نکوی

معنی کلمه نکوی در لغت نامه دهخدا

نکوی. [ ن ِ ] ( ص ) نکو. رجوع به نکو شود.

جملاتی از کاربرد کلمه نکوی

صندوق درآمد الگانکوین پاور در سپتامبر ۱۹۹۷ تأسیس شد و اولین بار در ۲۳ دسامبر ۱۹۹۷ واحدهای اعتماد خود را در بورس تورنتو فهرست کرد. با جمع‌آوری نزدیک به ۷۵ میلیون دلار، الگانکوین از ۲۷٫۵ میلیون دلار برای خرید ۱۴ تأسیسات تولید برق آبی واقع در انتاریو، کبک، نیویورک و نیوهمپشایر استفاده کرد.
آنجلو آنکویلتی آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۶۹ میلادی انجام داد.
از گریهٔ خود بسی نکویی دارم وز گوهر اشک هر چه گویی دارم
از حیرت عارض نکویش از خاک نشستگان کویش
نام نکویی چو برون شد به کوی در نتوانی که ببندی به روی
وقایع جی‌تی‌اِی آی‌وی در یک محیط بازطراحی شده از لیبرتی سیتی و در سال ۲۰۰۸ اتفاق می‌افتد. طراحی شهر بر بازسازی چهار بخش از شهر نیویورک متمرکز است: بروکر (بر اساس بروکلین)، دوکز (کوئینز)، بوهان (برانکس) و آلگونکوین (منهتن). این محیط همچنین شامل یک ایالت همسایه به نام آلدرنی (بر اساس نیوجرسی) می‌شود. در ابتدا پل‌ها به دلیل تهدیدهای تروریستی قفل هستند و پلیس در صورت عبور از پل‌ها بازیکنان را تعقیب می‌کند. با پیشروی داستان، راه‌بندان‌ها برداشته می‌شوند و به بازیکن این امکان را می‌دهند که بین جزایر بدون خطر، تردد کنند.
بوده از حیثِ نکویی جنّتِ روی زمین شهریاران را بر این خاک از شرف بودی جبین
الکساندر میلینکویچ (زاده ۲۵ ژوئیه ۱۹۴۷ در گرودنو) سیاستمدار اهل بلاروس است. او از سوی احزاب اصلی مخالف در بلاروس برای رقابت با الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۶ بلاروس نامزد شد.
ملک عالم مصحف اسرار او در نکویی آیتی دیدار او
استون مارتین پیش‌تر یک بار از نام دی‌بی‌اس در گرند تورر کوپه ۱۹۷۲–۱۹۶۷ خود استفاده کرده‌است. این خودروی مدرن جایگزین ونکویش اس ۲۰۰۴ به‌عنوان پرچمدار این برند شد. تولید دی‌بی‌اس در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید و نسل دوم ونکویش جایگزین آن شد.
شعر من‌ گر به سر زلف نکویان بندی با تو آنگونه شود رام ‌که با افسون مار
گفتم که خط تو جانب من گیرد آن هم طرف روی نکوی تو گرفت
نکویی داشت و شیرینی در آن سور نبد جز چشم بد چیزی ازو دور
به جام بلور از نکویی که بود چنان چون به چشم بزرگان نمود
یکی از رأس‌های مثلث سوئدی میلان، گونار نوردال با ۲۲۱ گل، بهترین گلزن تاریخ میلان است. بعد از او آندری شوچنکوی اوکراینی با ۱۷۵ گل قرار دارد و جانی ریورا کاپیتان سابق میلان با ۱۶۴ گل جایگاه سوم را در اختیار دارد. ریورا همچنین با ۱۷ سال و ۸۰ روز سن، جوان‌ترین گلزن تاریخ میلان است.
اتو در سال ۱۹۱۸ تبعید شد و عمدتاً در اسپانیا بزرگ شد. مادرش که یک کاتولیک معتقد بود او را بر طبق برنامه آموزشی قدیم اتریش-مجارستان تربیت کرد و او را برای اینکه یک پادشاه کاتولیک بشود آماده ساخت. در تبعید او در سویس، مادیرا، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، ایالات متحده و بالاخره از ۱۹۵۴ تا پایان عمر در بایرن آلمان در ویلا استریا زندگی کرد. در زمان مرگش او شهروند آلمان، اتریش، مجارستان و کرواسی بود. ضمن اینکه قبلاً بدون تابعیت دوژور و دفاکتو بود و گذرنامهٔ موناکو، شوالیه‌های مالت و اسپانیا را داشت. در سال ۱۹۶۱ فرانسیسکو فرانکوی اسپانیا تاج را به او پیشنهاد کرد، او امتناع کرد و در نتیجه خوان کارلوس از دودمان بوربونها به جای او جایگزین فرانکو شد.
ویلن: مازیار ظهیر الدینی / بردیا کیارس / عماد رضا نکویی
نویسندگی را از دورهٔ دانش آموزی آغاز کرد. او در سال۱۹۱۰ م. به فراخوان سردبیر تفلیس رفت و به نوشتن برای کودکان پرداخت. خنکویان پس از آقایان و تومانیان، از بهترین نویسندگان کودکان ارمنی به‌شمار می‌آید.
گر خار دل آزردن بلبل نبود عیب زشت است اگر بدرسد از روی نکویش
شرکت الگانکوین پاور اند یوتیلیتیز در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ به فهرست شاخص اس‌اندپی تی‌اس‌اکس ۶۰ اضافه شد.