نوپا

معنی کلمه نوپا در لغت نامه دهخدا

نوپا. [ ن َ / نُو ] ( ص مرکب ) بچه که تازه به راه افتاده است. کودک که به نوی راه رفتن گرفته است. ( یادداشت مؤلف ). نیز رجوع به نوبه پاآمده شود.

معنی کلمه نوپا در فرهنگ معین

(نُ ) (ص مر. ) (عا. ) کودک تازه به راه افتاده .

معنی کلمه نوپا در فرهنگ عمید

۱. کودک تازه به راه افتاده.
۲. [مجاز] چیزی یا کسی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده: شرکت نوپا.

معنی کلمه نوپا در فرهنگ فارسی

کودکی که تازه براه افتاده است
تازه براه افتاده: مادر بچه هامهدی کودک نوپا را ...پهلوی خود ببازی و حرف سرگرم کرده بود.

معنی کلمه نوپا در ویکی واژه

(عا.)
کودک تازه به راه افتاده.

جملاتی از کاربرد کلمه نوپا

برچسب نوپا بودن ممکن است به شرکت‌ها کمک کند تا به هنگام استخدام شرایط بهتری داشته باشند. چرا که برخی از افراد با صلاحیت، تمایل دارند با شرکت‌های نوآورانه همکاری و در عین حال، دستمزد پایینی دریافت کنند. هنوز هم بسیاری از بنیان‌گذاران هستند که دوست ندارند استارتاپ‌ها را به معیارهای موجود محدود کنند. آن‌ها بر این باور هستند که استارتاپ می‌تواند هر سن و اندازه‌ای داشته باشد. [چه کسی؟]
^  معاهده ای که در آن حکومت نوپای کمونیستی شوروی برای پایان دادن هر چه سریعتر به جنگ با آلمان، ۱۵۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت غربی خود را به آلمان و متحد اتریش_مجار وی واگذار کرد.
پس از موفقیت چشم‌گیر کتاب استارتاپ ناب، اریک ریس با همکاری چند نویسنده دیگر و انتشارات اورایلی، مجموعه‌ای از پنج کتاب را روانه بازار کردند که مفهوم استارتاپ ناب را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار بررسی می‌کردند. در سال‌های آتی نیز کتاب‌های دیگری به این مجموعه اضافه شد و نهایتاً تعداد کتاب‌های کارآفرینی ناب به ۹ مورد رسید که عبارت‌اند از «نوپای ناب»، «اجرای ناب»، «تجربه کاربری ناب»، «تجربه کاربری برای استارتاپ‌های ناب»، «آنالتیکس ناب»، «سازمان ناب»، «توسعه مشتری ناب»، «برندسازی ناب» و «رشد ناب». شایان ذکر است که کتاب‌های دیگری نیز با عنوان کارآفرینی ناب توسط نویسنده‌های دیگری نوشته شده‌اند که کتاب‌های ارزشمندی هستند ولی جزئی از این مجموعه کتاب‌ها به حساب نمی‌آیند.
برخی از پژوهشگران، مانند آلبرت اومستد، ویل دورانت، هرتل و جورج کامرون این دید سنتی را که زمان زندگی زرتشت مابین سال‌های ۶۶۰ تا ۵۸۲ پیش از میلاد بوده را، قبول دارند و پدر داریوش بزرگ، ویشتاسپ را همان کوی ویشتاسپ پشتیبان زرتشت می‌پندارند. به اعتقاد این پژوهشگران، داریوش یک زرتشتی نو دین بوده‌است و این دین را به عنوان دین دولتی در کشور نوپای خود رواج داده‌است؛ بنابراین نظریه زرتشت هم‌زمان با کوروش بزرگ بنیان‌گذار شاهنشاهی هخامنشی می‌زیسته‌است و همچنین زرتشت شورش‌ها و رویدادهای واژگون‌گر سال ۵۲۲ پیش از میلاد را به چشم دیده‌بوده و چندی پس از آن درگذشته‌است.
که دارد جوهر عرض اقامت فلک تا ماه نوپا در رکابست
در سال ۱۸۷۰ این کشور با دیگر امارت‌های آلمانی، امپراتوری نوپای آلمان را تأسیس کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، این ایالت تحت اشغال نیروهای آمریکایی قرار داشت و قانون اساسی جدید این ایالت در یکم دسامبر ۱۹۴۹ به تصویب رسید و تا هنگام بازیکپارچگی آلمان، بایرن بخشی از آلمان غربی (جمهوری فدرال آلمان) به‌شمار می‌رفت.