نمایش تلویزیونی

معنی کلمه نمایش تلویزیونی در فرهنگستان زبان و ادب

{teleplay} [سینما و تلویزیون] هر برنامۀ داستانی یا نمایشی که برای پخش از تلویزیون تولید شود

معنی کلمه نمایش تلویزیونی در ویکی واژه

هر برنامۀ داستانی یا نمایشی که برای پخش از تلویزیون تولید شود.

جملاتی از کاربرد کلمه نمایش تلویزیونی

این استودیوها به عنوان مقر گروه نمایش تلویزیونی بریکینگ بد و همچنین تعدادی از فیلم‌های هالیوود شناخته می‌شود. مختصاتی که شخصیت بریکینگ بد، والتر وایت، پول خود را در قسمت پنجم «مدفون» دفن می‌کند درواقع به این محل اشاره می‌کند.
سرانجام، مایکل براون نام زینا را که از روی شخصیت زینا در نمایش تلویزیونی زینا: شاهدخت جنگجو برگرفته شده‌بود، بر این سیارهٔ کوتوله نهاد. مدتی پس از کشف زینا، مایکل براون ماه زینا را نیز کشف کرد و نام گابریل را که از شخصیت‌های وابسته به زینا بود، بر آن نهاد.
این نمایش تلویزیونی ایرانی، بر اساس نمایشنامهٔ «آندروماک» از ژان راسین ساخته شده است. «پیرس فاتح» در جنگ، «هکتور» شوهر «آندروماک» را از پا در می‌آورد و از آندروماک تقاضای ازدواج می‌کند و تهدید می‌کند که اگر قبول نکند، فرزند او را خواهد کشت. آندروماک که به شوهرش وفادار است از پیرس می‌خواهد که پس از ازدواج، فرزندش را تحت حمایت خود بگیرد. در روز ازدواج در کلیسا، آندروماک خودکشی می‌کند و مردم نیز «پیرس فاتح» را می‌کشند.
افسر اسدی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۶ با نمایش تلویزیونی نقاشی روی چوب آغاز کرد.
ما از خیلی وقت پیش، تصمیم گرفته بودیم که نام زینا را بر نخستین شیء یافت‌شدهٔ بزرگتر از پلوتو بگذاریم و این نام را از روی نمایش تلویزیونی زینا: شاهدخت جنگجو برگرفته بودیم. ما تا به حال هیچ ایده‌ای دربارهٔ این که زینا یک ماه دارد، نداشتیم؛ اما این را می‌دانستیم که اگر زینا یک ماه داشته باشد، تقریباً تنها نامی که می‌توانیم برای آن برگزینیم، گابریل است.
مورگان میزبان یک نمایش تلویزیونی و همینطور یک نمایش رادیویی است. در حال حاضر مورگان میزبانی یک برنامهٔ تلویزیونی و یک وبلاگ رادیویی را نیز بر عهده دارد.