نترس
معنی کلمه نترس در لغت نامه دهخدا

نترس

معنی کلمه نترس در لغت نامه دهخدا

نترس. [ ن َ ت َ ] ( نف ) که نمی ترسد. گستاخ. دلیر. متهور. جسور. بی پروا.
- سر نترس داشتن ؛ بی باک و بی پروا بودن. در تهور و جسارت افراط کردن. به غایت گستاخ و خیره سر بودن.

معنی کلمه نترس در فرهنگ عمید

بی ترس، بی باک، پردل، دلیر، دلاور.

معنی کلمه نترس در فرهنگ فارسی

( صفت ) آنکه نمی ترسددلیرمتهور.یاسر نترس داشتن .بی باک وجسوربودن .

معنی کلمه نترس در دانشنامه عمومی

نترس ( به انگلیسی: Fearless ) نام تک آهنگی از گروه پراگرسیو راک پینک فلوید می باشد و در سال ۱۹۷۱ در آلبوم فضولی منتشر شد.
دیوید گیلمور و راجر واترز این آهنگ را نوشته اند. در این آهنگ راجر واترز به نواختن گیتار آکوستیک هم می پردازد، در حالی که ساز اصلی او گیتار بیس است. در این آهنگ از شعار هواداران لیورپول هم در آهنگ استفاده شده است.
• راجر واترز - گیتار آکوستیک
• نیک میسن - درام
• رچارد رایت رایت - پیانو
• دیوید گیلمور - گیتار و خواننده
همراه با
• هواداران لیورپول - شعار "You'll Never Walk Alone"
نترس (فیلم ۲۰۱۴). نترس ( به هندی: Anjaan ) یا مرد نترس فیلمی محصول سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی ان. لینگوسامی است. در این فیلم بازیگرانی همچون سوریا، سامانتا روت پرابو، ویدیوت جاموال، مانوج باجپایی، دالیپ تاهیل، چتان هانسراج، چیترانگادا سینگ، مریم زکریا ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه نترس در ویکی واژه

