نامتقارن
معنی کلمه نامتقارن در دانشنامه عمومی

نامتقارن

معنی کلمه نامتقارن در دانشنامه عمومی

نامتقارن صفتی است که به عدم وجود تقارن در یک شیء یا رابطه دلالت می کند.
به رفتار نا مشابه یک اندام توسط اندام مقابل عدمتقارن گویند
در ریاضیات دو مقدار a و b که a < b و b < a باشد، نداریم و چنین رابطه ای یک رابطه نامتقارن است.
در معماری پیش - مدرن گرایش و تأکید زیادی به استفاده از تقارن وجود داشت و به جز موارد خاص ( محدودیت ها و … ) معماران همیشه به تقارن در سازه ها پایبند بودند. در معماری مدرن و پست مدرن استفاده بیشتری از عدم تقارن کرده و چندان پایبند به تقارن نیستند.
برخی از سازه های نامتقارن
جملاتی از کاربرد کلمه نامتقارن

جملاتی از کاربرد کلمه نامتقارن

نقاط ضعف عمده‌ای برای چندین الگوریتم کلید نامتقارن قبلی یافت شده‌است. الگوریتم «بسته‌بندی کوله‌پشتی» پس از توسعه یک حمله جدید ناامن شد. مانند همه کارکردهای رمزنگاری، پیاده‌سازی‌های کلید عمومی ممکن است در برابر حملات کانال جانبی که از نشت اطلاعات برای ساده‌سازی جستجو برای یک کلید مخفی بهره‌برداری می‌کنند، آسیب‌پذیر باشند. تحقیقات برای کشف حملات جدید و محافظت در برابر آن‌ها در حال انجام است.
«آمادگی برای جنگ نامتقارن» با بررسی رفتارهای فردی و گروهی در یک درونمایه محیطی گسترده و همچنین بررسی انگیزه تروریست‌های خاص، بر توسعه فناوری خودکار تمرکز می‌کرد که می‌توانست ویژگی‌های قابل پیش‌بینی کارهای تروریستی یا حمله‌های نزدیک را شناسایی کند.
ابزارهایی وجود دارند که برای ارائه عملکرد عامل کلید برای کلیدهای متقارن و نامتقارن طراحی شده‌اند. اینها معمولاً عملکرد اس اس اچ-ایجنت را به عنوان یکی از رابط‌های کاربردی خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توان به کلید گنوم و کیف کی اشاره کرد.
با کنترل دقیق و مناسب شرایط واکنش، می‌توان فراورده‌های نامتقارن را از آلکن‌های متقارن بدست آورد:
وقتی چنین میدان مغناطیسی‌ای حاضر نباشد، بارها تقریباً به صورت مستقیم حرکت می‌نمایند. اما وقتی یک میدان مغناطیسی عمود اعمال شود، مسیر آن‌ها منحرف می‌شود و روی یکی سطوح ماده تجمع می‌کنند. نتیجهٔ این امر به جای ماندن بارهای مساوی اما با علامت مخالف در سطح دیگر خواهد بود، یعنی همان‌جایی که کمبود حامل بار وجود دارد؛ و بدین ترتیب یک توزیع نامتقارن از چگالی بار در سطح عنصر هال به وجود می‌آید که جهت آن عمود بر میدان مغناطیسی و جهت حرکت حامل‌های بار است. جدا شدن بارها یک میدان الکتریکی ایجاد می‌کند که با ادامهٔ مهاجرت بارها مخالفت خواهد کرد؛ بنابراین یک اختلاف پتانسیل ثابت تا زمانی که جریان ادامه داشته باشد به وجود خواهد آمد.
کلیدهای این نوع از الگوریتم‌ها (نامتقارن) بسیار طولانی‌تر از الگوریتم‌های مرسوم (کلید متقارن) هستند.