نزان

معنی کلمه نزان در فرهنگ معین

(نَ ) (ص . ) جهنده .

معنی کلمه نزان در فرهنگ فارسی

( صفت ) جهنده : هر آن چیزی که ویراخون نزان نبود...

معنی کلمه نزان در ویکی واژه

جهنده.

جملاتی از کاربرد کلمه نزان

امبیا یکی از استانهای کشور تانزانیا می‌باشد و شهر مرکزی آن شهر امبیا می‌باشد.
کار وی به عنوان پزشک، او را به رودزیای جنوبی (زیمبابوه کنونی)، تانزانیا، آفریقای جنوبی و جزایر گیلبرت (کیریباتی کنونی) کشاند. وی در سال ۱۹۹۰ به انگلستان بازگشت و در لندن و بیرمنگام به‌کار مشغول شد.
این استان از شمال با استان موانزا و استان شینیانگا و از جنوب شرقی با استان آروشا و همچنین از طریق دریاچه ویکتوریا با استان کاگرا همسایه می‌باشد. استان مارا از سمت شمال شرقی با کشور کنیا همسایه می‌باشد که از این روز به عنوان استان مرزی کشور تانزانیا نیز شناخته می‌شود.
برپایه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۲۰۰۲ توسط دولت تانزانیا انجام شد جمعیت این استان بالغ بر ۲٬۰۷۰٬۰۴۶ نفر اعلام شد.
اله‌رای یک بخش اداری در شهرستان آروشا از توابع استان آروشا در کشور تانزانیا می‌باشد. بر پایه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۲۰۰۲ توسط دولت تانزانیا انجام شد جمعیت این بخش بالغ بر ۳۸٬۲۸۵ نفر اعلام شده‌است.
شینیانگا یکی از استانهای کشور تانزانیا می‌باشد . شهر مرکزی این استان نیز شینیانگا نام دارد .
زجاج گفت: إِلَّا أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ یعنی فی الخلق و الموت و البعث، لانه قال: وَ الْمَوْتی‌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ ثم یصیرون بعد ما یقتصّ بعضهم من بعض ترابا. قال ابو هریرة فی هذه الآیة: یحشر اللَّه الخلق کلهم یوم القیامة: البهائم و الدواب و الطیر و کل شی‌ء، فیبلغ من عدل اللَّه یومئذ أن یأخذ للجماء من القرناء، ثم یقول: کونی ترابا، فعند ذلکَ‌قُولُ الْکافِرُ یا لَیْتَنِی کُنْتُ تُراباً». قال عطا: فاذا رأوا بنی آدم و ما هم فیه من الجزع، قالوا: الحمد للَّه الذی لم یجعلنا منکم، فلا جنة نرجوا، و لا نارا نخاف، فیقول اللَّه لهم: کونوا ترابا، فیتمنی الکافر حینئذ ان یکون ترابا. و قد روی ابو ذر قال: «بینا انا عند رسول اللَّه (ص) اذا انتطحت عنزان، فقال النبی (ص): أ تدرون فیما انتطحتا؟ فقالوا: لا ندری. قال: لکن اللَّه یدری، و سیقضی بینهما».
بر پایه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۲۰۰۲ توسط دولت تانزانیا انجام شد جمعیت این استان بالغ بر ۱٬۲۹۲٬۹۷۳ نفر اعلام شده‌است.
وی همچنین در تیم ملی فوتبال تانزانیا بازی کرده‌است.
بر پایه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۲۰۰۲ توسط دولت تانزانیا انجام شد جمعیت این استان بالغ بر ۱٬۱۴۱٬۷۴۳ نفر اعلام شده‌است.
مرا گویی به کوته زندگانی چرا خوشی و کام دل نزانی
سینگیدا یکی از استانهای کشور تانزانیا می‌باشد.