spericolato

جملاتی از کاربرد کلمه نترس

خانواده مونترس در اواخر مارس ۲۰۲۳در بیانیه‌ای گفتند که مونترس اخیراً به سرطان مبتلا شده است و در مرکز جامع سرطان در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل تحت درمان قرار گرفته است. او در ۱۷دسامبر ۲۰۲۳ در سن ۵۲ سالگی درگذشت.
اشپری‌والد در نواحی اشپری-نایسه، دامه-اشپریوالد -اشپری‌والد و اوبرشپریوالد-لاوزیتس واقع شده‌ است. اشپری‌والد به دو بخش جنوبی و بزرگ‌تر اوبراسپریوالد و شمالی، آنترسپیوالد کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. بین دو قسمت چشم‌انداز، اشپری در فاصله کوتاهی در شهر لوبن متحد می‌شود.
می‌نترسم من ز مرگ خویشتن لیک ترسم از جفای خویش من
نگر تا نبینید بگریختن نگر تا نترسید ز آویختن
گفت: «حقیقت ِ توکّل آن است که به غیر ِ خدای -عز و جل- اومید ندارد و از غیر ِ او نترسد»
صداپیشگی آساج ونترس توسط گری دلیسل در مینی سریال جنگ‌های کلون در سال ۲۰۰۳ انجام شده‌است و همچنین نیکا فاترمن در انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون در سال ۲۰۰۸ و مجموعه تلویزیونی بعدی آن(جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون) و بیشتر بازی‌های ویدیویی و سایر انیمیشن‌های او را برعهده داشته‌است.
این آلبوم موفق به برنده شدن جایزه گرمی بهترین آلبوم رپ سال و بهترین اجرای رپ برای تک آهنگ نترس هم شد ولی بر خلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست جایزه آلبوم سال را بگیرد. که این حقیقت به دلیل این که امینم بیشترین تعداد نامزدی را قبل از اهدای جوایز داشت و فقط موفق به بردن ۲ جایزه در قسمت‌های اختصاصی هیپ هاپ از ۸ نامزدی خود شد جنجال‌های زیادی را برانگیخت که حتی یکی از نویسندگان نیویورک تایمز از سو استفاده گرمی از محبوبیت امینم برای جلب تماشاگر نوشت.
در آوریل ۲۰۲۰، اینترسپت گزارش داد که پرینس خدمات خود را به عنوان یک پیمان‌کار فرعی برای فعالیت‌های گروه واگنر روس در موزامبیک و لیبی پیشنهاد کرده‌است. او در این قرارداد قصد داشت با ارائه سکوهای بازرسی هوایی و نیروی زمینی کمک می‌کند. تحقیقات در مورد مجله رولینگ استون و نیویورک‌تایمز، براساس گزارش سازمان ملل متحد که از آن زمان به بعد تعدادی از روابط بین پرینس و خلیفه حفتر را در سال ۲۰۱۹ به منظور سرنگون کردن دولت تحت حمایت سازمان ملل در لیبی آشکار کرده‌است.
در مارس ۲۰۱۷، اسموک‌پورپ یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با آلامو رکوردز (در حال حاضر بخشی از سونی میوزیک) و اینترسکوپ رکوردز امضا کرد. همچنین، او اولین میکس‌تپ تجاری خود را در ۹ مارس ۲۰۱۷ در توییتر اعلام کرد. چند روز بعد در ۱۴ مارس ۲۰۱۷ اعلام کرد که میکس‌تپ "ستاره مُرده" نام خواهد داشت.
گفت: آنکه از خدای نترسد و جز به خدای امید ندارد.
سیم دارد ترا چنان مشغول که نترسی تو از خدا و رسول
با رقیبان تند خوی بگوی که ز کشتن مرا نترسانند
چو دشمن به دیوار گیرد پناه ز پیکار و کینش نترسد سپاه
آن کیست که از خدا نترسد؟ وز شست ید قضا نترسد
ترا دل در دو خر بینم نهاده نترسی کز دو خر مانی پیاده
کیفیت گزارش مقاله مورد انتقاد قرار گرفته است. به گزارش اینترسپت، مصاحبه شوارتس با رسانه‌های اسرائیلی نشان داد که «مأموریت نیویورک تایمز تقویت یک روایت از پیش تعیین شده بود».
نگردی از جود سیر بدین سخا ابر نیست نترسی از اژدها بدین ‌جگر بَبْر نیست
۸-از آزادی نترسید و به مردم مسلمان اعتماد کنید.
انچنترس جادوگری قدرتمند است که دارای توانایی بکارگیری انرژی جادویی با اثرات گوناگونی است. یکی از جنبه‌های منحصر به فرد قدرت او، میزان حساسیتش به سحر و جادو است. او قادر به ارتباط با ضمیر ناخودآگاه دیگر شخصیت شرور دنیای دی‌سی، اکلیپسو است که بوسیلهٔ این توانایی می‌تواند افکار اکلیپسو را به سایر افراد گروه انتقال دهد. انچنترس حتی قادر به دسترسی از فواصل بسیار دور به قدرت جادویی فردی دیگر است، به‌طور مثال او با هدایت قدرت تقریباً تمامی موجودات جادویی بر روی کرهٔ زمین از طریق خود به کاپیتان مارول در حین نبرد با اکلیپسو کمک نمود. او به راحتی قادر به پرواز و راه رفتن از میان دیوارها است. او همچنین دارای درجه‌ای از قدرت ابرانسانی، مقاومت در برابر آسیب و واکنش‌های سریع فراتر از یک انسان عادی است.
دل ری در بالاایالت نیویورک پرورش یافت و در سال ۲۰۰۵ به شهر نیویورک بازگشت تا کار موسیقایی را آغاز کند. در پی پروژه‌های متعددی شامل نخستین آلبوم استودیویی هم‌نام خود، دل ری با پخش نخستین تک‌آهنگ خود، «بازی‌های ویدئویی»، در سال ۲۰۱۱ به موفقیت رسید. او سپس همان سال قراردادی با اینترسکوپ رکوردز و پالیدور رکوردز بست. زاده‌شده برای مردن (۲۰۱۲) نخستین آلبوم او بود که زیر نظر ناشری شاخص منتشر شد و تک‌آهنگ موفق «اندوه تابستانی» را به همراه داشت. این نخستین آلبوم از شش آلبوم شمارهٔ یک او در جدول فروش بریتانیا بود. آلبوم بعدی، خشونت افراطی (۲۰۱۴)، مقداری بیشتری گیتارمحور بود و به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ آمریکا رسید.