هالتر
معنی کلمه هالتر در فرهنگ معین

هالتر

معنی کلمه هالتر در فرهنگ معین

(تِ ) [ فر. ] (اِ. ) میله ای فولادی که به دو سر آن وزنه هایی نصب می کنند و ورزشکاران آن را از زمین بلند می کنند.

معنی کلمه هالتر در فرهنگ عمید

میلۀ سنگینی که ورزشکاران روی دست بلند می کنند و با کم وزیاد کردن صفحه های دو سر آن وزنش تغییر می کند، وزنه.

معنی کلمه هالتر در فرهنگ فارسی

(اسم ) یکی از ابزارهای معروف ورزشی است که دارای یک میل و بشقاب های آهنی است که در دو سر میل قرار میگیرند و در اثر کم وزیادکردن بشقابها وزن آن تغییرمیکند ورزش قهرماین هالتر برای بدست آوردن رکورهای زورمندی امروزه متداول و بین المللی میباشد.

معنی کلمه هالتر در دانشنامه عمومی

هالتر یا میل وزنه ( به فرانسوی: Haltère ) یکی از تجهیزات ورزشی است که در تمرین با وزنه، بدن سازی، وزنه برداری، و پاورلیفتینگ استفاده می شود. هالتر متشکل از یک میله از جنس فولاد و معمولاً چند وزنه از جنس آهن است که به منظور کم و زیاد کردنِ وزن، می توان به آن وصل و از آن جدا کرد. استفاده از هالتر بعد از دستگاه ها به دلیل فشار یکنواخت و خطای کمتر نسبت به دمبل در افراد مبتدی بهتر است.
واژهٔ «هالتر» از چند دهه پیش، از واژهٔ فرانسویِ haltère به معنی دمبل وارد زبان فارسی شده و جا افتاده است.

معنی کلمه هالتر در ویکی واژه

میله‌ای فولادی که به دو سر آن وزنه‌هایی نصب می‌کنند و ورزشکاران آن را از زمین بلند می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه هالتر

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران با سئوالات سیاسی از سوی خبرنگاران اعزامی از ایران مواجه شد. سوالاتی همچون «چرا ناوگان آمریکا خلیج فارس را ترک نمی‌کند؟»، «چند درصد از مردم دنیا از پیروزی ایران در این بازی خوشحال خواهند شد؟»، «از این‌که مربی کشوری با تبعیض علیه رنگین‌پوست‌ها هستید، راضی هستید؟» و…. که به نظر می‌رسید خبرنگاران اعزامی از ایران به شکل دستوری از برهالتر می‌پرسیدند.