نوشتار

معنی کلمه نوشتار در فرهنگ معین

( ~. ) (اِ. ) آن چه نوشته شود، نوشته .

معنی کلمه نوشتار در ویکی واژه

آن چه نوشته شود، نوشته.

جملاتی از کاربرد کلمه نوشتار

این اصطلاح همچنین می تواند به دوره ای اشاره کند که در آن اسناد تاریخی خرد یا خارجی لزوماً توسط یک سیستم نوشتاری توسعه یافته نشده اند. به عنوان مثال، گروه‌های سه امپراتوری نخست کره، یایویی و می‌سی‌سی‌پی توسط اولین کاوشگران اروپایی ثبت شده اند.
به‌ نوشتهٔ فرهنگ عمید، مانیفست یک نوشتار است که در آن، یک گروه یا حزب، نظریه سیاسی، اجتماعی، مذهبی، فلسفی، هنری یا ادبی خود را اعلام می‌کنند.
زبان نوشتاری کردی در عراق به مرور دو شکل نیمه استاندارد پیدا کرد که تا امروزه ادامه دارد. یکی گونهٔ گویش کردی سورانی (بر پایهٔ لهجه‌های سورانی سلیمانیه و اربیل) و دیگری گونهٔ گویش بادینانی کرمانجی (بر پایهٔ لهجهٔ دهوک). این تفاوت‌ها همچنان پابرجاست و مانع ایجاد یک شکل زبانی یک‌دست و استاندارد برای کردهای عراق شده‌است. بخش بزرگی از استانداردسازی‌های اولیه در نوشته‌های کردی سورانی در خلال سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۵ انجام شد.
نوشتار اصلی:جودو در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶
گزاره «اطلاعات رسانه‌های اجتماعی»، نخستین‌بار در نوشتاری در سال ۲۰۱۲ (میلادی) به قلم دیوید اوماند، جیمی بارتلت، و کارل میلر از مرکز تحلیل رسانه‌های اجتماعی در اندیشکده دِمُز در لندن استفاده شد.
زبان اسپانیایی با وجود شمار بالای گویشوران، در نوشتار علمی برجسته نیست، اگرچه در علوم انسانی کارکرد بهتری دارد. تقریباً ۷۵٪ از تولیدات علمی به زبان اسپانیایی به سه حوزه موضوعی علوم اجتماعی، علوم پزشکی و علوم انسانی/هنر تقسیم می‌شوند. اسپانیایی پس از انگلیسی و ماندارین سومین زبان پر کاربرد در اینترنت است.