نجات دهنده

نجات دهنده

معنی کلمه نجات دهنده در دانشنامه عمومی

نجات دهنده (فیلم ۲۰۱۴). نجات دهنده یا ناجی ( به انگلیسی: Redeemer ) یک فیلم انتقام جویانه و رزمی محصول سال ۲۰۱۴ سینمای شیلی به کارگردانی ارنستو دیاز اسپینوزا با بازی مارکو زارور و نوآ سیگان است. زارور نقش یک قاتل سابق را بازی می کند که از طریق کشتن باندهای مواد مخدر که زمانی به آن ها خدمت می کرد، به دنبال رستگاری است. این فیلم اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۴ در جشنواره فانتستیک به نمایش درآمد.
آدمکش سابق یک کارتل مواد مخدر برای جبران گناهان خود، تبدیل به یک قهرمان می شود…
فیلمبرداری در ۲۴ مارس ۲۰۱۴ در شیلی آغاز شد و در اواسط ماه مه به پایان رسید.

جملاتی از کاربرد کلمه نجات دهنده

مسیح کسی است که به اعتقاد یهودیان ظهور خواهد کرد و نجات دهنده آن‌ها خواهد بود. طبق پیش‌بینی انجیل عهد عتیق وقتی مسیح بیاید به همهٔ رنج‌ها و بیماری‌ها پایان می‌دهد و دیگر هیچ ملتی علیه ملتِ دیگر شمشیر نخواهد کشید و دیگر کسی فنون جنگی نخواهد آموخت. او خدای بنی‌اسرائیل را در سراسر جهان معرفی می‌کند به‌طوریکه همهٔ دنیا از نظر خداشناسی یکی می‌شود. براساس عهد عتیق، مسیح در سرزمین اسرائیل و در زمانی ظهور می‌کند که اکثر ساکنان این سرزمین، یهودی هستند. مسیح موعود باید از فرزندان داود پادشاه باشد. بعد از موسی افراد زیادی ادعای مسیح بودن کردند.
پس از انتشار آلبوم بایبل آف لاو در اوایل سال ۲۰۱۸، او به مصاحبه‌کنندهٔ تی‌وی وان گفت که در اکثر آثارش «همیشه به نجات دهنده[اش] عیسی مسیح اشاره کرده» و اینکه به «یک مسیحی دوباره متولدشده» تبدیل شده‌است.