هرکسی

معنی کلمه هرکسی در فرهنگ فارسی

هرفردی هرشخصی : ((تااین نامه (کلیله ودمنه ) بدست مردمان وهرکسی دست بدواندرزدند. ) ) توضیح ضمیروفعل آنراگاه مفرد آورندوگاه جمع .

معنی کلمه هرکسی در ویکی واژه

هرکس، هر کی میخواد باشه.

جملاتی از کاربرد کلمه هرکسی

از غم هرکسی این سوخته تن می لرزد تیشه بر کوه زنی، خانه ی من می لرزد
هزل گریس لنکستر شانزده ساله سه سال است که از سرطان رنج می‌برد، اما توانسته با استفاده از دارویی جدید به ثبات برسد. به توصیه والدینش به جمع گروهی می‌پیوندد که در آن کودکان سرطانی شرکت دارند. در آنجا با آگوستوس واترز آشنا می‌شود، که به خاطر سرطان استخوان یکی از پاهایش را از دست داده‌است. این دو اوقات زیادی را با هم می‌گذرانند و روابطشان به مرور نزدیک‌تر می‌شود. اما هیزل سعی می‌کند آگوستوس را تا آنجا که می‌تواند از واقعه مرگ زودهنگام خود مصون نگه دارد – او خودش را همچون نارنجک می‌بیند که بالاخره منفجر خواهد‌شد و هرکسی که در نزدیکی اوست را زخمی خواهد کرد – و تصمیم می‌گیرد دیگر با آگوستوس ارتباطی نداشته‌باشد.
گر شود آیینه ی رای تو عینک، می توان سرنوشت هرکسی را خواندن از لوح جباه
دعا به پیش تو آرم که هرکسی تحفه به قدر طاقت و امکان و اقتدار آرد
عشق مرا هرکسی تهمتِ دیگر نهد بی‌خبر از من که چیست شیوه و هنجارِ من
با وجود اینکه ماسک هنوز برای اختصاص زمان کافی برای کانسپت هایپرلوپ آماده نیست، اما همچنان تمایل دارد که از توسعهٔ این نمونهٔ اولیه، سرمایهٔ مورد نیاز را تهیه نماید. ایلان ماسک طراحی هایپرلوپ را تحت یک طراحی منبع باز (اپن سورس) ایجاد کرده‌است و به هرکسی اجازه می‌دهد که با پشتیبانی کامل، این نسخهٔ فعلی را بهبود دهند.
هرکسی مشهور شد این قوم بدخواه وبند زانکه بوم شوم باشد دشمن کبک دری
نمونه‌های پارتو برای هرکسی که می‌خواهد با تلاش کمتر در بازاریابی به حداکثر نتیجه برسد بسیار مهم است. مشکل این است که اندازه‌گیری اقدامات بازاریابی و ارتباطی دشوار است.
هرکسی چون به دور نرگس تو مست جام غم است نامخمور
هرکسی خود آنچه بتوانست گفت همچنان وصف تو ماند اندر نهفت
در سال ۱۳۸۹، خامنه‌ای فتوایی صادر کرد که بر اساس آن هرگونه توهین به همسران محمد و همچنین به صحابه حرام است. همواره در ایران افرادی به دلیل توهین به مقدسات به سب‌النبی (هرکسی که محمد توهین کند) محکوم و اعدام می‌شوند؛ این فتوا در پاسخ به استفتایی از سوی جمعی از شیعیان عربستان بود. خامنه‌ای در رابطه با دنیای اسلام به وحدت، هم‌افزایی، کمک به یکدیگر، دوری از اختلافات مذهبی و فکری تأکید دارد. «اگر این وحدت اتفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمان‌ها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزت پیدا خواهد کرد. شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، دولبهٔ یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمان‌ها را به جان هم بیندازند.»
محرم اسرار عشقت نیست گوش هرکسی مهر نه از خاتم لب بر دهان عاشقان
او در ادامه گفته‌است: «من با پای برهنه افتادم توی خیابان، دیدم قیامت است. خودشان گلوله می‌زدند، مردم را می‌زدند، زن‌ها را می‌زدند، هرکسی که می‌گذشت را می‌زدند. برده بودند بیمارستان شریعتی و وقتی رسیدم، دیدم تن بی‌جان بچهٔ مرا روی سرامیک گذاشته‌اند.»
بر اساس قانون تورات یهودیانی که زمین کشاورزی دارند باید درهای زمین خود را باز بگذارند تا هرکسی که بخواهد بتواند در آن کشاورزی کند. اگر زمین قفل دارد باید قفلهای آن باز شوند. خاخامهای میشنا در تلمود قوانین خاصی به این قوانین اضافه کرده‌اند تا از اینکه چند نفر تمامی زمین‌ها را کشت کنند جلوگیری شود.
کسی را نبد با جهاندار تاو بپیوست با هرکسی باژ و ساو
برنمی آید ز دست هرکسی رسم کرم شیوه ی همت درین دوران، کم از اعجاز نیست