هالیوود
معنی کلمه هالیوود در فرهنگ فارسی

هالیوود

معنی کلمه هالیوود در فرهنگ فارسی

شهریستا در ۱۲ کیلومتری شمال غربی لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا کنار اقیانوس کبیر . مرکز تهیه فیلمهای سینمایی آمریکا میباشد .

معنی کلمه هالیوود در دانشنامه عمومی

هالیوود (ترانه جی زی). « هالیوود» ( به انگلیسی: Hollywood ) تک آهنگی از هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا جی - زی، بیانسه است که در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد.
هالیوود (ترانه مارینا و دیاموندز). «هالیوود» ( انگلیسی: Hollywood ) تک آهنگی از خواننده و ترانه سرای بریتانیایی مارینا و دیاموندز از اولین آلبوم استودیویی او «جواهرات خانوادگی» است که در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۰  ( ۲۰۱۰ - 01 - ۲۹ ) منتشر شد.
هالیوود (ترانه مدونا). «هالیوود» ( به انگلیسی: Hollywood ) تک آهنگی از هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا مدونا است که در سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شد.
هالیوود (فیلم ۱۹۲۳). هالیوود ( انگلیسی: Hollywood ) یک فیلم به کارگردانی جیمز کروز است که در سال ۱۹۲۳ منتشر شد.
از بازیگران آن می توان به بس فلاور، جیمز فینلیسون و راسکو آرباکل اشاره کرد.
هالیوود (فیلم ۲۰۰۲). «هالیوود» ( انگلیسی: Hollywood ) فیلمی در ژانر است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد.
هالیوود (کارولینای جنوبی). هالیوود ( به انگلیسی: Hollywood ) شهری در ایالت کارولینای جنوبی کشور ایالات متحده آمریکا است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۴٬۷۱۴ نفر بوده است.
معنی کلمه هالیوود در دانشنامه عمومی
معنی کلمه هالیوود در دانشنامه آزاد فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه هالیوود

معنی کلمه هالیوود در دانشنامه آزاد فارسی

هالیوود (Hollywood)
استودیو فیلم سازی یونیورسال، منطقه ای در لوس آنجلس، کالیفرنیا، که از ۱۹۱۱ مرکز صنعت سینمای امریکا است. استودیوهایی همچون فاکس قرن بیستم، ام جی ام (مترو گلدوین مه یر)، پارامونت، کلمبیا پیکچرز، یونایتد آرتیستز، دیزنی، و برادران وارنر در آن جا قرار دارد. منزل مسکونی بسیاری از ستارگان سینما در مجاورت هالیوود، در بِوِرلی هیلز و دیگر مناطق نزدیک، واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه هالیوود

هالیوود از دهه ۱۹۸۰ و به‌خصوص ۱۹۹۰ میلادی، شخصیت‌های منفی از ایرانیان را در مجموعه‌های تلویزیونی نظیر ۲۴، جان دو، بربال‌های عقاب (۱۹۸۶) و فرار از ایران: خوشحالی کانادایی (۱۹۸۱ برپایه داستانی حقیقی) به تصویر می‌کشد. و همچنین در سری سوم فیلم ترانسفورمرز نیز این واقعه به چشم می‌خورد.
در کنار زندگی مشترک و مدیریت فروشگاه، این زوج در فیلم‌هایی نیز به نقش آفرینی در کنار یکدیگر پرداخته‌اند که از آن جمله می‌توان به سریال «اداره» یا فیلم «باکره آمریکایی چهل ساله» اشاره نمود. در سال ۲۰۱۱ استیو کرل با درآمد ۱۷٫۵ میلیون دلاری در جایگاه سی‌ویکمین بازیگرهای هالیوودی قرار گرفت که بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند.
کندریک در شهر لس آنجلس در منطقه هالیوود هیلز ساکن هست. او در سال ۲۰۰۹ شروع به ملاقات با فیلمساز انگلیسی ادگار رایت کرد، آنها همدیگر را حین ساخت فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا ملاقات کردند. آن دو در مارس ۲۰۱۳ از هم جدا شدند. پس از آن از فوریه ۲۰۱۴، او با فیلمبردار انگلیسی بن ریچاردسون وارد رابطه شد، آنها هم دیگر را در فیلمبرداری فیلم هم‌پیاله‌ها ملاقات کردند. کندریک صدای زیری دارد.
اشک‌های خورشید محصول کمپانی هالیوودیِ کلمبیا پیکچرز است. آهنگساز موسیقی این فیلم هانس زیمر است.
این فیلم نظرات مثبتی از منتقدان در ستایش از بازی‌ها (به ویژه کنستانس وو و آکوافینا) و طراحی و تولید دریافت کرد. گفته شده در صورت موفقیت این فیلم، هالیوود احتمالاً فیلم‌های بیشتری از این دست تولید خواهد کرد.
دانن در ۱۳ آوریل ۱۹۲۴ در خانواده‌ای یهودی در کلمبیا، کارولینای جنوبی به دنیا آمد. او یادگیری رقص را از کودکی آغاز کرد. پس از آنکه تحصیلات خود را در ایالت زادگاهش به پایان رساند، به نیویورک رفت و از ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۱ در سن شانزده سالگی به‌عنوان رقصنده‌ای نوجوان همراه با جین کلی در تئاتر برادوی به فعالیت هنری پرداخت. از سال ۱۹۴۳ به هالیوود رفت و به‌عنوان دستیار رقص‌پردازی آغاز به کار کرد. دانن در ۱۹۴۹ نخستین فیلم‌اش را با نام در شهر به‌طور مشترک با جین کلی کارگردانی کرد. همکاری با کلی را تا ۱۹۵۵ در چند فیلم دیگر ادامه داد. او در سال ۱۹۵۸ به انگلستان رفت و یک شرکت فیلم‌سازی را بنیان گذاشت.