نیوه
معنی کلمه نیوه در لغت نامه دهخدا

نیوه

معنی کلمه نیوه در لغت نامه دهخدا

نیوه. [ وَ / وِ ] ( اِ ) ناله. افغان. ( جهانگیری ) ( از رشیدی ) ( برهان قاطع ). خروش. گریه. ( برهان قاطع ). نوحه و امثال آن. ( آنندراج ) ( انجمن آرا ) ( از برهان ) :
گوش تو سال و مه به رود و سرود
نشنوی نیوه خروشان را.رودکی ( از رشیدی ).

معنی کلمه نیوه در فرهنگ معین

(وِ ) (اِ. ) ناله ، فغان .

معنی کلمه نیوه در فرهنگ عمید

ناله، افغان، خروش، گریه، نوحه.

معنی کلمه نیوه در فرهنگ فارسی

ناله، افغان، خروش، گریه، نوحه
( اسم ) ناله و افغان : (( کوس تو سال و مه به رود و سرور نشنوی نیو. خروشان را . ) ) ( رودکی . رشیدی )

معنی کلمه نیوه در دانشنامه عمومی

نیوه ( به ایتالیایی: Neive ) یک کومونه در ایتالیا است که در استان کونیو واقع شده است. نیوه ۲۱٫۲ کیلومتر مربع مساحت و ۳٬۰۴۲ نفر جمعیت دارد.
نیوه (استان اشوی داشکسیه). نیوه ( به لهستانی: Niwy ) یک منطقهٔ مسکونی در لهستان است که در گمینا دالشتسه واقع شده است. نیوه ۸۰۰ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه نیوه در فرهنگ معین

معنی کلمه نیوه در ویکی واژه

ناله، فغان.

جملاتی از کاربرد کلمه نیوه

در سطح خلفی استخوان و در طرفین خط وسط یک برجستگی نوک‌تیز تحت عنوان خار چانه‌ای دیده می‌شود که در حقیقت از چهار زائده خارمانند تشکیل شده که در کنار هم قرار می‌گیرند، به دو خار فوقانی ماهیچه چانه‌ای‌زبانی (ژنیوگلوس) و به دو خار تحتانی ماهیچه چانه‌ای‌لامی (ژنیوهیوئید) متّصل می‌شود. در طرفین خار چانه در هر طرف خطی به‌نام خط آسیالامی (میلوهیوئید) دیده می‌شود که به بالا و عقب امتداد دارد. در بالا و جلوی این خط حفره‌ای وجود دارد که محل استقرار غده زیرزبانی است و به آن گودی زیرزبانی می‌گویند در زیر و عقب خط آسیالامی فرورفتگی دیده می‌شود که محل‌ّ استقرار غده زیرفکی می‌باشد و به آن گودی زیرفکی گفته می‌شود.
اطلاعات کمی در مورد اوایل زندگی آنا ماریا لین وجود دارد، اگرچه اعتقاد بر این است که او ممکن است از نیوهمپشایر باشد. در سال ۱۷۷۶، او با جان لین ازدواج کرد.
گوش توسال و مه برود و سرود نشنوی نیوهٔ خروشان را
قانون ازدواج همجنس‌گرایان در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۰۹ توسط مجلس سنای نیوهمپشایر و با رأی ۱۴ به ۱۰ تأیید و یک ساعت بعد توسط جان لینچ، فرماندار دموکرات نیوهمپشایر، در حالی که توسط مدافعان حقوق همجنس‌گرایان احاطه شده بود، امضا شد.
ایالت نیوهمپشایر پس از ماساچوست، کنتیکت، مین، ورمانت و آیووا ششمین ایالت آمریکا بود که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام کرد. در آن زمان از میان شش ایالت نیوانگلند آمریکا تنها رود آیلند ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی نکرده بود.
استیو ساتلوف فرزند آرتور و شرلی از اهالی پاین‌کرست، فلوریدا بود. او در همانجا بزرگ شد، درآکادمی اتحادیه کیمبال، یک مدرسه شبانه‌روزی خصوصی در مریدن، نیوهمپشایر تحصیل کرد و سپس طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به دانشگاه مرکز فلوریدا رفت و در رشته روزنامه‌نگاری به تحصیل پرداخت. در مرکز بین رشته ای هرتزلیا در اسرائیل هم تحصیل کرده بود. ساتلوف یک یهودی بود و سابقاً در مدرسه روزانه معبد بث ام در فلوریدا کار می‌کرد.
حسنیوه که حسن اهتمامش بر خستگی عناست مرهم
ادیر کرافورد در نزدیکی شهر بلفاست متولد شد و پزشکی را در دانشگاه گلاسکو و دانشگاه ادینبرو مطالعه کرد. او استاد شیمی در آکادمی نظامی سلطنتی، وولویچ، لندن، و شاغل به رشتهٔ پزشکی در بیمارستان سنت توماس لندن بود. وی در لیمینگتون در نیوهمپشایر درگذشت.
عنوان این قسمت برگرفته از شعار رسمی ایالت نیوهمپشایر ایالات متحده است که در افتتاحیه روی پلاک خودرو دیده می‌شود.
این خانواده در نهایت در اتکینسون، نیوهمپشایر مستقر شدند و در سن یازده سالگی، الیزابت در کلیسا تعمید گرفت.