نیروهای مسلح

معنی کلمه نیروهای مسلح در فرهنگستان زبان و ادب

{military} [علوم نظامی] افسران و کارکنان و نیروهای آموزش دیدۀ نظامی هر کشور

معنی کلمه نیروهای مسلح در ویکی واژه

افسران و کارکنان و نیروهای آموزش‏دیدۀ نظامی هر کشور.

جملاتی از کاربرد کلمه نیروهای مسلح

این نیرو تاکنون در جنگ‌های بزرگ و مهمی در خاورمیانه حضور داشته‌است. به‌طور کلی، مردم مصر برای ارتش خود احترام قائل هستند و بسیاری از مردم، آن را «نیروی میهن‌پرست» می‌دانند. پرسنل رسمی نیروهای مسلح مصر بین ۳۴۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تخمین‌زده می‌شود. دولت ایالات متحده آمریکا، سالانه معادل یک میلیارد و سیصد میلیون دلار «کمک نظامی» به ارتش مصر می‌کند.
احمد میقانی (زاده ۱۳۳۶ در شاهرود) سرتیپ خلبان اف-۱۴ تام‌کت نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و فرمانده آن نیرو بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ بود. او هم‌اکنون جانشین معاون اشراف ستاد کل نیروهای مسلح است.
همه مزد بگیران، حقوق بگیران کشور، کارکنان رسمی دولت و نیروهای مسلح شاهنشاهی، روستاییان، اصناف و پیشه وران و حرفه‌های آزاد از همه مزایای حمایت‌های تأمین اجتماعی بهره‌مند گردیده‌اند.
تولید این هلیکوپتر در آغاز برای پاسخ به سفارش‌های ارتش فرانسه و مشتریان غیرنظامی فرانسوی انجام شد. این هلیکوپتر نخستین هلیکوپتری بود که به مهمات ضدتانک (نور اس اس.۱۱) مجهز گردید. هنگامی که تولید این هلیکوپتر در سال ۱۹۷۵ به پایان رسید بیش از ۱۵۰۰ آلوئت ۲ ساخته شده بود و در بیش از ۸۰ کشور و ۴۷ نیروهای مسلح به کار می‌رفت. این هلیکوپتر زیر امتیاز در برزیل، سوئد، هندوستان و ایالات متحدهٔ آمریکا تولید شد.
پس از وقوع کشتار خواجه‌لی ابراهیم محمدوف به همراه خانواده اش به باکو بازگشت. او به عنوان سرباز داوطلب در یکی از گردانهای بسیج مردمی ثبت نام نمود. بعد از انحلال گردان‌های یاد شده، در سال ۱۹۹۳، ابراهیم محمدوف به حضور خود در جنگ قره‌باغ به عنوان فرمانده گردان در ترکیب نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان ادامه داد. بعداً او با گردان خودش برای دفاع از شهرستان کلبجر بدان منطقه اعزام شد.
ارتش سرخ کارگران و کشاورزان چین (به چینی: 中国工农红军) یا ارتش انقلابی کارگران و کشاورزان چین که معمولاً با عناوین ارتش سرخ چین یا ارتش سرخ شناخته می‌شد، نیروهای مسلح حزب کمونیست چین بود.