نوآور

معنی کلمه نوآور در لغت نامه دهخدا

( نوآور ) نوآور. [ ن َ / نُو آ وَ ] ( نف مرکب ) مبدع. مبتکر. نوآورنده.

معنی کلمه نوآور در فرهنگ فارسی

( نو آور ) مبدع . مبتکر . نو آورنده .

معنی کلمه نوآور در فرهنگستان زبان و ادب

نوآور
{innovator} [حقوق، مدیریت-مدیریت فنّاوری] کسی که نوآوری می کند

معنی کلمه نوآور در ویکی واژه

کسی که نوآوری می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه نوآور

انگور نوآورده ترش طعم بود روزی دو سه صبر کن که شیرین گردد
نوآوری و ایده‌های جدید همیشه و به راحتی انتشار نمی‌یابد. یکی از دغدغه‌های مهم برای بنگاه‌های نوآور، اشاعه و پذیرش نوآوری است. حتی در مواردی که نوآوری مزایای واضح و روشنی نیز دارد، پذیرش و تطبیق با آن مشکل است. در بسیاری از حوزه‌ها، فاصله زمانی زیادی بین آنچه که دانش آن به دست آمده (اختراع شده) و آنچه در عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود دارد. بسیاری از نوآوری‌ها نیاز به سال‌ها زمان داشته تا به طول گسترده توسط جامعه پذیرفته شود.
این کتاب تحت عنوان «نوآوری برند» توسط عظیم فضلی پور ترجمه شده و در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده‌است.
حضور تکنیک‌های جدید داستان‌نویسی در محیط‌های بومی، آثار او را متمایز کرده‌است. خلاقیت و نوآوری او در بازآفرینی و بازنویسی افسانه‌ها، فرهنگ کهن ایرانی را به زبانی تازه به گوش مخاطب نسل معاصر می‌رساند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه را تشویق می‌کند – آنها با تشویق سرمایه‌گذاری در فرصت‌های نوآورانه، حتی در مواجهه با عدم قطعیت، تفکر خارج از چارچوب را ترویج می‌کنند.

تخمین زده شده‌است که در آینده، شرکت‌های موفق قادر خواهند بود که از طریق اینترنت اشیاء با ایجاد مدل‌های جدید کسب و کار و بهبود بهره‌وری، بهره‌برداری از طریق تحلیل‌ها برای نوآوری و تبدیل نیروی کار درآمد خود را افزایش دهند. این پتانسیل رشد با اجرای اینترنت صنعتی اشیاء می‌تواند تا ۱۲ تریلیون دلار تولید ناخالصی داخلی تا سال ۲۰۳۰ نماید.
گویا داریوش ساخت آرامگاه خود را هم‌زمان با ساخت کاخ آپادانای شوش و تخت جمشید در سال ۵۱۹ پیش از میلاد آغاز کرده و ساخت آن روزگاری پیش از مرگش پایان یافته‌بود. با رویکرد به اینکه گذشت سده‌ها، بیش از ۵ متر خاک در پای صخره انباشته‌است، در گذشته این آرامگاه بلندتر و پرهیبت‌تر از امروزه بوده و بلندای آن به ۳۸ متر می‌رسیده‌است. پیکره و گسترهٔ نمای بیرونی آرامگاه و ویژگی‌های درونی آن، سراسر نوآوری است.
ننگری این دیر بقا پرده را وین همه اوضاع نوآورده را