هرچیزی

هرچیزی

معنی کلمه هرچیزی در دانشنامه عمومی

هر چیزی (ترانه تیری تی). «هر چی» یا «هر چیزی» ( انگلیسی: Anything ) آهنگی ساخته و ضبط شده توسط گروه آمریکایی تیری تی است که به عنوان اولین تک آهنگ از اولین آلبوم آن ها، برادری ( ۱۹۹۵ ) منتشر شد. این آهنگ در رتبه دوم جدول تک آهنگ های بریتانیا و رتبه ۱۵ در بیلبورد هات ۱۰۰ آمریکا قرار گرفت. این آهنگ در ۲۶ ژانویه ۱۹۹۶ گواهینامه طلایی را دریافت کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه هرچیزی

گفت: «هرچیزی را زکاتی است و زکات ِ عقل، اندوه ِ طویل است» و از آن جا ست که کانَ رسول الله، صلی الله علی و آله و سلّم، متواصِلُ الاحزان- {گفت}: «چنان که عجب بوَد که در بهشت گریند، عجبتر آن بوَد که کسی در دنیا خندد».
چو تو در بند صد چیزی خدا را بنده چون باشی که تو در بند هرچیزی که هستی بندهٔ آنی
الف‌ها، به ویژه نولدور، خودشان را با چیزهای مختلف نظیر فلزکاری، مجسمه‌سازی، موسیقی و بقیه هنرها و البته خوردن مشغول می‌کنند. تقریباً مردها و زن‌ها می‌توانند هرچیزی را به‌طور یکسان انجام دهند، اما به هر حال، زن‌ها اغلب در هنر درمان کردن ماهراند در حالی که مردها به جنگ می‌روند. برای اینکه آن‌ها بر این باور اند که زنده ماندن مستلزم گرفتن زندگی است.
شرط چهارم آن که بهسلم چیزی دهد که به وصف حال وی معلوم شود، چون حبوب و پنبه و پشم و ابریشم و شیر و گوشت و حیوان، اما هرچه معجون بود از هرچیزی که مقدار هریکی ندانند چون غالیه یامرکب بود از هر چیزی چون کمان یا مصنوع بود چون کفش و موزه و نعلین و تیر تراشیده، سلم در وی باطل بود که صفت نپذیرد و درست آن است که سلم در نان روا بود، اگرچه آمیخته است به نمک و آب، ولیکن آن مقدار مقصود نبود و جهالتی نیارد.
خداوندی که هرچیزی که او کرد ترا گر نیست نیکو او نکو کرد
آنچه مطلوبست یکچیزست نزد هر که هست لیک هر کس را بهرچیزی نگاهی دیگر است
کریگ توماس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در این فصل «هرچیزی ممکن است رخ دهد».
و گفت: هرچیزی را کا بینی است و کابین بهشت ترک دنیا کردن است و هرچه در دنیا است.
و ابوسلیمان گفت فاضل ترین کارها خلاف نفس است و هرچیزی را علامتی است و علامت خذلان دست بداشتن گریستن است.
و گفت: هرچیزی را زینتی است، و زینت عبادت خوف است و علامت خوف کوتاهی امل است.
و اگر این راه گشاده کنیم هر کسی کالای دیگری می ستاند و می گوید وی را حاجت نیست، پس به حکم ضرورت این بگذاشته ایم، ولکن برخلاف حکمت است و نهی از جمع مال بدین آمده است، خاصه در جمع طعام که قوام خلق است که هرکه جمع کند تا گران بفروشد در لعنت خدای تعالی باشد، بلکه هرکه در وی بازرگانی کند که طعام به طعام بفروشد بر سبیل ربا در لعنت خدای بود که آن قوام خلق است، چون از آن تجارت سازد در بند افتد و زود به محتاجان نرسد و این نیز در زر و سیم حرام است، برای آن که خدای تعالی زر و سیم برای دو حکمت آفریده است: یکی قیمت کالا به وی پدید آید که کس نداند که اسبی چند غلام ارزد و غلامی چند جام ارزد و این به یکدیگر بباید فروخت پس به چیزی حاجت بود که همه به قیاس وی بدانند و زر و سیم برای آن بیافریدند تا چون حاکمی باشد که مقدار هرچیزی پیدا می کند. هرکه وی را در گنج نهد چنان بود که حاکم مسلمانان را در حبس کند و هرچه از آن کوزه و آفتابه کند چنان بود که حاکم مسلمان را حمالی و جولاهکی فرماید که آفتابه برای آن است تا آب نگاه دارد. و این خود از سفال و مس بتوان کرد.
گرچه نکشم طمع سوی هرچیزی همت ننهم چو دیگران برچیزی