هتلی

معنی کلمه هتلی در لغت نامه دهخدا

هتلی. [ هََ لا ] ( ع اِ ) نام گیاهی است. ( ناظم الاطباء ). گیاهی است. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ) ( معجم متن اللغة ).

معنی کلمه هتلی در فرهنگ معین

(هَ تُ ) (اِ. ) نام کودک هوشیار و زبر و زرنگی است که قهرمان یکی از افسانه های کودکانه است و در آن افسانه با هوشیاری خود نقشة دشمن را حدس می زند و عقیم می سازد.

معنی کلمه هتلی در ویکی واژه

نام کودک هوشیار و زبر و زرنگی است که قهرمان یکی از افسانه‌های کودکانه‌است و در آن افسانه با هوشیاری خود نقشة دشمن را حدس می‌زند و عقیم می‌سازد.

جملاتی از کاربرد کلمه هتلی

یک‌ماه بعد از تکمیل تور آلبوم «بهترین چیز لعنتی»، لوین در نوامبر ۲۰۰۸ در استودیوی خانگی‌اش همراه با «بلک استار» شروع به ضبط‌های نو نمود. برای کمک به اولین عطرش، «بلک استار»، لوین به تبلیغ کوچکی برای استفاده در تبلیغات تلویزیونی لازم داشت. «بلک استار» در هتلی در مالزی در طول تورش سروده شد. این ترانه بعداً به یک ترانه کامل تبدیل شد که رولینگ استون از آن به عنوان «یک لالایی لطیف که دارای حماسه همراه با پیانوهای همانند کلدپلی و ریشه‌های پروازکننده است،» یاد کرد.
جسد پاول گری (بیسیست) در ۲۴ می ۲۰۱۰ در اتاقش در هتلی در شهر اُربان‌دیل در ایالت آیووا پیدا شد. پزشکان نتوانستند علت دقیق مرگ وی را که گمان نمی‌رفت توسط شخص ثالثی انجام گرفته باشد، تشخیص دهند. یک روز پس از مرگ او، کنفرانس مطبوعاتی زنده‌ای با حضور ۸ عضو باقی‌ماندهٔ گروه، در کنار بیوه پاول و برادرش برگزار شد. سر انجام در ۲۱ ژوئن همان ماه، علت مرگ که بر اثر مصرف تصادفی بیش از حد مورفین و فنتانیل بود، تأیید شد.
از سال ۲۰۰۷ میدانی در جلو ورزشگاه جوزپه مئاتزا نام او را دارد. امروزه خیابانی که در آن موراتی هتلی ساخته بود، به مکانی برای ملاقات عوامل گراند اینتر در تعطیلات تبدیل شده‌است. وی در سال ۱۹۶۲ شرکت نفتی ساراس اس.پی.ای را تأسیس کرد.
آلبرت وولپه یکی از اعضای کمیسیون است. او به‌عنوان مردی شناخته می‌شود که چشمش به تجارت‌های بزرگ است، و یکی از بسیاری از افرادی است که با سرمایه‌گذاری در کازینوهای مایکل کورلئونه تلاش کرد ثروتمند شود. مایکل جلسه کمیسیون را در هتلی در آتلانتیک سیتی تشکیل می‌دهد و امپراتوری قمار خود را منحل می‌کند و شرکای خود از جمله وولپه را میلیونر می‌کند.