوهر نغز نیز ز دیبا و زر هرگونه چیز
ز هرگونه با او سخن ساختند جهان را چپ و راست انداختند
ز بیگانه پردخته کردند جای نشستند و جستند هرگونه رای