نگره

نگره

معنی کلمه نگره در دانشنامه عمومی

نگره (ثلاث باباجانی). نگره یک روستا در ایران است که در دهستان خانه شور واقع شده است. نگره ۴۵۷ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه نگره

بر خاک ره چو سایه فتادیم و هم چنان خورشید اوج کنگره کبریاست یار
یک حجره باد بر در حصن جلال تو این برج هفت غرفه ی شش گوشه کنگره
رقبای کیتا، «سومایلا سیسه» وزیر دارایی پیشین و رئیس کمیسیون اقتصادی و پولی غرب آفریقا و «سومانو ساکو»، (نامزد حزب کنگره ملی همبستگی آفریقا) سیاستمدار و کارشناس اقتصادی و نخست‌وزیر مالی بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۲ بوند که با کشیده شدن انتخابات به دور دوم، کیتا توانست بر سومایلا سیسه پیروز شود.
اطلاعات موضوعی در مارک، دربرگیرندهٔ سرعنوان‌های موضوعی، شماره‌های دیویی، رده‌بندی کتابخانه کنگره و دیگر موضوعات است.
بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی آشوری‌ها ازتاریخ ۱۳ تا ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ در شهر یونکشوپینگ سوئد برگزارشد، که با اتنخاب یوناتن بت کلیا به عنوان دبیرکل این اتحادیه، مقر اتحادیه جهانی آشوری‌ها با توجه به موقعیت خاص و اثرگذار ایران در منطقه خاورمیانه و توجه به حقوق آشوری‌ها در قانون اساسی کشور از آمریکا به ایران انتقال یافت.
رخسار قلندری، چه روشن، چه سیاه بر کنگره عرش، چه خورشید چه ماه
پروژه تریلبلیزر در سال ۲۰۰۲ (میلادی) به اجرا درآمد و شرکت‌های شرکت بین‌المللی کاربردهای علمی، بوئینگ، شرکت علوم رایانه (سی‌اس‌سی)، آی‌بی‌ام، و صنایع لیتون بر روی آن کار می‌کردند. برخی افشاگران آژانس امنیت ملی در خود سازمان، از مشکلات اساسی تریلبلیزر شکایت می‌کردند. این موضوع به بازرسی کنگره آمریکا، آژانس امنیت ملی، و بازرسان ارشد وزارت دفاع از این برنامه انجامید. پروژه تریلبلیزر در اوایل سال ۲۰۰۴ (میلادی) لغو شد.
- کنگرهٔ ایران‌شناسی، پاریس، ۱۹۷۵ و ایراد سخنرانی در زمینه تاریخ صفویان
معلق بدو چارصد کنگره ز جزع و بلور و گهر یکسره
به نیزه کنگره برباید از حصار عدو چنانکه بادخزان از چنار برگ چنار
رسید کنگره‌های بلند او جائی که قاصر است از او وهم دوربین حکیم
همچنین لابی صهیونیستی «کنگره آلمان - اسراییل» در سال ۲۰۱۷ نشستی را پیرامون توسعه روابط اسراییل و سازمان‌های بلوچ برگزار کردند.
بر کنگره عشق تو عنقا مگس است من جغد بلا دم از همائی چه زنم
ژنرال پتریوس پیشتر مقام سرفرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را برعهده داشت؛ سپس به حکم باراک اوباما و تأیید کنگره و سنای آمریکا به مقام ریاست آژانس اطلاعات مرکزی موسوم به «سیا» منصوب شد.
کنگرهٔ کولیما در ۴ ژوئیه ۲۰۱۳ اتحاد مدنی زوج‌های همجنس را در این ایالت قانونی اعلام کرد.
چون بصورت آمد آن نور سره شد عدد چون سایه‌های کنگره
با توجه به سهولت یا دشواری دستیابی به ارگاسم، تحقیقات‌هایت (با وجود محدودیت‌های روش‌شناختی) نشان داد که اکثر زنان برای ارگاسم به تحریک کلیتورال (خارجی) نیاز دارند که می‌تواند «آسان و قوی باشد، با تحریک مناسب» و این نیاز برای تحریک کلیتورال علاوه بر شناخت بدن خود دلیلی است که اکثر زنان با خودارضایی راحت تر به ارگاسم می‌رسند. با تکرار یافته‌های کینزی، مطالعات توسط محققانی مانند پلپاو، فینگرهات و بیلز (۲۰۰۴) و دیاموند (۲۰۰۶) نشان می‌دهد که همجنس‌گرایان در تعاملات جنسی بیشتر و آسان‌تر ارگاسم دارند تا زنان دگرجنسگرا.
او در مدینه خفته و بیدار در بهشت کز نام عرش کنگره سدر منتهاست
ملک چون دید که من آن سرها بر آن کنگره دیدم و ناندیشیدم، خانه باشارت بمن نمود، و دختر در آن خانه بود. گفتا در رفتم، هنوز قدم در خانه ننهاده که این آواز شنیدم قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ همانجا بماندم، سر سیمه وقت وی گشتم، و متحیر حال وی شدم، دیگر باره آواز آمد که ای پسر خواص شراب لا یزید الّا العطش، و طعام لا یزید الّا الدهش! از پس پرده گفتم یا امة اللَّه! این چه حال است و این چه وجه؟ گفت «ای شیخ وقتی در میان ناز و نعمت نشسته بودم با کنیزکان و خاصگیان خویش، ناگاه دردی بدلم فرو آمد، و اندوهی بجانم رسید، از خود فانی گشتم و واله شدم. هنوز بخانه فرو ناآمده تمام که آن درد مستحکم شد و آن کار تمام!