فوق العاده

معنی کلمه فوق العاده در فرهنگ معین

(فَ قُ لْ دِ ) [ ع . ] ۱ - (ق مر. ) غیرمعمول ، غیرعادی . ۲ - (اِمر. ) پولی که علاوه بر حقوق به کسی داده شود.

معنی کلمه فوق العاده در فرهنگ عمید

۱. فوق عادت، خارج از عادت.
۲. بیش از حد معمول.
۳. (اسم ) پولی که علاوه بر حقوق به کارمند پرداخت می شود.

معنی کلمه فوق العاده در فرهنگ فارسی

۱- خارج از عادت غیر از آنچه که معمول است ۲- ( اسم ) روزنامه ای که علاوه بر وقت معین خود در وقت دیگر منتشر شود برای انتشار خبری یا اعلامیه مهم . ۳ - وجهی که اضافه برحقوق اصلی بکارمند پردازند از جهت اضافه کار و غیره فوق العاده فنی . توضیح این ترکیب در عربی نیامده و فصیح نیست ( عادت اسم معنی است و قوف و تحت ندارد ) ولی در فارسی بسیار مستعمل است .

معنی کلمه فوق العاده در ویکی واژه

straordinario
غیرمعمول، غیرعادی.
پولی که علاوه بر حقوق به کسی داده شود.

جملاتی از کاربرد کلمه فوق العاده

الوی مانند آلبوم های پیشین، ترکیب فوق العاده ای از مفهوم و موسیقی با کیفیت را ارائه داده است.
او به همراه ببر سفید خود حمله می کند و سرعت فوق العاده ای دارد...
قرار گرفتن در مسیر جاده منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان و داخل حریم شهری تبریز بودن از ویژگی های فوق العاده این منطقه صنعتی می باشد
حداکثر تنشی را که قطعه‌ای از ماده معین بتواند به ازای آن تعداد دور فوق العاده زیادی را بدون اینکه بشکند تحمل کند، استحکام خستگی یا حد خستگی یا حد تحمل نامند.
بهترین میانگین گلزنی بین بازیکنانی ۵۰ گل یا بیشتر به ثمر رسانده اند، در اختیار ابراهیم توره با ۰.۶۲ گل در هر بازی، است. او همچنین تنها بازیکنی است که میانگین بالای ۰.۵ گل در هر بازی را دارد، او تنها بازیکن زیر ۱۰۰ بازی در این لیست است‌، که آمار فوق العاده ای برای او محسوب می شود.
یکی از معتبرترین شرکت‌های تبلیغاتی که خدمات ارسال پیامک انبوه را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه میدهد شرکت باتاب جم پارسا است. برای درخواست ارسال پیام انبوه و یا خرید پنل پیامکی می‌توانید از طریق گوگل شرکت "باتاب جم پارسا" را جستجو کنید و اقدام به خرید پنل پیامکی با نازلترین قیمت و ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه هدفمند با تعرفه‌ فوق العاده کنید.
در ژانویه ۲۰۱۴، ناتی امریکا شروع به تصویربرداری با وضوح فوق العاده بالا کرد.
نیز، فئودور داستایفسکی شخصیت بازرس پورفیری پتروویچ در جنایت و مکافات را تحت تأثیر دوپن خلق کرده و پو را «نویسنده ای فوق العاده با استعداد» نامیده‌است.
عنوان ادبیات کمتر به استدلال مندویل به خصوصیات ادبی کتاب او توجه شده‌است. کای این کتاب را «دارای چنین لیاقت ادبی فوق العادهای» خواند اما تفسیر خود را بر پیامدهای آن در فلسفه اخلاق، اقتصاد و فایده گرایی متمرکز کرد. هری ال جونز در سال ۱۹۶۰ نوشت که افسانه «اثری است که از نظر ادبی، شایستگی کمی یا هیچ ارزشی ندارد؛ یک شعر ضعیف، خالص و ساده است و جای هیچ بحثی در مورد آن جنبه‌های فرم که می‌توان هنر را به عنوان هنر طبقه‌بندی کرد، ندارد».
آبشار نشترود واقع در ضلع شمالغرب روستای نشترود با ارتفاعی در حدود ۱۱۰ متر، یکی از بلندترین و جذاب ترین آبشارهای شناخته شده در ایران به‌شمار می‌رود.علاقه مندان زیادی در فصول بهار و تابستان برای مشاهده این آبشار فوق العاده به روستای نشترود سفر می کنند.