نظام سلامت

معنی کلمه نظام سلامت در فرهنگستان زبان و ادب

{health system} [مدیریت سلامت] کلیۀ سازمان ها و سازوکارها و برنامه ها و خدمات و منابع که در یک منطقۀ جغرافیایی به طور مستقیم بر سلامت افراد و جامعه مؤثر هستند

معنی کلمه نظام سلامت در ویکی واژه

کلیۀ سازمان‌ها و سازوکارها و برنامه‌ها و خدمات و منابع که در یک منطقۀ جغرافیایی به‌طور مستقیم بر سلامت افراد و جامعه مؤثر هستند.

جملاتی از کاربرد کلمه نظام سلامت

فارغ التحصیلان این رشته با توانمندیهای مدیریتی در شناسایی و حل مشکلات نظام دارویی کشور و ارتقاء خدمات نظام سلامت با مدیریت صحیح منابع مالی می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.
آتازاناویر در سال ۲۰۰۳ برای استفاده پزشکی در ایالات متحده ثبت شد. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت که از ایمن‌ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک نظام سلامت است قرار دارد. در ایالات متحده به عنوان داروی ژنریک در دسترس نیست.
آیورمکتین در سال ۱۹۷۵ میلادی کشف شد و از سال ۱۹۸۱ جهت مصارف پزشکی، مورد استفاده واقع شد. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت قرار دارد که مجموعه‌ای از مهم‌ترین، بی‌خطرترین و مؤثرترین داروهای نظام سلامت است. قیمت عمده‌فروشی این دارو در کشورهای در حال توسعه برای هر دورهٔ درمانی ۰٫۱۲ دلار آمریکاست. در ایالات متحده آمریکا قیمت آن کمتر از ۵۰ دلار است.