نجوا

نجوا

معنی کلمه نجوا در لغت نامه دهخدا

نجوا. [ ن َج ْ ] ( ع اِ ) سرگوشی. زیرگوشی. راز. ( ناظم الاطباء ). نجوی. رجوع به نجوی شود.

معنی کلمه نجوا در فرهنگ معین

(نَ ) [ ع . نجوی ] (اِ. ) آهسته حرف زدن ، پچ پچ کردن .

معنی کلمه نجوا در فرهنگ عمید

۱. سخن آهسته، زمزمه.
۲. (اسم مصدر ) آهسته حرف زدن دو تن با یکدیگر، درگوشی.

معنی کلمه نجوا در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - سرگوشی زیرگوشی .۲ - نهفتن آفات ازاطلاع غیر.

معنی کلمه نجوا در فرهنگ اسم ها

اسم: نجوا (دختر) (فارسی، عربی) (تلفظ: najvā) (فارسی: نَجوا) (انگلیسی: najva)
معنی: سخن آهسته، صحبت کردن با صدای آرام، صحبت کردن با یکدیگر معمولاً با صدای آهسته به قصد این که کسی آن را نشنود

معنی کلمه نجوا در دانشنامه عمومی

نجوا (آلبوم ویکس ال آر). نجوا دومین آلبوم گروه ویکس ال آر، که زیرگروه ویکس می باشد تلقی می شود که در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۷ از طریق کمپانی جلی فیش منتشر شد.
در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۷ کمپانی جلی فیش اعلام کرد که ویکس ال آر در ماه آگوست آلبومی منتشر خواهد کرد. در ۱۴ آگوست، ویکس ال آر اعلام کرد که دومین مینی آلبوم آن ها با عنوان نجوا در تاریخ ۲۸ آگوست منتشر خواهد شد. این آلبوم شامل پنج آهنگ می شود که همهٔ آن ها توسط لئو یا راوی نوشته و ساخته شده است. در ۲۲ آگوست ویکس ال آر خلاصه ای از تمام آهنگ ها منتشر کرد و در ۲۵ آگوست، تیزری از موزیک ویدیوی آن ها منتشر شد.
ویکس ال آر تبلیغ خود را از وی لایو در روز انتشار آلبوم شروع کرد و آن را با حضور در برنامه های متفاوت ادامه داد.
※ آهنگ پررنگ شده، آهنگ اصلی آلبوم می باشد.

معنی کلمه نجوا در ویکی واژه

نجوی
آهسته حرف زدن، پچ پچ کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه نجوا

