نما ۱

معنی کلمه نما ۱ در ویکی واژه

عددی که در سمت بالا و راست یک نماد یا عدد یا عبارت ریاضی قرار می‌گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه نما ۱

استخر بی‌انتها در نخستین روز اکران خود از ۱٫۸۳۵ سینما ۱٫۱ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم برای اولین بار به ۲٫۷ میلیون دلار رسید، و در رتبهٔ هشتم گیشه قرار گرفت که در آن کراننبرگ از اکران داخلی فیلم ۲۰۲۲ پدرش، جنایات آینده (۲٫۴ میلیون دلار) پیشی گرفت. فیلم در آخر هفته دوم خود با ۹۰۰٫۰۰۰ دلار از ده فیلم برتر گیشه خارج شد.
ابیگیل ۱۸٫۸میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و همچنین ۹٫۹ میلیون دلار در دیگر نقاط فروش داشته که در کل تا تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ به ۲۸٫۶ میلیون دلار رسیده است. در ابتدا پیش‌بینی شده بود که در آخر هفته افتتاحیه خود از ۳۳۰۰ سینما ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار بفروشد.
استان اصفهان با دارا بودن ۶/۶ درصد از مساحت کشور، ۷/۸ درصد از کل ذخایر معدنی کشور را در خود جای داده و از این لحاظ دارای رتبه دوم در میان دیگر استان‌های کشور است. مجموع ذخیره قطعی و احتمالی استان، معادل ۳/۴ میلیارد تن است که سهم گروه‌های معدنی از آن به صورت مصالح ساختمانی ۸۴/۵ درصد (برابر ۲/۸میلیارد تن)، مواد فلزی ۰/۹ درصد (برابر ۳۰ میلیون تن)، سنگ‌های تزئینی و نما ۱۱/۹درصد (برابر ۴۰۳میلیون تن) و مواد غیرفلزی ۲/۶درصد (برابر ۸۹ میلیون تن) است.