نوارها

نوارها

معنی کلمه نوارها در دانشنامه عمومی

نوارها ( به انگلیسی the tapes ) یک فیلم در ژانر ترسناک است.
داستان در مورد یک خانم تشنه شهرت به نام جما است، که از دوست پسر اش به نام دنی و یکی از دانشجویان اش به نام ناتان می خواهد تا از مراسم انتخابی برادر بزرگ اش فیلم برداری کنند، آنها با خبر می شوند که در مزرعه ای در نزدیکی محل اقامت آنها جشنی برپا است، پس آنها تصمیم می گیرند تا به این جشن بروند، تصمیمی که برای آنها گران تمام می شود، چون آن جشن به محلی برای کشت و کشتار تبدیل می شود.

جملاتی از کاربرد کلمه نوارها

در آسیای شرقی این نوع اقلیم در جنوب شرقی خاک اصلی چین، نیمه شمالی تایوان، شمال ویتنام، نوارهای ساحلی کره جنوبی و ژاپن(کیوشو، شیکوکو، و بیشتر بخش‌های هنشو) یافت می‌شود. مرزهای نزدیک این اقلیم عبارتند از هنگ کنگ، هانوی و تایپه. شهر چینگدائو در نزدیکی مرز شمالی این اقلیم قرار دارد.
حمایت مالی دولت جمهوری آذربایجان از پیراهن اصلی این باشگاه در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، با شعار «سرزمین آتش»، توسط گزارشگران بدون مرز محکوم شد، و این تبلیغ را با تصویری که در آن نوارهای عمودی پیراهن اتلتیکو به میله‌های زندان تبدیل شده و لوگوی «آذربایجان، سرزمین سرکوب» روی آن قرار گرفته‌بود، به سخره گرفت. اتلتیکو مادرید اذعان داشت که قرارداد حمایت مالی آنها ابعادی سیاسی دارد که هدفش «ارائه تصویری بهتر از آذربایجان» است. در اوت ۲۰۱۴، بنیاد حقوق بشر هلسینکی با ارسال نامه‌ای به این باشگاه، خواستار آن شد تا به دلیل سوابق حقوق بشری آذربایجان، حمایت مالی از این کشور و ارائه تصویری بهتر از آن را پایان دهد و آن را «یکی از سرکوبگرترین کشورها در جهان» نامید.
داده‌های موجود در کتاب‌های کاغذی، نوارهای صوتی و تصویری، صفحات گرامافون‌، نامه‌ها و دفترها آنالوگ هستند. داده‌های ذخیره‌شده در کامپیوترها، فلش‌ها، کارت‌های حافظه و هارددیسک‌های مغناطیسی، دیجیتال هستند. داده‌های آنالوگ را می‌توان طی فرآیندهایی به داده‌های دیجیتال تبدیل کرد.
بمدامة انوارها تجلو عن القلب الصدی