هالو
معنی کلمه هالو در لغت نامه دهخدا

هالو

معنی کلمه هالو در لغت نامه دهخدا

هالو. ( اِ ) در تداول لران ، خالو. و به تحقیر همه لران را در خواندن و آواز کردن هالو خطاب کنند.
- امثال :
هیچکس نگفت هالو خرت بچند. ( یادداشت به خط مؤلف ).
|| ( ص ) ( در تداول عامه ) ساده دل. ( فرهنگ عامیانه ).

معنی کلمه هالو در فرهنگ معین

(اِ. ) (عا. ) ساده دل ، خوش باور.

معنی کلمه هالو در فرهنگ عمید

ساده دل، خوش باور.

معنی کلمه هالو در فرهنگ فارسی

ساده دل، خوش باور
۱-(اسم ) خالو . ۲- لر : (( هیچکس نگفت هالو خرت بچند۳ ) ) ?-(صفت ) ساده دل سلیم . یا هالو پشند. (صفت ) ساده دل بی خبر خوش باور هالو . یاهالوگیر آوردن کسی . (مصدر ) خیال فریب دادن او را در سر پروراندن .

معنی کلمه هالو در دانشنامه عمومی

هالو (فرمول یک). هالو یک سیستم محافظت در برابر تصادف از راننده است که در سری مسابقات چرخ باز استفاده می شود که از یک نوار منحنی تشکیل شده است که برای محافظت از سر راننده قرار داده شده است.
اولین آزمایش هالو در سال ۲۰۱۶ و در ژوئیه ۲۰۱۷ انجام شد. از فصل ۲۰۱۸، فیا به عنوان یک اقدام ایمنی جدید، هالو را برای هر وسیله نقلیه در فرمول یک، فرمول ۲، فرمول ۳، فرمول ای و همچنین فرمول ۴ اجباری کرده است.
در طول توسعه، فیا سه سناریوی اساسی را مورد بررسی قرار داد: برخورد بین دو وسیله نقلیه، تماس بین یک وسیله نقلیه و محیط اطراف ( مانند موانع ) و برخورد با وسایل نقلیه و آوار. آزمایش ها نشان داده است که سیستم هالو می تواند به میزان قابل توجهی خطر آسیب دیدگی را برای راننده کاهش دهد. در بسیاری از موارد این سیستم می توانست از تماس کلاه ایمنی با مانع در هنگام بررسی تصادفات متعددی که در گذشته رخ داده بود، جلوگیری کند. در طول مطالعه آخرین مورد مشخص شد که هالو قادر است اجسام بزرگ را منحرف کند و محافظت بیشتری در برابر آوارهای کوچکتر ایجاد کند.
به عنوان جایگزینی برای سیستم هالو، فناوری های پیشرفته ردبول «صفحه هوا» شفاف را توسعه داد. این طراحی که شبیه به یک فیرینگ کوچک بود، چندان مورد توجه فیا قرار نگرفت. پس از اینکه رانندگان مخالفت خود را با معرفی سیستم هالو ابراز کردند، فیا شیلد را که یک صفحه نمایش پلی وینیل کلرید شفاف است، توسعه داد.
هالو (فیلم ۱۹۶۵). هالو ( فرانسوی: Le Corniaud ) یک فیلم فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی در ژانر کمدی به کارگردانی ژرار اوری با بازیگری لوئی دوفونس و بورویل است که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد.
یک مرد ثروتمند با یک کارگر تصادف می کند و خودروی کارگر خراب می شود. مرد ثروتمند که ثروت خود را آز راه خلاف بدست می آورد تصمیم می گیرد که خودرویی به آن کارگر بدهد که در آن الماس، مواد مخدر و طلا جاسازی شده است.
هالو (نمایشنامه). هالو نمایشنامه ای است از علی نصیریان.
جدیدترین نسخهٔ منتشرشدهٔ این نمایشنامه در کتاب تماشاخانه ( ۱۳۸۳ ) آمده است.
معنی کلمه هالو در فرهنگ معین
معنی کلمه هالو در فرهنگ عمید

معنی کلمه هالو در ویکی واژه

(عا.)
ساده دل، خوش باور.

جملاتی از کاربرد کلمه هالو

پس از اندیشه مرا رای به صَمصام افتاد !از همه خلق پسندیدم این هالو را
بقیه می‌رسند و در حالی که سعید و برنارد چادرهایشان را منفجر می‌کنند، جین هدفش را از دست می‌دهد که منجر به دستگیری آنها می‌شود. پس از شنیدن تنها دو انفجار، ساویر (جاش هالووی) و جولیت برک (الیزابت میچل) به عقب برمی‌گردند تا ببینند آیا می‌توانند کمک کنند. هرلی (خورخه گارسیا)، که به دلیل وزنش اجازه نداشت سایر و ژولیت را همراهی کند، ون را که پیدا کرده بود به ساحل می‌راند، و اسیران دست بالا را به دست می‌آورند و بقیه را با کمک ساویر و ژولیت، تام (ام سی. گینی) تسلیم می‌شود اما ساویر به هر حال به او شلیک می‌کند.
اسحاق هرتزوگ پیشتر وزیر رفاه و خدمات اجتماعی، وزیر امور یهودیان خارج از اسرائیل، جامعه و مبارزه با یهودستیزی، وزیر مسکن و ساختمان و وزیر گردشگری بوده‌است. وی فرزند حییم هرتزوگ ششمین رئیس‌جمهور اسرائیل و نوه خاخام اسحاق هالوی هرتزوگ است. او در تل آویو به دنیا آمده و در رشته حقوق در دانشگاه تل آویو و دانشگاه کورنل تحصیل کرده است. وی متأهل است و سه فرزند دارد. هرتزوگ در سال ۲۰۲۱ برای سمت ریاست‌جمهوری کشور اسرائیل انتخاب شد.
الیو «داستی» برن یک زن خانه‌دار آمریکایی و همخانه قانونی ویلیام مولتون مارستون و الیزابت هالووی مارستون بود. او الهام بخش خلق زن شگفت‌انگیز توسط مارستون بود.
اولایا-کاسترو دوره ۴ ساله تئوری کوانتوم پیشرفته را برای دانشجویان کالج دانشگاه کالج لندن، کالج کینگ لندن، دانشگاه کوئین مری لندن و رویال هالووی تدریس می‌کند.