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا فِیهِمْ مُنْذِرِینَ» رسلا و انبیاء، «فَانْظُرْ کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُنْذَرِینَ» الکافرین، ای کان عاقبتهم العذاب، «إِلَّا عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ» الموحّدین نجوا من العذاب.
در سال ۲۰۲۳ در راو قبل از رویال رامبل برگشت و ال ای نایت وارد شد و برای آندرتیکر کری خوانی کرد. بری وایت نیز وارد شد و آندرتیکر ال ای نایت رو به وایت داد تا با فینیشرش از او استقبال کند. در انتها در گوش وایت کلماتی را نجوا کرد که هرگز معلوم نشد چه گفت.
فَأُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ الّذین فازوا بالنّعیم و نجوا من العذاب الالیم، ذکر نفسه فوحّد ثمّ قال: اولئک فجمع لانّ من یأتی للواحد و الجماعة.
ز بهر یکدو سه من می که آنجوان خوردست بر اسب کینش سواری نمیرسد چندین
«فَکَذَّبُوهُ فَإِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ» فی النّار «إِلَّا عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ» من قومه فانهم نجوا من العذاب «وَ تَرَکْنا عَلَیْهِ فِی الْآخِرِینَ».
ز آهوی چشم آنجوان این پیر زار ناتوان مجنون صفت شد در جهان سرگشته و آواره هم
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به جان‌سخت ۳، قطار هوایی، مرد یخین می‌آید، سرپیکو، زانادو، کارت سبز، ساینفلد، اتاق حیوانات، نجواگر اسب، آدری رز، تفنگ جدید من، باشگاه گورستان و پی اشاره کرد.
انت ذو رحمة و ذو فضل فادر اسمع لنجوائی
معلوم نشد که بر آن پیروآنجوان گردون کارساز چسان کرد در جهان؟
او همچنین در فیلم نجواگر اسب بازی کرده است.
و این جاهلان در قرآن همی بینند که می گوید، «و من تزکی فانما یتزکی لنفسه و من جاهد فانما یجاهد لنفسه و من عمل صالحا فلنفسه» این مدیر جاهلی است به شریعت که می پندارد که معنی شریعت آن است که کار برای خدا می باید کرد نه برای خویش و این همچنان است که بیمار پرهیز نکند و گوید، «طبیب را از آنچه که فرمان وی برم یا نبرم» این سخن راست است، ولکن وی هلاک شود، نه از سبب حاجت طبیب، ولکن از آن که راه هلاک وی پرهیز ناکردن است و طبیب وی را دلالت کرده و راه نموده و دلال را از آن چه زیان که وی هلاک شود؟ و چنان که بیماری تن سبب هلاک این جهان است، بیماری دل سبب شقاوت آن جهان است و چنانکه دارو و پرهیز سبب سلامت تن است، طاعت و معرفت و پرهیز معصیت نیز سبب سلامت دل است، «و لا ینجوا الا من اتی الله بقلب سلیم».
وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ای الباقون فی النّعیم المقیم، ادرکوا ما طلبوا، و نجوا من شرّ ما منه هربوا.
لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ لعلّ حرف ترجّ و طمع، معناه «اعبدوا الّذی خلقکم علی حالة الرّجاء و الخوف» میگوید خداوند خود را پرستید و بوی امید میدارید و از عقوبت وی می‌ترسید چنانک موسی و هارون را گفت فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشی‌ فرعون را سخن نرم گوئید و بکنیت خوانید و امید میدارید و طمع کنید بایمان وی، و ما خود دانا ایم بکار فرعون و سرانجام وی که چون خواهد بود. و گفته‌اند لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ یعنی لکی تکونوا متّقین فتنجوا من العذاب مرا پرستید تا متّقیان شوید و آن گه از عذاب من پرهیزید. ابن عباس گفت لعلّ در همه قرآن بمعنی لکی است. الّا در سورة الشعراء. و ذلک فی قوله تعالی وَ تَتَّخِذُونَ مَصانِعَ لَعَلَّکُمْ تَخْلُدُونَ ای کانّکم تخلدون. و لعلّ در لغت عرب سه معنی را گویند: بمعنی استفهام چنانک گویی لعلّک خارج، و بمعنی تمنّی چنانک گویی لعلّ اللَّه ان یرزقنی، و بمعنی شک چنانک کسی خبر کند تو گویی لعلّ ذلک، ای اظنّ ذلک.
سید ابوالقاسم انجوی شیرازی ‏ (۱۳۰۰ شیراز – ۲۵ شهریور ۱۳۷۲ تهران) معروف به نجوا از پژوهشگران ادبی ایران بود.
سجاد افشاریان مدیریت هنری گروه موسیقی بمرانی را نیز برعهده دارد. بازی در مجموعه تلویزیونی نجوا که یکی از نقش‌های اصلی را در آن دارد از جمله بازی‌های او در سریال بود.
به قدرت رسیدن او حاصل نخستین انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، پس از کودتاهای متوالی در کشور اتحاد قمر بود. او همچنین نخستین رئیس کشور کومور است که از انجوان می‌آید، جزیره‌ای که در سال ۲۰۰۱ درخواست خود برای جدا شدن از اتحاد قمر را کنار گذاشت.