نامحدود
معنی کلمه نامحدود در لغت نامه دهخدا

نامحدود

معنی کلمه نامحدود در لغت نامه دهخدا

نامحدود. [ م َ ] ( ص مرکب ) بی حد. بی پایان. ( از آنندراج ). بی حد. بی نهایت. بی انجام. بی پایان. ناجزانجام. ( از ناظم الاطباء ). بی کران :
عرصه مملکت غور چه نامحدود است
که در آن عرصه چنان لشکر نامعدود است.انوری.|| نامحصور. تحدیدناشده. که حد و حصار آن معلوم و مشخص نشده است.که بی حد و حصار است. || بیشمار. ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ). نامعین. ( ناظم الاطباء ). بی اندازه.بی حصر و شمار. غیرقابل حصر و شمار : لشکراسلام با غنایم نامحدود... به غزنه آمدند. ( ترجمه تاریخ یمینی ص 353 ).

معنی کلمه نامحدود در فرهنگ معین

(مَ ) [ فا - ع . ] (ص . ) ۱ - بی اندازه ، بی شمار. ۲ - بی پایان ، بی حد.

معنی کلمه نامحدود در فرهنگ عمید

بی حد، بی پایان.

معنی کلمه نامحدود در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - بی حد بی پایان : عرصه مملکت غورچه نامحدود است که دران عرصه چنان لشکرنامعدود است . ( انوری لغ. ) ۲ - آنچه که حدود آن معین نشده نامحصور. ۳ - بی اندازهبی شمار:[لشکراسلام باغنایم نامحدود...به غزنه آمدند ]

معنی کلمه نامحدود در دانشنامه عمومی

نامحدود (آلبوم لابیرینت). هیچ محدودیتی نیست ( به انگلیسی: No Limits ) نخستین آلبوم استودیویی گروه پاور متال ایتالیایی لابیرنت است که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. این آلبوم همچنین تنها آلبوم استودیویی گروه به خوانندگی فابیو لیونه پیش از جدایی او از لابیرنت است.
آلبوم هیچ محدودیتی نیست دارای ۱۱ قطعه است که کار آهنگسازی آنها توسط فابیو لیونه ( توردیلیونه ) ، اولاف تورسن ( مانیانی ) ، فرانک اندیور ( روبولوتا ) و کن تیلور ( کونتینی ) انجام شده و لیونه ترانه های تمامی قطعات آن را نیز سروده است به جز ترک شمارهٔ ۱ که تورسن نیز با او همکاری داشته، ترک شمارهٔ ۳ که ترانه سراییش را تورسن به تنهایی انجام داده و ترک شمارهٔ ۵ که کاری بی کلام است. همچنین دو ترک اضافه در نسخهٔ دیجی پک این آلبوم، نسخهٔ ویژهٔ ژاپن و بازنشر آلبوم در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ به عنوان ترک های هدیه گنجانده شده بود. ترانه سرایی ترک دوازدهم را فابیو لیونه و ترک سیزدهم را اولاف تورسن انجام داده اند. فهرست کامل ۱۳ قطعهٔ این آلبوم به شرح زیر است:
• جو تری ( فابیو لیونه ) - خواننده
• اولاف تورسن - گیتار
• اندرس رین - گیتار
• کن تیلور - کیبورد
• کریس بریز - گیتار بیس
• فرانک اندیور - درام و کیبرد
نامحدود (ترانه جنیفر لوپز). «نامحدود» ( به انگلیسی: Limitless ) ترانه ای ضبط شده توسط خواننده آمریکایی جنیفر لوپز برای موسیقی متن فیلم کمدی رمانتیک نقش دوم ( ۲۰۱۸ ) است. این ترانه در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان تک آهنگ منتشر شد. ویدئو ترانه در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ در یوتیوب منتشر شد.
نامحدود (فیلم). نامحدود ( به انگلیسی: Limitless ) نام فیلمی آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۱، به کارگردانی نیل برگر می باشد.
«ادی مورا» نویسندهٔ ناموفقی است که «لیندی» ، دوست دخترش، به تازگی او را به دلیل اینکه آدم بدرد نخوری است ترک کرده. ادی خود را در تمام امور زندگی شکست خورده می پندارد و امید به بهتر شدن اوضاع ندارد اما به طور اتفاقی به دارویی دست پیدا می کند که او را قادر می سازد از ۱۰۰٪ توانایی های مغز خود استفاده کند؛ ادی به تدریج پی می برد که با استفاده از این قدرت می تواند دست به کارهای بزرگتری بزند و نویسندگی را رها می کند.
مجموعه تلویزیونی ۲۲ قسمتی با همین نام { نامحدود ( مجموعه تلویزیونی ) } در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد که به نحوی ادامه و دنباله ای برای این فیلم می باشد.
نامحدود (مجموعه تلویزیونی). نامحدود ( به انگلیسی: Limitless ) یک سریال تلویزیونی آمریکایی در ژانر جنایی است و از بازیگرانی نظیر جیک مک دورمن و بریان فینچ بهره می برد. این سریال برپایه فیلمی با همین نام است. داستان سریال روایتگر مردی است که می تواند از تمامی قابلیت های مغزش استفاده کند .
معنی کلمه نامحدود در فرهنگ معین
معنی کلمه نامحدود در فرهنگ عمید

معنی کلمه نامحدود در ویکی واژه

بی اندازه، بی شمار.
بی پایان، بی حد.

