هرکس
معنی کلمه هرکس در لغت نامه دهخدا

هرکس

معنی کلمه هرکس در لغت نامه دهخدا

هرکس. [ هََ ک ِ ] ( ع ، اِ ) نوعی کفش دهقانی از پوست کلفت. ( دزی ج 2 ص 755 ).

معنی کلمه هرکس در فرهنگ عمید

همه کس.

معنی کلمه هرکس در فرهنگ فارسی

۱- همه کس هرفرد هم. کسان : (( زهرمز هرکس که دانابدند بهرکارنیکوتوانابدند... ) ) (شا. بخ . ۲ ) ۱۴۴۶ :۶- هیچ کس (درمورجمل. منفی ) : (( ذوق مواصلت شربتی گوارندهاست که هرکس از آن نشکیبد. ) ۳- هرشخص عادی ومعمولی : ((هرکس ازعهد. این کار برنمی آید. ) ) توضیح گاه ضمیر و فعل آنرامفرد آورندوگاه جمع .
نوعی کفش دهقانی از پوست کلفت

معنی کلمه هرکس در دانشنامه عمومی

هرکس (ترانه جاستین بیبر). «هرکس» ( انگلیسی: Anyone ) ترانه ای از خواننده کانادایی جاستین بیبر است. این ترانه به عنوان یک تک آهنگ در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ توسط دف جم رکوردینگز منتشر شد. این ترانه را بیبر، مایکل پولاک، رائول کوبینا و تهیه کنندگانش اندرو وات، جان بلیون و د مانسترز اند استرنجرز نوشته اند.
هرکس (ترانه دمی لواتو). «هرکس» ( به انگلیسی: Anyone ) ترانه ای از خواننده و ترانه نویس اهل ایالات متحده آمریکا دمی لواتو است. او ترانه را در شصت و دومین مراسم جایزه گرمی در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ اجرا کرد و اولین اجرای زنده خود از زمان بیش مصرفی خود در ژوئیه ۲۰۱۸ بود. ترانه در همان روز، برای خرید و پخش جریانی در دسترس قرار گرفت. «هرکس» چهار روز قبل از بیش مصرفی لواتو ضبط شده است.
«هرکس» با پذیرش جهانی منتقدان موسیقی روبرو شد، آنها با توجه به زمینه های مبارزه با اعتیاد و افسردگی، از اجرای گرامی لواتو و آسیب پذیری او در این ترانه تمجید کردند. ترانه به رتبه ۳۴ در جدول فروش موسیقی ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد ایالات متحده آمریکا رسید و به نخستین رتبه یک لواتو در جدول ترانه های دیجیتال تبدیل شد. این ترانه همچنین در اسکاتلند به ۲۰ رتبه برتر و در فلاندرز ( بلژیک ) ، مجارستان و هلند وارد ۴۰ رتبه برتر شد. در ۶ فوریه ۲۰۲۰، «هر کس» از شصت و دومین شصت و دومین مراسم جایزه گرمی پخش و در آی تیونز و همه سرویس های پخش جریانی منتشر شد.
معنی کلمه هرکس در فرهنگ عمید

معنی کلمه هرکس در ویکی واژه

chiunque
ognuno

جملاتی از کاربرد کلمه هرکس

هرکسی کو مظهر الله شد ز آفتاب حضرتش چون ماه شد
"لحظه ای صبر کنید و به سخنان من خوب گوش دهید .... هرکس از میان اطرافیان من - سرداران من، وزرای من، بندگان من (مردم عادی) - با گزارشات، نامه‌ها و خواسته‌هایی به شما مراجعه کند، سرش را قطع می کنم و اموالش را مصادره می کنم. معنای آن جمع هایی کثیری که هر روز دور درب شما می چرخند چیست؟ آیا شما دوکی ندارید که شما را مشغول کند، یک قرآن برای نماز، یک اقامتگاهی که در آن از کسانی که شما را محاصره می کنند پنهان شوید؟ خودتان را تماشا کنید، و وای بر شما اگر دهان خود را به نفع کسی باز کنید و بخواهید در امور نظر دهید."
در بخش آنلاین این بازی می‌توان با هرکسی از سرتاسر جهان بازی کنید و لذت ببرید.
کزین تخمه هرکس کمربست تنگ ره از پردلی بریلان بست تنگ
دل هرکس شود از تیغ ملامت صد چاک راه چون شانه در آن طره پرخم دارد
هرکس صغیر خواست کسیرا زبون غم شک نیست اینکه خود بکف غم زبون شود
چون از درون خربزه واقف نشد کسی هرکس حکایتی به تصور چرا کنند
اما اخوان این موضوع را نمی‌پذیرفت و در این باره گفته‌است: «من به گذشته و تاریخ ایران نظر دارم. من عقده عدالت دارم. هرکس قافیه را می‌شناسد، عقده عدالت دارد. قافیه دو کفه ترازو است که خواستار عدل است… گهگاه فریادی و خشمی نیز داشته‌ام.»
بلی هرکس که خواهد صحبت گل بناچارش بباید ساخت با خار
خون کند در دل گلگونه حوران بهشت خون هرکس که حنای کف پای تو بود
گرچه دانم که هرکس از رنگی بر سبویم زنند خرسنگی
گر عقل تو کامل است کم خور غم خویش هرکس را عالمی و تو عالم خویش
هرکس که بدید رنگ قدسی داند که دلش کجا شکسته