نبراس

معنی کلمه نبراس در لغت نامه دهخدا

نبراس. [ ن ِ ] ( ع اِ ) چراغ. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ). مصباح. ( ناظم الاطباء ) ( اقرب الموارد ) ( معجم متن اللغة ). ج ، نباریس. || سرنیزه. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ). سنان. ( از اقرب الموارد ). سنان عریض. ( از معجم متن اللغة ). || شیر. ( اقرب الموارد ) ( معجم متن اللغة ). اسد. شیر بیشه. || ( ص ) جری جسور. دلیر. بی باک. ( اقرب الموارد ).

معنی کلمه نبراس در فرهنگ معین

(نِ ) [ ع . ] (اِ. ) ۱ - چراغ ، مصباح . ۲ - سر نیزه ، سنان . ۳ - شیر، اسد. ۴ - دلیر، بی باک .

معنی کلمه نبراس در فرهنگ عمید

۱. چراغ، مصباح.
۲. سرنیزه.

معنی کلمه نبراس در فرهنگ فارسی

چراغ، مصباح، سرنیزه، نباریس جمع
( اسم ) ۱ - چراغ مصباح .۲ - سرنیزه سنان ۳ - شیراسد.۴ - دلیربی باک .

معنی کلمه نبراس در فرهنگ اسم ها

اسم: نبراس (دختر) (عربی) (تلفظ: nebrās) (فارسی: نِبراس) (انگلیسی: nebras)
معنی: چراغ، مصباح، سرنیزه

معنی کلمه نبراس در ویکی واژه

چراغ، مصباح.
سر نیزه، سنان.
شیر، اسد.
دلیر، بی باک.

جملاتی از کاربرد کلمه نبراس

هرساله یادبود لینکلن میزبان هزاران بازید کننده است. ناو هواپیما بر آبراهام لینکلن، اسکناس پنج دلاری آمریکا، پنی، پایتخت ایالت نبراسکا و ۱۹ شهرستان دیگر به یاد او نامگذاری شده‌است. مجسمه لینکلن در بیش از ۴ کشور دیگر یافت می‌شود و در ایران نیز کتابخانه آبراهام لینکلن به یاد او نامگذاری شده‌است.
اگرچه بسیاری از جنبه‌های داستان زندگی هابارد مورد مناقشه است، در مورد طرح کلی آن توافق نظر وجود دارد: در تیلدن، نبراسکا به دنیا آمد. بیشتر کودکی اش را در هلنا، مونتانا گذراند. در دهه ۱۹۲۰ بعد از اینکه پدرش که افسر نیروی دریایی بود به پایگاه دریایی آمریکا در گوام فرستاده شد به آسیا و جنوب اقیانوس آرام مسافرت کرد. دراوایل دهه ۱۹۳۰، قبل از فارغ‌التحصیلی و شروع کارش به عنوان نویسنده پرکار داستان‌های عامه پسند، در دانشگاه جورج واشینگتن واقع در واشینگتن دی سی شرکت کرد.
او از سال ۱۹۹۲ در دانشگاه نبراسکا-لینکلن و از سال ۱۹۹۷ در دانشگاه میشیگان و از سال ۱۹۹۹ در دانشگاه تورورگاتا رم به عنوان استاد مشغول تدریس بود.
اشک ریزان نعش بر دوش بنات از سوک مهر جمله بر سرها پرند عنبراسا افکنند
سخنرانی لینکون در مخالفت با قانون در ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ در شهرستان پئوریای ایلینوی بود که او را نسبت به دیگر سخنوران آن زمان متمایز و برجسته ساخت. او در سخنرانیش – که بخشی از منظرهٔ وی با داگلاس بود – در مورد قانون کانساس نبراسکا چنین نظر داد.
یک دادگاه فدرال آمریکا، مستقر در نبراسکا، رأی داد که هیولای اسپاگتی پرنده یک دین نقیضه است، نه یک دین واقعی، در نتیجه طبق رأی این دادگاه پاستافاریان نمی‌تواند ذیل «قانون تملک و افراد سازمان‌دهی شده مذهبی» قرار گیرد.
الیزبت لاینفلنر (زادهٔ ۱۴ اکتبر ۱۹۳۸) یک استاد زبان‌شناسی در دانشگاه وین و عضو گروه زبان‌شناسی وین بود. او در سال ۱۹۶۷ به ایالات متحده مهاجرت کرد و در کالج دوان که در کرت نبراسکا قرار داشت، تحصیل کرد و سپس به دانشگاه نبراسکا-لینکلن رفت و در آنجا مشغول تدریس شد. او به دلیل کمک‌های قابل توجه‌ش به زبان‌شناسی و فلسفه شناخته می‌شود. او نشان افتخار بزرگ اتریش را برای خدماتی که به استان نیدراسترایش در زمینه علم و هنر ارائه داد، دریافت کرد. او یکی از بنیانگذاران انجمن‌های لودویگ ویتگنشتاین اتریش و سمپوزیوم بین‌المللی ویتگنشتاین است.
وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه نبراسکا در لینکلن بود.
پین در اوماها در ایالت نبراسکا به‌دنیا آمد. مادرش پگی و پدرش جورج پاین، رستوران‌دار بود. پدربزرگ یونانی‌اش نام فامیل پِین را از تغییر و انگلیسی‌سازی پاپادوپلوس، ایجاد کرد. الکساندر کوچک‌ترین پسر از میان سه پسر خانواده بود و در همان محله‌ای که وارن بافت میلیاردر معروف زندگی می‌کرد، کودکی‌اش را گذراند.