نمار

معنی کلمه نمار در لغت نامه دهخدا

نمار. [ ن ُ / ن َ ] ( اِ ) ایما. اشاره. ( برهان قاطع ) ( آنندراج ). از برساخته های دساتیر است. رجوع به فرهنگ دساتیر ص 270 شود.
نمار. [ ن ِ ] ( اِ ) مالیات فوق العاده. نماری. از اصطلاحات عهد ایلخانان است. ( از فرهنگ فارسی معین ).
نمار. [ ن ِ ] ( ع اِ ) ج ِ نمر. رجوع به نمر شود. || ج ِ نَمِرة. رجوع به نَمِرة شود.
نمار. [ ن َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان نمارستاق بخش نور شهرستان آمل ، در 53هزارگزی جنوب غربی آمل و 18هزارگزی غرب جاده آمل به لاریجان واقع است و 200تن سکنه دارد. آبش از چشمه ، محصولش غلات و لبنیات ، شغل مردمش زراعت و گله داری است. مرتع خوش آب وهوای دریاوک جزو این ده است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ). و رجوع به سفرنامه مازندران و استرآباد ص 149 شود.

معنی کلمه نمار در فرهنگ معین

(نَ یا نُ ) [ ع . ] (اِ. ) اشاره و ایما.

معنی کلمه نمار در فرهنگ عمید

ایما، اشاره، رمز.

معنی کلمه نمار در فرهنگ فارسی

( اسم ) مالیات فوق العاده (ایلخانان ) نماری .
دهی است از دهستان نمارستان بخش نور شهرستان آمل در ۵۳ هزار گزی جنوب غربی آمل و ۱۸ هزار گزی غرب جاد. آمل به لاریجان واقع است ٠ آبش از چشمه محصولش غلات و لبنیات شغل مردمش زراعت و گله داری است ٠ مرتع خوش آب و هوای دریاوک جزو این ده است ٠

معنی کلمه نمار در ویکی واژه

اشاره و ایما.

جملاتی از کاربرد کلمه نمار

دانی بهر چه سوی سید جرهم رفت ایاد و مضر ربیعه و انمار
رونق صنع سنماری شست پاک این به ناز لوح زمان
در سال ۱۹۳۷ میلار برای گزارش پیت پاریسین برای گزارش در مورد افغانستان، ایران و ترکیه به آسیا بازگشت، در حالی که در سال ۱۹۳۹ با شرکت نویسنده سوئیسی، آنماری شوارتزنباخ، از ژنو به کابل سفر کرد. راه خشن عنوان کتاب مایار در مورد این تجربه است که با شروع جنگ جهانی دوم کوتاه شد.
سدیر و خورنق ازو شد سمر که بود از سنمار رومی اثر
فرمود چنین فاطمه را ختم نبیین تو پنجه گیسو بنمارنگ نگارین
امید که سنمار مساعدت طرحی از نو بنیاد و کاخ جلال دولت و کریاس عزت و استقلال آن سلطان ملک گریزپائی را از آبادی نعمت بی زوال نمونه سبع شداد کناد، برب العباد.
سیستم رونکیئر سیستمی برای طبقه‌بندی گیاهان با استفاده از دسته‌بندی‌های شکل زندگی است که توسط گیاه‌شناس دانمارکی کریستین سی. رونکیئر ابداع شد و بعداً توسط نویسندگان مختلف توسعه یافت.
عراق - عربستان - بحرین - لبنان - سوریه - مراکش - الجزایر - تونس - مصر - فلسطین - کویت - فنلاند - سوئد - هلند - دانمارک - فرانسه
افروخته نسیمش، انداخته غمامش؛ از لاله ها مشاعل، وز سبزه ها نمارق
ای رسیده همت عالیت جائی کز علو شیر گردون زیر پی نقش نمارق ساخته
به گفته آنماری شیمل در زمان حکومت اکبرشاه، او که از رسم ساتی بیزار بود، در سال ۱۵۸۲ میلادی ساتی از روی اجبار را غیرقانونی کرد. رضا پیربهایی در این گزارش تردید کرده و منبع آن را معتبر نمی‌داند.
وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۲۰ سال و زیر ۲۱ سال دانمارک بازی کرده‌است.
چرخ مه را چون خورنق ساختم زین ره بمن داد چون نعمان بن منذر، سنماری جزا
وی در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۶ سال دانمارک، زیر ۱۷ سال دانمارک، زیر ۱۸ سال دانمارک، زیر ۱۹ سال دانمارک، و زیر ۲۱ سال دانمارک بازی کرده است.
بنابراین وضعیت فعلی و آتی اتحادیه اروپا همچنان موضوع بحث‌های جنجال‌برانگیز سیاسی خواهد بود و کشورهای عضو هرکدام دیدگاه متفاوتی نسبت به آن دارند: برای مثال، در انگلستان یک همه‌پرسی نشان داد که ۵۰٪ از مردم نسبت به اتحادیه اروپا بی‌تفاوت اند و ۲۰٪ به حزب‌هایی رأی داده‌اند که می‌خواستند در انتخابات ۲۰۰۴ اتحادیه اروپا از این اتحادیه کناره بگیرند. نظر عموم مردم در دانمارک و اتریش نیز تردیدآمیز است. با این حال سایر کشورها بیشتر طرفدار یکپارچه‌سازی اتحادیه اروپا هستند. بلافاصله پس از اینکه فرانسه و هلند به قانون اساسی رأی منفی دادند. کرند داچی از لوکزامبورگ رای مثبت داد. معنای واقعی عبارت «یکپارچه‌سازی اتحادیه اروپا» نیز خود موضوع بحث و مناظره است.[نیازمند منبع]
فروشگاه‌های ال-شوپ در حال حاضر کشورهای دانمارک، جزایر فارو، فنلاند، گرینلند، ایسلند، نروژ و سوئیس با نام‌هایی مختلف مانند الکو، ال-گیگانتن و ال-دینگ فعالیت دارد.
شهروندان در سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند بالاترین مالیات را پرداخت می‌کنند. گذشته از کشورهای شمال اروپا، اتریش، هلند و بلژیک نیز مالیات بالایی دارند. در مقابل این کشورها عربستان سعودی، برونئی، موناکو، جزایر کیمن، باهاما و آندورا ایستاده‌اند که به اصطلاح بهشت مالیاتی هستند. در اینجا مالیات بر درآمد یا بسیار کم است یا اصلاً وجود ندارد.
هر شب که بود ماه که بر بام برآید آن شعمره انگشت نمارا ز که دانیم؟
ایسلندی‌ها هم‌چنین نسبت به دیگر کشورهای اسکاندیناوی و اروپا اهمیت بیشتری برای استقلال و خودکفایی قائلند؛ در یک نظرسنجی که از سوی کمیسیون اروپایی انجام شد، ۸۵ درصد از ایسلندی‌ها استقلال را «بسیار مهم» توصیف کردند در حالی‌که این درصد برای نروژی‌ها ۴۷ درصد، برای دانمارکی‌ها ۴۹ درصد و میانگین آن در میان کشورهای اتحادیه اروپا ۵۳ درصد بود. ایسلندی‌ها هم‌چنین از تعهد کاری قوی برخوردارند و ساعات کاری روزانه آن‌ها از طولانی‌ترین ساعات کاری در میان کشورهای صنعتی است.
در حضرت تو مقتبسان علوم را شهپّر جبرئیل بجای نمارقست