نمت

معنی کلمه نمت در لغت نامه دهخدا

نمت. [ ن َ ] ( ع اِ ) گیاهی است که بر آن را می خورند. ( منتهی الارب ). یک نوع گیاهی که بار آن خوراکی است. ( ناظم الاطباء ).
نمة. [ ن َم ْ م َ ] ( ع ص ) تأنیث ِ نم. ( از اقرب الموارد ). رجوع به نَم شود. || ( اِ ) رگه های سیاهی در سپیدی یا سپیدی در سیاهی. ( از اقرب الموارد ).
نمة. [ن ِم ْ م َ ] ( ع اِ ) شپش سر یا مورچه. ( منتهی الارب ).

معنی کلمه نمت در فرهنگ فارسی

گیاهی است که بر آن را می خورند . یک نوع گیاهی است که بار آن خوراکی است .

معنی کلمه نمت در ویکی واژه

بن نعمت، اصطلاحی که در دنیای باستان به معنی گوشت تازه و گوشت شکاری بود که در میان اعضای قبیله پخش می‌شد. نمت از دو بخش نم - عت تشکیل شده و به معنی گوشت نم یعنی تازه است.
در میان کوهستان‌نشینان زاگروس در گذشته رسم بود هر شکارچی که موفق به شکار می‌شد گوشت آن را بی‌تعارف میان همه اعضای قبیله تقسیم می‌نمود.

جملاتی از کاربرد کلمه نمت

با قدی چوگان‌صفت ای دل درین پیرانه‌سر همچو گویی در بساط کودکان می‌بینمت
طاقت خور نبینمت جا به سواد دیده کن تا پی سایه بر سرت چتر سیاه سازمش
می‌بینمت که از همگان گوی برده‌ای کایدون رسد به گوش‌، غریوت چو کرنا
یک روز قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روسیه، تظاهرکنندگان در خیابان‌های مسکو،به اعتراض پرداختند و شعار «ما، قدرت هستیم» سر دادند و پس از درگیری با پلیس، چند تن از فعالان مخالف پوتین از جمله الکسی ناوالنی، سرگئی آدالتسو و بوریس نمتسو به همراه ده‌ها نفر دیگر دستگیر شدند. آنان تقاضای لغو مراسم تحلیف، برگزاری انتخابات مجدد و در اختیار گرفتن یک ساعت برنامه تلویزیونی را داشتند. همچنین، آمریکا و اتحادیه اروپا از دولت روسیه خواستند دربارهٔ ادعاهای نقض مقررات در جریان رای‌گیری تحقیق کند.
آدامز در سال ۲۰۱۹ به‌همراه مدیر برنامه‌اش استیسی اونیل، کمپانی تولیدی خود به‌نام باند گروپ انترتینمت[چ] را تأسیس کرد. این شرکت چند اقتباس ادبی در دست توسعه دارد، که شامل اقتباس سینمایی از رمان طنز نایت‌بچ با بازی آدامز می‌شود.
چون دست و پای پاک نبینمت جان و دل این هردو پاک نبینم و آن هردو پر کره
مانی به روزگار جوانی که از نخست گر روی چون مه و دل چون خاره بینمت
در راه عشق مرحله قرب و بعد نیست می‏‌بینمت عیان و دعا می‏‌فرستمت
بدو گفت والی که ای تیره بخت همی بینمت دل چو فولاد سخت
رستم ایران و حسن و دلبری می گفتمت چشم بددور از رخت می بینمت بر زوشدی
همچو دل عمری در آغوش خیالت داشتم این زمان همچون نگه درچشم حیران بینمت
چه جانور کنمت نام مانده‌ام حیران به هیچ جانوری غیر خود نمی‌مانی
گاردن عضو تیم زیر ۱۶ سال آمریکا در سال ۲۰۱۱ (مدال طلا) و تیم ملی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۱۳ (مدال طلا) بود. در تیم زیر ۱۹ سال، به عنوان با ارزشمندترین بازیکن تورنمت انتخاب شد و یکی از ۴ بازیکنی بود که دبیرستانی بودند.