نویچ

معنی کلمه نویچ در لغت نامه دهخدا

نویچ. [ ن َ ] ( اِ ) عشقه. ( رشیدی ) ( برهان ) ( جهانگیری ) ( انجمن آرا ) ( ناظم الاطباء ). لبلاب. ( برهان قاطع ) ( محیط اعظم ، حاشیه برهان قاطع ). که بر درخت پیچد. ( برهان قاطع ) ( انجمن آرا ) ( رشیدی ). نام گیاهی است که بیخ ندارد و بر سر هر درخت که پیچد آن را خشک سازد. ( جهانگیری ). درخت کوچکی متهافت که دارای گلهای معطر است. ( ناظم الاطباء ). نوج. نویج. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه نویچ در فرهنگ معین

(نَ ) (اِ. ) عشقه .

معنی کلمه نویچ در فرهنگ عمید

عشقه، لبلاب.

معنی کلمه نویچ در ویکی واژه

عشقه.

جملاتی از کاربرد کلمه نویچ

آنا ایوانوویچ (به صربی: Ана Ивановић) (زادهٔ ۶ نوامبر ۱۹۸۷ در بلگراد) تنیس باز صرب است. ایوانویچ هم‌اکنون در کشور سوئیس زندگی می‌کند.
اسلاویشا یوکانویچ (سیریلیک صربی: Славиша Јокановић؛ زادهٔ ۱۶ اوت ۱۹۶۸) یک بازیکن فوتبال اهل جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی است.
اسلوبودان تریفونویچ (صربی: Слободан Трифуновић؛ زادهٔ ۳ فوریه ۱۹۵۶) ورزشکار واترپلو اهل یوگسلاوی بود.
سمبورن در شانزده سالگی برای بازهٔ زمانی کوتاه به هنرستان جنوب کنزینگتون رفت ولی هنرستان را رها کرد و به شرکت مهندسی جان پن و پسرها در گرینویچ پیوست و در آنجا به عنوان نقشه کش مشغول به کار شد. او بیشتر وقتش را به کشیدن نقاشی و طراحی می‌گذراند و خیلی زود از نقشه کشی دلزده شد. یکی از دوستان سامبورن، آلفرد رید اتفاقی طراحی‌های او را دید و از آن‌ها خوشش آمد، بعد آن را به پدرش ژرمن رید که دوست سردبیر مجلهٔ پانچ، مارک لمون بود نشان داد و به این ترتیب سامبورن در ۲۷ آوریل ۱۸۶۷ در این مجله پذیرفته شد.
اسلوبودان یووانویچ (سیریلیک صربی: Слободан Јовановић؛ ۳ دسامبر ۱۸۶۹ – ۱۲ دسامبر ۱۹۵۸) حقوقدان، تاریخ‌نگار، روزنامه‌نگار، استاد دانشگاه، نویسنده، دیپلمات، سیاستمدار، و وکیل اهل صربستان بود. وی از ۱۱ ژانویه ۱۹۴۲ تا ۲۶ ژوئن ۱۹۴۳ نخست‌وزیر یوگسلاوی بود.
شانزده ساله بود که مرکز را ترک کرده و نزد مادرش بازمی‌گردد که این‌بار در روستای گرینویچ ساکن بود ولی مجدداً فرار کرد. در این دوره بود که او با دو ملوان آشنا شده و تصمیم می‌گیرد داوطلبانه در یک کشتی متعلق به جمهوری دومینیکن کار کند. در آنجا یک‌بار از محل کارش فرار کرده ولی در نهایت، جایی دیگر کاری پیدا می‌کند. سپس به ایالت تگزاس رفته در آنجا نیز مدام شغل‌هایش را تغییر می‌داد.