نیمکت

نیمکت

معنی کلمه نیمکت در لغت نامه دهخدا

نیمکت. [ ک َ ] ( اِ مرکب ) از: نیم ( به معنی نصف ) + کت ( به معنی تخت ). ( یادداشت مؤلف ). تختی که دست کم از یک طرف دیواره نداشته باشد و بر آن نشینند و پاها فروآویزند یا بر زمین نهند.

معنی کلمه نیمکت در فرهنگ معین

(کَ ) (اِ. ) نوعی صندلی دراز و پهن که چند نفر بتوانند روی آن بنشینند.

معنی کلمه نیمکت در فرهنگ عمید

صندلی پهن که چند نفر بتوانند روی آن پهلوی هم بنشینند، نیم تخت، نیم دست.

معنی کلمه نیمکت در فرهنگ فارسی

صندلی پهن که دویاسه نفربتوانندروی آن پهلوی هم، بنشینند، نیم تخت ونیم دست هم میگویند

معنی کلمه نیمکت در دانشنامه عمومی

نیمکَت گونه ای نشیمن گاه است که برای نشستن بیش از یک نفر جا دارد.
نیمکت ها معمولاً چوبی هستند ولی مواد دیگر نیز در ساخت آن ها کاربرد دارند. در پارک ها نیمکت های سیمانی نیز کار گذاشته می شود. برای ساخت نیمکت های تزیینی با کاربرد خانگی یا کتابخانه ها و بیمارستان ها و تمام مکان هایی که از رطوبت در امانند می توان از ام دی اف نیز استفاده نمود.

معنی کلمه نیمکت در ویکی واژه

banchina
panchina
نوعی صندلی دراز و پهن که چند نفر بتوانند روی آن بنشینند.

جملاتی از کاربرد کلمه نیمکت

ایلانسکر کار خود را در تیم جوانان آغاز کرد. در هالاینر به عنوان دروازه‌بان بود اما خیلی زود وارد خط میانی شد. در سال ۲۰۰۵، او با ردبول سالزبورگ به توافق رسید، جایی که در تیم ردبول جونیورز بازی کرد. در ۴ آوریل ۲۰۰۹، ایلانسکر به عنوان نیمکت تیم اول برای یک بازی در لیگ فراخوانده شد. اولین بازی او برای ردبول سالزبورگ در یک بازی جام حذفی در ۱۵ اوت ۲۰۰۹ بود. در ۲۵ اوت ۲۰۰۹، او اولین بازی بین‌المللی خود را برای ردبول سالزبورگ در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل ماکبی حیفا انجام داد.
در ابتدای شروع فصل در ۱ اوت سال ۲۰۱۵، سرمربی سلتیک دونی دیلا اعلام کرد که استوکس دیگر در برنامه‌های بلند مدت باشگاه سلتیک قرار ندارد. در اکتبر او تنها دو مسابقه انجام داد، و در بیشتر مسابقات حتی روی نیمکت باقی ماند، به خاطر اینکه سرمربی تیم در حال جدل با او بر سر موارد انضباطی بود. با ادامه ناکامی در انجام مسابقه در ۲۹ نوامبر، استوکس عصبانیت خودر را در توئیتر نشان داد. این توئیت‌ها منجر به محرومیت ۲ هفته ای او در سلتیک شد، و سرمربی او این کارهای او را مبنی بر «بی احترامی» عنوان کرد. در پنجره نقل و انتقالاتی در ژانویه ۲۰۱۶ استوکس به هیبرنین پیوست، در حالی که از ۲۲ اوت ۲۰۱۵ هیچ بازی انجام نداده بود.
در آغاز فصل ۲۰۲۲–۲۳، فونتاناروسا به تیم اصلی اینترمیلان ارتقا یافت. او در چند بازی سری آ و لیگ قهرمانان اروپا روی نیمکت ظاهر شد.
او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ کاپیتان تیم ملی سوئیس و نیمکت نشین دنی آلوز بود.