نیروی رزمی

معنی کلمه نیروی رزمی در فرهنگستان زبان و ادب

{task force} [علوم نظامی] یگان های موقتی که زیر نظر یک فرمانده عمل می کنند و مأموریت یا عملیات ویژه ای بر عهده دارند

معنی کلمه نیروی رزمی در ویکی واژه

یگان‌های موقتی که زیر نظر یک فرمانده عمل می‌کنند و مأموریت یا عملیات ویژه‌ای بر عهده دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه نیروی رزمی

پارتیزان‌ها که در ابتدا نیروهای جنگ چریکی بودند، در ادامه به یک نیروی رزمی بزرگ تبدیل شدند که به مرور وارد جنگ کلاسیک شدند، تعداد آنها در اواخر سال ۱۹۴۴ به حدود ۶۵۰۰۰۰ نفر رسید و در چهار ارتش میدانی و ۵۲ لشکر سازماندهی شدند. اهداف اصلی اعلام شده پارتیزان‌ها آزادسازی سرزمین‌های یوگسلاوی از نیروهای اشغالگر و ایجاد یک دولت سوسیالیستی فدرال و چند قومیتی در یوگسلاوی بود.
امپراتوری عثمانی‌ها در طول جنگ جهانی اول توسط پادشاهی متحد بریتانیا شکست خورد و پس از خروج از بخش اعظم منطقه سقوط کرد. بریتانیا در عملیات بین‌النهرین ۹۲٬۰۰۰ سرباز خود را از دست داد. کشتگان عثمانی مشخص نیست اما بریتانیا ۴۵٬۰۰۰ نفر را اسیر کرد. تا پایان سال ۱۹۱۸ بریتانیایی‌ها ۴۱۰٬۰۰۰ نفر را به منطقه اعزام کرده بودند که از میان آن‌ها ۱۱۲٬۰۰۰ نفر نیروی رزمی بودند.
نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا شاخه زمینی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است. این نیرو یکی از هشت نیروی یونیفرم‌پوش ایالات متحده است و در قانون اساسی ایالات متحده آمریکا به عنوان نیروی زمینی ایالات متحده تعیین شده‌است. این نیرو نخستین نیروی رزمی ایالات متحده آمریکا است که در ژوئن ۱۷۷۵ از سوی کنگره قاره‌ای و برای پشتیبانی نیروهای مردمی در جنگ استقلال آمریکا تشکیل گردید و ارتش استقلال طلبان نام گرفت. نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا با داشتن بیش از ۱ میلیون پرسنل و نیروی نظامی بعد از ارتش آزادی‌بخش خلق دومین نیروی زمینی (تنها از لحاظ تعداد پرسنل نظامی) در جهان می‌باشد.