هرتز

هرتز

معنی کلمه هرتز در فرهنگ معین

(هِ ) [ فر - انگ . ] (اِ. ) واحد بسامد برابر یک سیکل (دور ) در ثانیه .

معنی کلمه هرتز در فرهنگ عمید

واحد اندازه گیری بسامد بر اساس سیکل در ثانیه.

معنی کلمه هرتز در فرهنگ فارسی

گوستاو هرتز (و. ۱۸۸۷. ف. ۱۹۷۵ م . ) فیزیکدان آلمانی . در جایزه نوبل ۱۹۲۵ به خاطر تحقیقاتش درباره تاثیر الکترونها در اتم ها سهیم بود . بعد از جنگ جهانی دوم به روسیه رفت و پژوهشهای خود را درباره اتم در آنجا ادامه داد .

معنی کلمه هرتز در دانشنامه عمومی

هرتز (گروه موسیقی). هرتز ( به انگلیسی: Hurts ) یک گروه دو نفرهٔ سینث پاپ بریتانیایی است که در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت. دو آلبوم اول گروه، خوشحالی و تبعید، هر دو جزو ده آلبوم برتر جداول بریتانیا، آلمان، اتریش، سوئیس، لهستان و فنلاند بودند.
• خوشحالی ( ۲۰۱۰ )
• تبعید ( ۲۰۱۳ )
• تسلیم ( ۲۰۱۵ )

معنی کلمه هرتز در ویکی واژه

واحد بسامد برابر یک سیکل (دور)
در ثانیه.

جملاتی از کاربرد کلمه هرتز

ساتزکور در دبیرستان یهودی لهستانی هرتزلیا حضور یافت، بر سر کلاس‌های دانشگاه در ادبیات لهستانی نشست و توسط یکی از دوستانش با شعر روسی آشنا شد. نخستین شعرهای وی به زبان عبری سروده شدند.
اتحاد صهیونیستی (به عبری: המחנה הציוני) یک ائتلاف سیاسی چپ میانه در اسرائیل است که در دسامبر ۲۰۱۴ توسط حزب کار اسرائیل به‌رهبری اسحاق هرتزوگ و حزب هاتنوعا به‌رهبری تسیپی لیونی به منظور ارائهٔ یک فهرست واحد برای انتخابات پارلمانی ۲۰۱۵ در اسرائیل و با امید کنار زدن نتانیاهو از قدرت، ایجاد شد.
برخی از کشورهای اروپایی نظیر دانمارک، نروژ و سوییس قادر به ارائه سیستم ال‌تی‌ایی بر روی آیفون ۵ به مشتری‌هایشان نیستند. چرا که در این کشورها ال‌تی‌ایی بر روی فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز ارائه می‌شود در حالی که آیفون ۵ این باند فرکانسی را پشتیبانی نمی‌کند.