جملاتی از کاربرد کلمه نامحدود

سواد دل ما را با شمع نور معرفت آشنایی داد و در اطباق احداق ما بکمال قدرت روشنایی نهاد، خاتم انبیاء و سید اصفیاء را دلیل راه و شفیع گناه ما کرد تا شرع شریعت ما نمود و زنگ ضلالت از آئینه طبیعت ما بزدود، و درود و تحیت نامحدود بر وی و اصحاب وی باد و رضوان و مغفرت بر احباب وی، بمنه و جوده.
تا بود محدود با این قدر و رفعت آسمان برخلاف آسمان قدر تو نامحدود باد
در سال ۱۳۹۴، یوشیمیتسو از عنوان خود به نفع پسر خردسالش صرف نظر کرد و یوشیموچی به‌طور رسمی در دفتر او به عنوان «شوگون» تأیید شد. علیرغم هرگونه ظاهری بازنشستگی «شوگون» پیر هیچ‌یک از قدرت‌های خود را رها نکرد و یوشیمیتسو تا زمان مرگش به حفظ اقتدار بر شوگون‌سالاری ادامه داد. یوشیموچی تنها پس از مرگ پدرش در سال ۱۴۰۸ قدرت نامحدودی را به عنوان «شوگون» اعمال کرد.
چگونه منت الحق عظیم بی پایان چگونه منت حق بزرگ و نامحدود
ای بدخول آبی موجود شده و ای بخروج بادی معدوم گشته، این چه باد ریاست است و آتش سیاست، که نه بر غرفات سقف گیتی تخته وقف تست و نه بر شرفات ایوان عالم ارقام نام تو، باش تا اجل معهود دامن امل نامحدود بگیرد و چراغ حیات بوزش باد ممات بمیرد.
در واقع واژهٔ اقتصاد در دنیای امروز معانی متعددی دارد که بیان کننده رویکردهای متفاوت در بیان محتوای اصلی اقتصاد است. و در یک تعریف کامل اقتصاد، علم تخصیص بهینهٔ منابع محدود به خواسته‌های نامحدود است.
پیش‌بینی آتش گرفتن ساختمان رایشس‌تاگ در سال ۱۹۳۳ که باعث شد هیتلر به قدرت نامحدود برسد، مهم‌ترین پیش گویی هانوسن به حساب می‌آید. او پس از مدت کوتاهی از این پیش گویی ترور شد. هانوسن در ۲۵ مارس ۱۹۳۳، احتمالاً توسط گروهی از افراد اس آ به قتل رسید و به سرعت در حومه شهر برلین، نزدیکی اشتانس دورف به خاک سپرده شد. او رقیب یوزف گوبلس و هرمان گورینگ در جلب نظر هیتلر به حساب می‌آمد و این قضیه می‌تواند عامل کشته شدن او باشد. ادعاهای اثبات نشده‌ای مبنی بر دخالت او در آتش‌سوزی ساختمان رایشستاگ وجود دارد، که او مارینوس فان در لوبه، کسی که آتش‌سوزی را به راه انداخت، را برای انجام آتش‌سوزی هیپنوتیزم کرده بوده‌است.
عقد زلفت گرفتم از سر دست چند گیرم حساب نامحدود
ولتاژی که مولد برای آن طراحی شده‌است، به شار، سرعت چرخش و ساختمان مکانیکی ماشین بستگی دارد. به ازای اندازهٔ بدنه و سرعت معین، هرچه ولتاژ بیشتر باشد، شار لازم در ماشین بیشتر خواهد بود. اما شار را نمی‌توان به‌طور نامحدود زیاد کرد، زیرا همیشه یک جریان ماکزیمم مجاز جریان میدان وجود دارد.
عقل را نیست قدرتی بر عشق عقل محدود و عشق نامحدود
بزم غیب مکنون را اوست شاهد مشهود ذات حق بی چون را اوست فیض نامحدود
و گفتار توحید را و ظاهر آنرا و باطن آنرا سه وصفست: اول گواهی دادن الّه تعالی را بیگانگی در ذات، و پاکی از جفت و فرزند و انباز و یار، سسبحانه و تعالی! و دیگر گواهی دادن اللّه را بیکتایی در صفتها که در آن بی‌شبه است، و آن ویرا صفت است نامعقول، کیف آن نامفهوم و ما محاط و نامحدود و دور از اوهام، و در آن نام نه مشارک و نه مشابه، سبحانه و تعالی! سیم گواهی دادن است اللّه را بیکتایی بنامها حقیقی ازلی، که نامها ویرا حقیقتست و دیگر آنرا عاریتی. آفریدهٔ ویرا هم نام هست؛ آنچه نام ویست آن نام ویرا حیقتست قدیم ازلی و سزای وی، و آنچه نامهای خلقانست آفریده است محدث بسزای ایشان. اللّه و رحمن نامهای ویست که بدان نامها کسی دیگر را نخوانند.
عقل مطلق زیر دست جهل نامحدود گشت نفس ملهم دستگیر لشکر اماره شد
اسماعیل عبدی در اعتراض به حکم خود، هم‌زمان با هفته معلم با جعفر عظیم‌زاده دست به اعتصاب غذای نامحدود در بند هشت زندان اوین زد و با تشکیل ستادهای حمایتی گسترده معلمان و حمایت فعالان مدنی پس از ۱۶ روز با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه تجدید نظر در دو مرحله برگزار گردید و ۶ سال حکم زندان وی تأیید شد.
ندارد مدح اوحدی ندانم که نامحدود گنجد چون بمحدود