نشدنی

معنی کلمه نشدنی در لغت نامه دهخدا

نشدنی. [ ن َ ش ُ دَ ] ( ص لیاقت ) ناشدنی. محال. ممتنع. ناممکن. ( یادداشت مؤلف ). مقابل شدنی. رجوع به شدنی شود.

معنی کلمه نشدنی در فرهنگ فارسی

( صفت ) آنچه که واقع نشود غیر ممکن الوقوع .

جملاتی از کاربرد کلمه نشدنی

و در خبرگزاری ایمنا گفته‌است: هنوز انقلاب نشده بود، حجت‌الاسلام فلسفی در مسجد ارک سخنرانی می‌کرد، من جلو نشسته بودم و دوربین را نگاه کردم و خوشم آمد، پیگیر شدم. اولین بار که من را از تلویزیون نشان دادند انتظار نداشتم خودم را ببینم ولی وقتی دیدم، حسی وصف نشدنی برایم پیش‌آمد.
او نخستین کار خود را در فیلمسازی با نمایش دیویس بنت در سریال «فراموش نشدنی» آغاز کرد که در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. در سال بعد، آریا بعد از بازی در نقش «عمر» در سریال درام «قانون و نظم» به کانون توجه قرار گرفت. در فیلم مستند کوتاه با عنوان «لهجه»، آریا شاه‌قاسمی نیز نقش کمی داشت اما در. آن زمان مورد توجه چندانی قرار نگرفت.
وی با چاپ عکس یک دختر افغان در مجله انجمن نشنال جئوگرافیک به شهرت جهانی رسید؛ تصویری که عنوان «فراموش‌نشدنی‌ترین عکس» را به خود اختصاص داد و چهرهٔ دختر را تبدیل به مشهورترین عکس روی جلد در تمام انتشارات ماه ژوئن ۱۹۸۵ کرد. این عکس همچنین در بروشورها، پوسترها و تقویم‌های کمک‌های بین‌المللی مورد استفاده‌های مکرر قرار گرفت. هویت «دختر افغان» برای ۱۵ سال پنهان بود تا این‌که مک‌کری نام او یعنی «شربت‌گُل» را به همه معرفی کرد. این عکس تبدیل به جنجالی‌ترین تصویر شد و در اندازه‌های بزرگ و تعداد انبوه به چاپ رسید و نیز توانست مدال طلای مسابقه رابرت کاپا را به‌خاطر بهترین گزارش تصویری از آن خود کند.
در سال ۲۰۱۶، آلیسوم آندرس کارگردان آمریکایی، آلیس در شهرها را به عنوان یکی از فیلم‌های مورد علاقه خود که نقش چراغ راه برای او دارد معرفی کرد و نقش آلیس را به عنوان یکی از چندوجهی‌ترین شخصیت‌های کودک و یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های زن تا به امروز خواند. ای. وی. کلاب آلیس را «یک کودک کوچک اصیل» خواند و فیلم‌برداری فیلم را نیز «وصف‌نشدنی» خواند.
در ادیان مختلف، این آموزه‌های اعتقادی تلاش می‌کنند تا پاسخی برای درک معماهای هستی و آنچه درک نشدنی است (بی‌نهایت، مرگ) فراهم کنند.
محمدی در دور اولین مسابقه اش ماکسیمیلیان اوسنلینتر از اتریش را ۱۰‌ بر صفر شکست داد و در دور بعد جورج بوکور را با نتیجهٔ ۷ بر صفر از پیش رو برداشت. محمدی در مرحلهٔ بعد میهای ساوا از مولداوی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله نیز مصطفی کایا از ترکیه را با نتیجه ۱۷ بر ۱۰ شکست داد و به فینال صعود کرد. سیداحمد محمدی در فینال مقابل سوسلان رامونوف از روسیه قرار گرفت و مغلوب حملات بی‌وقفه و انرژی تمام نشدنی او شد.
از دهه ۱۹۶۰ میلادی به این سو، نهنگ‌های قاتل همواره یکی از جاذبه‌های جدانشدنی پارک‌های نمایشی پستانداران دریایی در سراسر جهان بوده‌اند و این به‌دلیل جثه، شکل منحصربه‌فرد و آسانی آموزششان بوده‌است. میان سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۷، تعداد ۵۵ نهنگ قاتل در ایسلند و ۱۹ نهنگ در ژاپن و ۳ نهنگ در آرژانتین از حیات وحش گرفته شدند. این آمار تعداد نهنگ‌های کشته شده در جریان به دام انداختن را شامل نمی‌شود. به دام انداختن نهنگ‌های زنده در دهه ۱۹۹۰ کاهش چشمگیری یافت و تا سال ۱۹۹۹، ۴۰٪ از چهل و هشت نهنگ قاتل در معرض نمایش در اسارت به دنیا آمده بودند. در سال ۲۰۱۰ میلادی، تعداد چهل و دو نهنگ قاتل در آمریکا و اروپا و ژاپن در معرض نمایش بودند.
از فضای شهری، سالن‌های بار با خوراکی‌های خوش طعم و تفریحات گوناگون می‌توان لذت برد و حس خوبی را منتقل می‌کند. سالن‌ها شامل بار پیانو، بار جاز و بار ورزشی، همراه با بازی‌های ویدئویی و پرده‌های نمایش به صورت زنده است. وجود رستوران‌های مختلف نیز تجربه ای فراموش نشدنی رقم می‌زند.